Remmen doen raar

Weetjes en tips voor onze auto.
Plaats reactie
Rob
Actief lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 09 mei 2008 6:36

Remmen doen raar

Bericht door Rob »

Sinds een tijdje heb ik volgend probleem met de remmen: het ABS lampje brand. Zolang het aan is niks aan de hand, ABS werkt uiteraard niet maar da s ook alles. Soms is het lampje uit en meestal gaat dit gepaard met een constante lichte trilling in het rempedaal, ook al rem ik niet, net alsof de ABS constant aan het werken is. Iemand een idee wat t probleem is en hoe dat op te lossen is?
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1923
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

Re: Remmen doen raar

Bericht door S. Gonzales »

Uit je verhaal maak ik op dat je er geen ABS schakelaar in hebt zitten, toch?
Daar vanuit redenerend: ....dan heb je dus een ABS storing :D , soms zo "erg" dat het ABS compleet uitgeschakeld wordt (en je ABS lampje gaat branden) en soms 'slechts' zo dat er geen duidelijk signaal naar de ABS computer wordt gestuurd.
Toevallig ook last van een snelheidsmeter die af en toe uitvalt? Dat zou al in de richting van het LA wiel wijzen. Zoniet, dan is hier voldoende leesmateriaal beschikbaar zodat je weet hoe vanaf de losgenomen ABS stekker (links in het vooronder) de bedrading en sensors van alle 4 wielen te meten.
Een nauwkeurige visuele inspectie van de ABS stekkers (4x) en bedrading, zowel richting wielnaaf als richting ABS computer kan het probleem al snel duidelijk maken.
Succes!
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Rob
Actief lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 09 mei 2008 6:36

Re: Remmen doen raar

Bericht door Rob »

Wel ABS switch, maar deze problemen zijn uiteraard met ABS aan. Snelheidsmeter is niks op aan te merken. Dus, de 4 stekkers nakijken/ nameten, ofwel doet de ABS switch moeilijk?
Gebruikersavatar
Manta79
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1061
Lid geworden op: 14 mei 2009 21:26
Locatie: Zuid Holland

Re: Remmen doen raar

Bericht door Manta79 »

Controleer hem wel zou ik zeggen. Bij mij ging de ABS lamp niet meer uit nadat ik hem omgezet had voor de APK. Dus met een aantal keer heen en weer halen (met contact uit) en een pufje WD40 was het weer ok. Maar Joop heeft je al op het spoor gezet in de zoektocht. Succes !

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk
"A je to !" #0047
Plaats reactie