stuurhuis revisie
stuurhuis revisie
goeiedag
ik heb een vervelende tik in mijn stuur als ik over een hobbel rij
en een beetje speling in mijn stuur
hij zoekt ook behoorlijk
dus het lijkt mij logisch dat dit het stuurhuis is
ik heb de zoekfunctie al gebruikt en ben al een stuk wijzer geworden
heb ook op de site van titan gekeken maar deze is niet heel erg uitgebreid
welke stappen moet ik ondernemen om dit weer op orde te krijgen voor de zomer echt begint
ik heb een vervelende tik in mijn stuur als ik over een hobbel rij
en een beetje speling in mijn stuur
hij zoekt ook behoorlijk
dus het lijkt mij logisch dat dit het stuurhuis is
ik heb de zoekfunctie al gebruikt en ben al een stuk wijzer geworden
heb ook op de site van titan gekeken maar deze is niet heel erg uitgebreid
welke stappen moet ik ondernemen om dit weer op orde te krijgen voor de zomer echt begint
- Pipo
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2038
- Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
- Locatie: Oost-Vlaanderen
Re: stuurhuis revisie
Gewoon een ander stuurhuis monteren lijkt me het simpelste
A thing of beauty is a joy forever!
Re: stuurhuis revisie
Dat kan maar ik hou wel van een uitdaging
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7342
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: stuurhuis revisie
Titan doet geen revisies meer.
Je zult toch echt een nieuwe moeten kopen.
(of een gebruikte op het UK forum, maar das ook zo wat op zoiets belangrijks)
Je zult toch echt een nieuwe moeten kopen.
(of een gebruikte op het UK forum, maar das ook zo wat op zoiets belangrijks)
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Re: stuurhuis revisie
waar kan ik deze dan het best bestellen
ik heb ze gezien voor 375 euro gewoon in nederland te bestellen
ik heb ze gezien voor 375 euro gewoon in nederland te bestellen
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7342
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: stuurhuis revisie
Hangt er vanaf of je ook de stuurratio (hoever je je stuur moet draaien voor een bocht) nog wilt wijzigen.
Standaard opel is 2.75:1
1) A Titan quick rack Ratio is 2.50:1
2) An Elise-Shop quick rack Ratio is 2.36:1
3) An EP quick rack Ratio is 2.25:1
Arno zal zo wel binnenwippen om te vertellen wat de oem elise ratio is.
Keuze genoeg dus.
Standaard opel is 2.75:1
1) A Titan quick rack Ratio is 2.50:1
2) An Elise-Shop quick rack Ratio is 2.36:1
3) An EP quick rack Ratio is 2.25:1
Arno zal zo wel binnenwippen om te vertellen wat de oem elise ratio is.
Keuze genoeg dus.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Re: stuurhuis revisie
Ik heb destijds extra cupjes en veertjes gekocht toen ik mijn eigen stuurhuis gereviseerd heb.
Re: stuurhuis revisie
Elise schreef:Ik heb destijds extra cupjes en veertjes gekocht toen ik mijn eigen stuurhuis gereviseerd heb.
Ik heb een hoop gelezen over het reviseren maar je kan nergens meer de spulen kopen
En volgens mij is het nog best te doen toch ?
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
- Locatie: Woubrugge
- Contacteer:
Re: stuurhuis revisie
Standaard is gelijk aan de normale Speedster ratio.Smiley schreef: Arno zal zo wel binnenwippen om te vertellen wat de oem elise ratio is.
Ik heb trouwens het vermoeden dat wat leveranciers verschillende aantal slagen lock-to-lock geven, maar dat er in de praktijk nauwelijks verschil tussen zit.
De enige wijziging in alle gevallen voor zover ik weet is dat het tandwiel in het stuurhuis wordt vervangen door een type met 1 tand verschil, waardoor je de balk in het stuurhuis per slag net effe verder draait.
Ik vermoed dat het opgegeven verschil eerder zit in een andere wijze van noteren cq. bepalen wat net een beetje verschil maakt.
Revisie zelf doen is prima te doen. Titan verkoopt voor zover ik weet nog steeds gewoon los de onderdelen, maar er zit wel een 35 pond minimale bestel prijs aan vast. En aangezien de cupjes en zo maar een paar pence tot pond kosten is het soms handig om dan met meer mensen in te kopen in 1 zending, of meer onderdelen mee te vervangen zoals de stuurstangetjes zelf en zo.
Ze verkopen (voor zover ik weet) echter niet meer het gewijzigde tandwiel los en doen ook geen ombouw meer naar een quick-rack.
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Re: stuurhuis revisie
Hier een tekening van het stuurhuis : http://www.manser42.freeserve.co.uk/Eli ... 20rack.pdfjaco schreef:Elise schreef:Ik heb destijds extra cupjes en veertjes gekocht toen ik mijn eigen stuurhuis gereviseerd heb.
Ik heb een hoop gelezen over het reviseren maar je kan nergens meer de spulen kopen
En volgens mij is het nog best te doen toch ?
Meestal zit het probleem in de nylon cupjes nr 16.
Die cupjes en de veertjes nr. 15 heb ik hier nog liggen en kun je overnemen als je wilt.
Als je pech hebt en die cupjes zijn gebroken, dan kan het zijn de de kogel van de track rod nr. 17 beschadigd is.
Aan een nieuwe track rod kan ik je helaas niet helpen.
Onderstaand een paar foto's om de boel te verduidelijken.
Re: stuurhuis revisie
Oké ziet er goed uit elise mocht het nodig zijn stuur ik je nog wel een pbtje
En bedankt voor alle reacties
Ik ben vandaag naar STEN Geweest en hem even laten kijken
Hij zegt dat het eerste wat je moet doen is kijken naar de knieën onder het stuur en of deze Goed vast zitten
dus los halen naar de tanden kijken of deze niet te erg zijn versleten zijn
En dan weer vast zetten met de nadruk op vast!
Dit ga ik morgen als eerst even doen ik hou jullie op de hoogte
En bedankt voor alle reacties
Ik ben vandaag naar STEN Geweest en hem even laten kijken
Hij zegt dat het eerste wat je moet doen is kijken naar de knieën onder het stuur en of deze Goed vast zitten
dus los halen naar de tanden kijken of deze niet te erg zijn versleten zijn
En dan weer vast zetten met de nadruk op vast!
Dit ga ik morgen als eerst even doen ik hou jullie op de hoogte
Re: stuurhuis revisie
Even een update
Ik ben weer helemaal blij
het was inderdaad een moer die niet goed vast zat
Een wereld van verschil rijd toch wel lekker als je stuur weer vast zit aan je voorwielen
Ik ben weer helemaal blij
het was inderdaad een moer die niet goed vast zat
Een wereld van verschil rijd toch wel lekker als je stuur weer vast zit aan je voorwielen
Re: stuurhuis revisie
vraagske omdat ik nie speciaal een nieuw topic wou openen, deze oude maar opgerakeld. Sinds een tijdje heb ik een dead zone in mijn stuur, ik schat van 5° links en rechts waarin er niks gebeurd. Enig idee of dit iet of wat zelf op te lossen is? en wat het zou kunnen zijn?
- timmyboy55
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1590
- Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
- Locatie: Schoorl
- Contacteer:
Re: stuurhuis revisie
Boven je benen als je in de auto zit heb je aan de stuurstang een kruiskoppeling zitten, deze bouten ff hard aandraaien, dit was bij mij een heel verschil!
Je kunt ook even kijken of je stuurkogels bij de wielen niet aan vervanging toe zijn!
Je kunt ook even kijken of je stuurkogels bij de wielen niet aan vervanging toe zijn!
Re: stuurhuis revisie
Da eerste heb ik al nagekeken, gene mm speling stuurkogels zou kunnen. Moet wel zeggen speling is er sinds een kleine touche met een murke