Drukmeter aansluiten

Weetjes en tips voor onze auto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RollatorGT
Actief lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 29 mei 2016 21:52
Locatie: Biddinghuizen (Flevoland)

Drukmeter aansluiten

Bericht door RollatorGT »

Hoi drukvullers/pk persers,

Wat is de beste plek om een aftak/aansluiting voor een druk metertje te maken, zo dicht mogelijk bij de SC/compressor, voor of na de blow off klep, voor of net na de MAF sensor.

Groeten, Spenkie.
Gebruikersavatar
aKra
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1778
Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
Locatie: NH

Re: Drukmeter aansluiten

Bericht door aKra »

Maakt in principe niet uit waar je hem plaatst. Want de druk zou niet moeten veranderen binnen in het systeem, tenzij je dus een lek hebt :lol: .

Net voor de gasklep bij mij.
Gebruikersavatar
RollatorGT
Actief lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 29 mei 2016 21:52
Locatie: Biddinghuizen (Flevoland)

Re: Drukmeter aansluiten

Bericht door RollatorGT »

Bedankt aKra,
Was ook mijn idee maar de vele Indianen verhalen brachten mij aan het twijfelen.
Ik heb nu een aftak op een slangetje van het inlaat spruitstuk naar ( ik vermoedt) de blow off klep) maar de klep heb ik nog niet gevonden omdat ik dan de voorbumper + grill en/of de plastic wielkast moet verwijderen.
Het metertje komt nauwelijks boven nul atm. dus ik maak een nippeltje in de drukbuis, in de buurt van de MAF sensor.

Groeten, Spenkie.

P.s. Het is een dooie boel op het Alfa forum, geen techniek maar hoofdzakelijk plaatjes van "vette" velgen en Chinese Ali meuk.
Bijlagen
131310225-large.jpg
131310225-large.jpg (111.41 KiB) 2481 keer bekeken
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1923
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

Re: Drukmeter aansluiten

Bericht door S. Gonzales »

RollatorGT schreef:P.s. Het is een dooie boel op het Alfa forum, geen techniek maar hoofdzakelijk plaatjes van "vette" velgen en Chinese Ali meuk.
Tja :roll: die ervaring had ik ook op andere fora, daarom is dit zo'n super forum! :yes:

Maar.....je kan nog terug.....volgens mij staat er ergens nog een knappe oranje te koop. :wink:
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Gebruikersavatar
Winspeed
Actief lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 17 feb 2016 10:09

Re: Drukmeter aansluiten

Bericht door Winspeed »

Of Herman volgen en er een spalfa van maken
Gebruikersavatar
aKra
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1778
Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
Locatie: NH

Re: Drukmeter aansluiten

Bericht door aKra »

Winspeed schreef:Of Herman volgen en er een spalfa van maken
:lol:
Gebruikersavatar
RollatorGT
Actief lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 29 mei 2016 21:52
Locatie: Biddinghuizen (Flevoland)

Re: Drukmeter aansluiten

Bericht door RollatorGT »

Beste Speedsters,
Het forum is niet te vergelijken met andere "merken".
Alle technische kennis is door liefhebbers en techneuten tot op het laatste schroefje uitgedokterd.
Het laatste topic van Tim en Alex is voor mij studie materiaal en ik volg het tot in detail.
Natuurlijk mis ik mijn Speedster maar ik ben/was wel "rijk" genoeg om hem te laten tunen maar kom al gauw in de problemen bij tegenvallers.

De Alfa is niet te vergelijken met een Speedster, 147 pk met 900 kg of dik 1600 kg met 350 pk met four wheel drive.
Met andere woorden, als een Speedster de kont omgooit heb je een serieus probleem, als mijn Alfa gaat schuiven hoop ik dat er voldoende ruimte is om het blok beton af te remmen.

Groeten, Spenkie.
Plaats reactie