wegen
wegen
Hallo
Het resultaat van de weging,valt mij toch iets tegen
Eerst de auto volgetankt. Op de weeg brug gezet en met mijzelf erbij,
is het 1015 kg. gemeten alleen de auto is 916 kg. 36 liter tank = ong
33kg.Dus met halfvolle tank is ca 900 kg.Dus ondanks dat ik in totaal
ruim 30 kg aan gewicht gewonnen heb,weegt de auto nog net zoveel
als in het boekje Of ze wegen de auto hier met een lege tank, dan
kom ik op 883 kg.en dit kan dan wel weer kloppen, omdat ik een auto heb
met alle opties. o.a. hardtop = 4.5 kg, cd wisselaar .. kg,toerer pakket
.. kg.Ook nog het verschil gewogen van het gewicht op de vooras en de
achteras,615 kg achter en 390 kg voor.
jans
Het resultaat van de weging,valt mij toch iets tegen
Eerst de auto volgetankt. Op de weeg brug gezet en met mijzelf erbij,
is het 1015 kg. gemeten alleen de auto is 916 kg. 36 liter tank = ong
33kg.Dus met halfvolle tank is ca 900 kg.Dus ondanks dat ik in totaal
ruim 30 kg aan gewicht gewonnen heb,weegt de auto nog net zoveel
als in het boekje Of ze wegen de auto hier met een lege tank, dan
kom ik op 883 kg.en dit kan dan wel weer kloppen, omdat ik een auto heb
met alle opties. o.a. hardtop = 4.5 kg, cd wisselaar .. kg,toerer pakket
.. kg.Ook nog het verschil gewogen van het gewicht op de vooras en de
achteras,615 kg achter en 390 kg voor.
jans
Wilde het gewicht van de auto wel eens exakt weten, omdat de zelfde autopiet schreef:Wat is hier het nut van?
in duitsland 100 kg zwaarder is.Dus dit betekend dat ze hier een auto wegen met lege tank en zonder 80 kg voor de bestuurder.
Ten tweede wou ik de gewichts verdeling voor en achter wel eens weten.
En ten derde heb ik nogal wat aan het gewicht gedaan oa:
Uitlaat 7 kg lichter
vliegwiel 4 kg
accu 6.5 kg
wielen 11 kg en zo nog een paar kleine dingen.en het is in mijn geval
de bedoeling om de gewichts besparingen zpveel mogelijk over de auto te
verdelen!
Ik was hier gewoon benieuwd naar.
jans
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Volgens mij klopt het gewicht nu precies hoor Jans. Volgens "de boekjes" is de speedster turbo 930kg. Nu dus 900kg met de 30kg die je gewonnen hebt.
Hoe kom jij aan die 900kg dan?
Hier bijvoorbeeld de technische gegevens volgens autoweek:
http://www.autoweek.nl/carbasedata.php? ... 5&cache=no
gr.
M.
Hoe kom jij aan die 900kg dan?
Hier bijvoorbeeld de technische gegevens volgens autoweek:
http://www.autoweek.nl/carbasedata.php? ... 5&cache=no
gr.
M.
Hi MaikMaik schreef:Volgens mij klopt het gewicht nu precies hoor Jans. Volgens "de boekjes" is de speedster turbo 930kg. Nu dus 900kg met de 30kg die je gewonnen hebt.
Hoe kom jij aan die 900kg dan?
Hier bijvoorbeeld de technische gegevens volgens autoweek:
http://www.autoweek.nl/carbasedata.php? ... 5&cache=no
gr.
M.
Op mijn kenteken staat 905 kg!!
Alleen maken ze denk ik geen onderscheid tussen een (kale) en een met
alle opties. Zoals ik net al opnoemde :hardtop =5 gk zwaarder een toerrer
pakket bestaat uit 4 cm dikke vloer matten en inde motor ruimte ekstra
isolatie.cd wissellaar Dubbele voetsteun.navigatie met 4 luidsprekers ed.
jans
- SteV6
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2473
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
- Locatie: Twente
Ik ben vanmiddag even bij Lotus langs geweest om te babbelen over het onderstel enz.. Daar speelt gewicht(sverdeling) natuurlijk ook een belangrijke rol. Maar of je dan wat aan deze gewichten hebt Jan, ik denk het niet.
Het enige is dat je nu weet wat je daadwerkelijke gewichts/pk verhouding is bij je huidige stand van tuning: 3,98 kg per pk
Zo'n gesprek bij Lotus is altijd erg leuk, alleen bij elk antwoord op een vraag komen er weer nieuwe vragen. En dat gaat zo maar door.
SteV6
Het enige is dat je nu weet wat je daadwerkelijke gewichts/pk verhouding is bij je huidige stand van tuning: 3,98 kg per pk
Zo'n gesprek bij Lotus is altijd erg leuk, alleen bij elk antwoord op een vraag komen er weer nieuwe vragen. En dat gaat zo maar door.
SteV6
S4 Avant
Hi StephanSteV6 schreef:Ik ben vanmiddag even bij Lotus langs geweest om te babbelen over het onderstel enz.. Daar speelt gewicht(sverdeling) natuurlijk ook een belangrijke rol. Maar of je dan wat aan deze gewichten hebt Jan, ik denk het niet.
Zo'n gesprek is altijd erg leuk (bij Lotus), alleen bij elk antwoord op een vraag komen er weer nieuwe vragen. En dat gaat maar door.
SteV6
Het ging me er niet zozeer om,of je er wat aan hebt,maar wil het gewoon
een keer presies weten,bij mij op het kenteken staat n.l. 905 kg
op de site spreken ze van 930 kg . En de duitsers praten van 1005 kg.
Vandaar dat ik hier bij mij om de hoek hem even gewogen heb, dan is er
voor mij duidelijkheid.
Ga je hem nog verlagen? bij twee setjes misschien goedkoper
jans