Wijsheid, wetenschap of placebo effect.

Weetjes en tips voor onze auto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RollatorGT
Actief lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 29 mei 2016 21:52
Locatie: Biddinghuizen (Flevoland)

Wijsheid, wetenschap of placebo effect.

Bericht door RollatorGT »

Montage BOV:

Mijn Forge bov was gemonteerd zoals op de afbeelding.
Stephan (Squadra) wist aan de hand van een vooraf gestuurde foto te melden dat de bov verkeerd om zat dus ik heb hem ( met twijfel) andersom gezet voor de metingen.
Inmiddels heb ik de veranderingen (afb. 1) en testen zoals afpersen intercooler uitgevoerd.
De intercooler is in ieder geval tot 3 atm. dicht, de afdichtdop ben ik 2 dagen kwijt geweest na plof bij 3 bar.
Verder alle buizen/koppelingen gecontroleerd en alles perfect.
De Forge bov nog eens goed bekeken en de aansluiting (voet) is een vast geheel met behuizing, de afblaaskant is los te schroeven en kan vervangen worden door een "toeter/trechter".
De bov toch weer gedraaid omdat volgens mijn boeren verstand de voet op de intake/drukzijde moet zitten en dit met de "toeter" kant nooit lukt.

Zonder verwachtingen proefrit gemaakt en eerst weinig effect totdat bij ongeveer 4000 rpm gas vasthouden het druk metertje op het dashboard snel begint te klimmen naar 1,5 bar.
Bij ongeveer 80 km/h is er zelfs enig wielslip.

YESSSSSSSSS, alles kan een mens gelukkig maken (citaat R. Froger).

Volgens Clubsport en TVS engineering zou hij bij een druk van 1,5 atm. min. 350 whp moeten hebben.
T.z.t. weer op de testbank en tevens het "verlies" van de 4 Wd laten meten, ik wist niet dat je dat tegelijk kunt doen.
Deskundigen zeggen dat in het geval van de Alfa Brera het zeker 30 pk is ( 3x differentieel).

Groeten, Henk.
Bijlagen
Foto0356.jpg
Foto0356.jpg (193.5 KiB) 1117 keer bekeken
Foto0370.jpg
Foto0370.jpg (142.77 KiB) 1120 keer bekeken
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: Wijsheid, wetenschap of placebo effect.

Bericht door tibby »

De voet van de Forge kan je wel losdraaien...

Afbeelding
captain slow
Plaats reactie