Ontluchtingsnippels

Weetjes en tips voor onze auto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Manta79
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1061
Lid geworden op: 14 mei 2009 21:26
Locatie: Zuid Holland

Ontluchtingsnippels

Bericht door Manta79 »

Gisteren heb ik gelijk met de verstevigde antiroll bar nieuwe ontluchtingsnippels geplaatst in de voorste remklauwen. Na alle jaren van verversen/ontluchten van de remolie word het schroefdraad in de voorste remklauwen er niet beter op.
Maar toen kwam mister Gonzales Racing, Joop met een oplossing voor mij. Vaste nippels die niet meer los hoeven en slechts het topje van het vernuftige ding gaat los (met de inkepinkjes in het 6 kantje). Helemaal top en ik was er nog net op tijd bij, keurig met threadseal van Loctite geplaatst. Met net op tijd bedoel ik dat er nog wel schroefdraad aanwezig moet zijn, maar dat je merkt dat ze niet meer soepel los gaan.
Misschien kan jij, Joop, iets meer vertellen hoe ze nou exact werken ?

greetz, Ries
nipple1.jpg
nipple1.jpg (64.54 KiB) 2691 keer bekeken
"A je to !" #0047
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1923
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

Re: Ontluchtingsnippels

Bericht door S. Gonzales »

Vroeg of laat krijgen we allemaal met dit probleem te maken Ries, de ontluchtingsnippel loopt vast tijdens het ontluchten van de vóórremmen. En gelukkig voor jou had ik een setje in voorraad. :D

De stalen nippel 'rot' vast in het aluminium en als je pecht hebt blijkt het schroefdraad van de nippel verdwenen en de draad in de remtang ook, of iig zwaar beschadigd. Als het zover is blijft er niets anders over dan de remtang compleet te vervangen of van nieuw schroefdraad te laten voorzien. Met deze nippels ben je daar in één keer vanaf en voorkom je verrassingen. Heb het zelf al eens ondervonden op het moment dat ik mijn remvloeistof een paar dagen voor een trackday wilde verversen, gevolg...paniek! :shock: :wallbash:
Bij deze volledig in rvs uitgevoerde nippels is het eenmalig monteren (met ringsleutel 10-11) en vervolgens alleen het kleine nippeltje openen en sluiten (met ringsleutel 8-9).
Alles uitgevoerd in rvs en inwendig voorzien van een terugslagklepje waardoor flushen van de remvloeistof nog makkelijker wordt en lucht er echt niet in kan. Ze zijn leverbaar met alu dopjes in kleur en met een eenvoudig trucje is het door één persoon makkelijk te doen, zonder speciaal gereedschap, lekkage van remvloeistof én zonder 'moeilijk' ontluchten. De wielen erop en er af is eigenlijk het meeste werk.
Wanneer er belangstelling voor is wil ik een groupbuy opzetten. Reken wel op zo'n €60,- per paar.
viewtopic.php?f=15&t=6857
Laatst gewijzigd door S. Gonzales op 09 jan 2016 8:14, 1 keer totaal gewijzigd.
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Gebruikersavatar
Co'tje
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1477
Lid geworden op: 12 mar 2008 17:15

Re: Ontluchtingsnippels

Bericht door Co'tje »

Mooi spul!
Lijkt me wel wat.
Speed2200
Nieuw lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 jun 2008 19:11
Locatie: Enschede

Re: Ontluchtingsnippels

Bericht door Speed2200 »

Waar te koop?
Graag als mogelijk iets meer info over deze nippels. :?:
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1923
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

Re: Ontluchtingsnippels

Bericht door S. Gonzales »

Nog even geduld, nadere info volgt binnenkort. :yes:
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1923
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

Re: Ontluchtingsnippels

Bericht door S. Gonzales »

Inmiddels heb ik een groupbuy opgestart! Zie de betreffende rubriek of gebruik het linkje hieronder.

viewtopic.php?f=15&t=6857
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Plaats reactie