Manieren om steenslag weg te werken

Weetjes en tips voor onze auto.
Gebruikersavatar
Co'tje
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1477
Lid geworden op: 12 mar 2008 17:15

Manieren om steenslag weg te werken

Bericht door Co'tje »

Ik heb helaas goed zichtbare steenslag op de voorkant van mijn knaloranje speedster. Roesten gaat het niet, maar netjes is anders......

Overspuiten wordt een beetje prijzig, wellicht hebben jullie nog andere tips om de steenslag bij te werken.

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
wettewilly
Lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:57

Bericht door wettewilly »

lakstiftje laten maken van dezelfde kleur en met een hééééél fijn penseeltje opvullen.

kunnen ze bij eender welke carrosserie maken
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Gewoon zo laten, dat ga je niet winnen. Alle speedsters hebben er last van.
Als je ooit besluit om de voorkant opnieuw over te spuiten dan gelijk steenslag folie er op.
Gebruikersavatar
Co'tje
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1477
Lid geworden op: 12 mar 2008 17:15

Bericht door Co'tje »

piet schreef:Gewoon zo laten, dat ga je niet winnen. Alle speedsters hebben er last van.
Vraag me af hoe dat komt:
- omdat we altijd hard rijden
- de auto zo laag ligt
- omdat de body van kunststof is

Zal hem niet zo vaak wassen, dan valt het niet op....... :?
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

De speedster heeft behoorlijk vlakke stukken op de voorkant, dan valt het gewoon meer op. Ik denk dat de lak ook ietsje zwakker is, inderdaad misschien door de polyester ondergrond.
Als je niet al teveel km's rijdt zou ik zelf nooit van die steenslagcondooms plakken, zet dat geld dan op de bank en laat het dan na een paar jaar overspuiten.
Afbeelding
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

Met veel kilometers zou ik het ook niet plakken eerlijk gezegd. Want echt onzichtbaar zal het niet zijn volgens mij. Moet zelf nog eens een keer kijken of ik die op de achterspatborden er aftrek.

Btw, steenslag is toch het bewijs dat je een auto gebruikt waar hij voor bedoeld is? Trots op wezen! :lol:
Gebruikersavatar
TorBeest
Actief lid
Berichten: 285
Lid geworden op: 06 feb 2006 14:38
Locatie: België, Oostduinkerke

Bericht door TorBeest »

Ik had er na 40k km bijna geen last van... ja okee ik rij meestal heel rustig, en was ook gespoten met stevigere verf...

maar ik hou altijd massa's afstand met mijn voorligger, misschien helpt dat ook, plus het is veiliger, plus je kan veel meer je eigen tempo rijden.
Paskal
Actief lid
Berichten: 123
Lid geworden op: 01 aug 2005 6:56
Locatie: ZO-Brabant
Contacteer:

Bericht door Paskal »

Vorige eigenaar had de voorzijde net laten spuiten na montage van die (in mijn ogen) lelijke splitters dus mijn exemplaar was tot 6 wk geleden helemaal steenslag vrij. Inmiddels 2 circuitdagen en 4.000 km verder ziet het er al heel anders uit :? Maar ja, weinig aan te doen en zo'n folie vind ik niks.

Op een zilveren exemplaar wordt zo'n folie alleen maar geel en valt het nog meer op. Heb het op de achterscherm dus ook verwijderd.
Gebruikersavatar
wettewilly
Lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:57

Bericht door wettewilly »

Wat daarentegen wel kan...

je rijdt achter een vrachtwagen vol met steentjes, op de autostrade vliegen deze in het rond en maken ze krassen/deuken/putjes in de carrosserie... in da geval mag je deze chauffeur zijn nummperplaat noteren, of aan de kant laten gaan voor verzekeringspapieren in te vullen...

gewone steenslag gebeurt... moeten we mee leren leven.
soms heb je er nooit last van en dan 1 dag hoor je twee luide steentjes tegen je motorkap vliegen... dan gewoon even doorbijten en terug de lach op je gezicht toveren.
Gebruikersavatar
Co'tje
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1477
Lid geworden op: 12 mar 2008 17:15

Bericht door Co'tje »

ha ha ha, thanks!
Goed om te horen dat ik niet de enige ben :)

Geef het geld wel uit aan een mooi inlaatspruitstuk en een luidruchtig luchtfilter :D
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Nog beter inderdaad :wink:
Afbeelding
klinkske
Lid
Berichten: 79
Lid geworden op: 10 mar 2006 10:31

Bericht door klinkske »

afstand houden op de snelweg, zeker als er links zo van die grote voorliggers rijden en de weg is afgezoomd met beton. Dan kan het vuil niet weg en ligt het klaar om geschept te worden.

1 afstand houden
2 niet links achter grote gevaartes gaan hangen
3 nog meer van dit als de rand vd weg afsluiting is die tot tegen de grond loopt


Ivm de folie: ik ken iemand die dat plaatst (familie) - hij kleeft zelfs ferrari's.
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Niet rijden.
Gebruikersavatar
Richard
Mega lid
Berichten: 574
Lid geworden op: 13 feb 2005 13:06
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Bericht door Richard »

Wanneer je besluit tot het overspuiten van de voorkant zorg er dan voor dat er krasvaste blankelak als toplaag gespoten word.

Deze is zoals ze het zeggen wasstraat bestendig, maar helpt ook tegen steenslag.

Ik zeg niet dat het er nu nooit meer opkomt, maar het zal wat minder snel gaan.
Kris
Lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 19 jun 2008 22:54

Steenslag en andere ongeregeldheden.

Bericht door Kris »

Ik heb wat opzoekingen gedaan.Een vriend van me heeft ook een reclame atelier.En kwam voor het probleem van steenslag met de volgende oplossing aanzetten.

Mij lijkt het wel wat.


http://www.sign-specials.com/shop/
Plaats reactie