wegen

Weetjes en tips voor onze auto.
Plaats reactie
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

wegen

Bericht door jans »

Hallo

Ga de auto wegen, en doe ook meteen maar de voor en achter kant.

jans
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Vul je van te voren wel eerst het ruitensproeier-reservoir en de benzinetank? En als je de bestuurder mee gaat wegen, dan eerst volvreten en niet naar de WC! Anders ben je jezelf voor de gek aan het houden :wink: .

SteV6
S4 Avant
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

wegen

Bericht door jans »

Hallo
Het resultaat van de weging,valt mij toch iets tegen :cry:
Eerst de auto volgetankt. Op de weeg brug gezet en met mijzelf erbij,
is het 1015 kg. gemeten alleen de auto is 916 kg. 36 liter tank = ong
33kg.Dus met halfvolle tank is ca 900 kg.Dus ondanks dat ik in totaal
ruim 30 kg aan gewicht gewonnen heb,weegt de auto nog net zoveel
als in het boekje :?: Of ze wegen de auto hier met een lege tank, dan
kom ik op 883 kg.en dit kan dan wel weer kloppen, omdat ik een auto heb
met alle opties. o.a. hardtop = 4.5 kg, cd wisselaar .. kg,toerer pakket
.. kg.Ook nog het verschil gewogen van het gewicht op de vooras en de
achteras,615 kg achter en 390 kg voor.

jans
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Wat is hier het nut van?
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

piet schreef:Wat is hier het nut van?
Wilde het gewicht van de auto wel eens exakt weten, omdat de zelfde auto
in duitsland 100 kg zwaarder is.Dus dit betekend dat ze hier een auto wegen met lege tank en zonder 80 kg voor de bestuurder.
Ten tweede wou ik de gewichts verdeling voor en achter wel eens weten.
En ten derde heb ik nogal wat aan het gewicht gedaan oa:
Uitlaat 7 kg lichter
vliegwiel 4 kg
accu 6.5 kg
wielen 11 kg en zo nog een paar kleine dingen.en het is in mijn geval
de bedoeling om de gewichts besparingen zpveel mogelijk over de auto te
verdelen!
Ik was hier gewoon benieuwd naar.

jans
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Volgens mij klopt het gewicht nu precies hoor Jans. Volgens "de boekjes" is de speedster turbo 930kg. Nu dus 900kg met de 30kg die je gewonnen hebt.
Hoe kom jij aan die 900kg dan?

Hier bijvoorbeeld de technische gegevens volgens autoweek:

http://www.autoweek.nl/carbasedata.php? ... 5&cache=no

gr.
M.
Afbeelding
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

Maik schreef:Volgens mij klopt het gewicht nu precies hoor Jans. Volgens "de boekjes" is de speedster turbo 930kg. Nu dus 900kg met de 30kg die je gewonnen hebt.
Hoe kom jij aan die 900kg dan?

Hier bijvoorbeeld de technische gegevens volgens autoweek:

http://www.autoweek.nl/carbasedata.php? ... 5&cache=no

gr.
M.
Hi Maik

Op mijn kenteken staat 905 kg!!
Alleen maken ze denk ik geen onderscheid tussen een (kale) en een met
alle opties. Zoals ik net al opnoemde :hardtop =5 gk zwaarder een toerrer
pakket bestaat uit 4 cm dikke vloer matten en inde motor ruimte ekstra
isolatie.cd wissellaar Dubbele voetsteun.navigatie met 4 luidsprekers ed.

jans
van dijk
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1072
Lid geworden op: 03 feb 2005 23:44

Bericht door van dijk »

Ik ben 60 kg, dat is 20 kg winst :lol:



Martin van Dijk.
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Ik ben vanmiddag even bij Lotus langs geweest om te babbelen over het onderstel enz.. Daar speelt gewicht(sverdeling) natuurlijk ook een belangrijke rol. Maar of je dan wat aan deze gewichten hebt Jan, ik denk het niet.

Het enige is dat je nu weet wat je daadwerkelijke gewichts/pk verhouding is bij je huidige stand van tuning: 3,98 kg per pk

Zo'n gesprek bij Lotus is altijd erg leuk, alleen bij elk antwoord op een vraag komen er weer nieuwe vragen. En dat gaat zo maar door.

SteV6
S4 Avant
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

SteV6 schreef:Ik ben vanmiddag even bij Lotus langs geweest om te babbelen over het onderstel enz.. Daar speelt gewicht(sverdeling) natuurlijk ook een belangrijke rol. Maar of je dan wat aan deze gewichten hebt Jan, ik denk het niet.

Zo'n gesprek is altijd erg leuk (bij Lotus), alleen bij elk antwoord op een vraag komen er weer nieuwe vragen. En dat gaat maar door.

SteV6
Hi Stephan
Het ging me er niet zozeer om,of je er wat aan hebt,maar wil het gewoon
een keer presies weten,bij mij op het kenteken staat n.l. 905 kg
op de site spreken ze van 930 kg . En de duitsers praten van 1005 kg.
Vandaar dat ik hier bij mij om de hoek hem even gewogen heb, dan is er
voor mij duidelijkheid.
Ga je hem nog verlagen? bij twee setjes misschien goedkoper :wink:

jans
Plaats reactie