Productienummer en eigenaar

Stel jezelf en je auto voor.

Re: Productienummer en eigenaar

Berichtdoor paul » 29 aug 2018 9:24

Yep, dat is 'm. Nu staat de interieurfoto er weer wel bij :bash:

Zie er nu ook staan: in consignatie voor een klant. Dus technisch gezien is ie pas weg als ie verkocht is :roll:
Cars are fun and without fun, life is nothing.
paul
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Images: 6

Berichtdoor S. Gonzales » 29 aug 2018 13:11

Wellicht zit Piet nog in de ontkenningsfase? :bag: :wink:
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
http://www.gonzalestrackdaytraining.nl
S. Gonzales

Berichtdoor paul » 29 aug 2018 14:06

of hij is nog niet verkocht en technisch gezien is ie dan nog van hem :yes: :wink:
Cars are fun and without fun, life is nothing.
paul

Images: 6

Berichtdoor speedster » 30 aug 2018 0:26

Het is inderdaad Piet zijn auto.
Staat te koop bij een maat van Piet en mij.
Is een eerlijke en mooie auto zonde schade en ook nooit gehad.
speedster

Images: 1

Berichtdoor Piet » 30 aug 2018 17:18

Dat is inderdaad mijn auto die te koop staat.

Degene die hem koopt gaat er een hoop plezier aan beleven.

Na al die jaren ben ik nu wel toe aan iets anders.
Zo gauw ik iets zeker weet wat het gaat worden dan zal ik dat jullie wel melden.
Piet
Beheerder

Images: 3

Berichtdoor gertje » 30 aug 2018 17:52

Ik heb deze advertentie op AutoScout24 gevonden. Opel Speedster 2.0 LET Turbo 16v Limited Edition - Verkoopprijs: € 35.000,-
https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/op ... 50040a1e4b

Pipo???

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
30/08/14 meet and greet.
gertje

Images: 155

Berichtdoor Pipo » 30 aug 2018 20:30

Jawel. Recente gebeurtenissen duwen me , met veel tegenzin, richting verkoop. Ik vreesde al dat het hier zou uitkomen :oops:. Omdat ik geen zin had om er veel over te discussiëren (en stiekem hoop dat niemand hem koopt :twisted: ), had ik hem hier niet aangeboden :wink:. Dat was natuurlijk buiten jouw arendsblik gerekend :lol:. Daarbij, voor Nederlanders is het qua invoertaks toch niet interessant een Belgische wagen te kopen (HINT) :mrgreen: .
A thing of beauty is a joy forever!
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje

Berichtdoor RollatorGT » 02 sep 2018 20:54

Dag liefhebbers/speurneuzen,

Weet iemand waar mijn Speedster, manderin oranje, kenteken 34-HD-KK, productie nr. 0736 gebleven is.
Ik heb hem vorig jaar april ingeruild en is terecht gekomen bij een Opel dealer in Emmeloord.
Een paar weken later stond hij te koop bij een Opel (sub) dealer in Overijssel/Drente.
Daarna is hij voor mij van de radar verdwenen.

Groeten, Henk.
RollatorGT
Actief lid

Berichtdoor NielsG » 25 okt 2018 16:21

nr 0723
Mandarin Orange
LPG-G3
IMG_7513b.jpg
Opel Speedster 0723
IMG_7513b.jpg (75.6 KiB) 558 keer bekeken

Speedster gekocht in april 2014 met 140.000 km en wordt gebruikt voor woon-werk verkeer (vlissingen-rotterdam)
Inmiddels 300.105 km op de teller. en 2 keer blok gewisseld (1e keer kettingspanner gebroken, 2e keer scheur tussen uitlaatkanaal en koelkanaal en nog iets(?!))
Verder compressie verhoogd, 2 keer koelpomp vervangen, katalysator vervangen (2e hands want niet meer te krijgen), handremkabel laten maken (want niet meer te krijgen), gaspedaal met sensor vervangen (niet meer origineel te krijgen), aantal keer wiellagers vervangen, spoorstangen vervangen (na afbreken tijdens rijden), een keer de schokdempers laten reviseren, de keer daarna vervangen, en verder aantal keren banden, remmen en bougies en nog een berg andere dingetjes.

Storingen in relais van verlichting, abs (rechts achter), mms (vanwege afgedopte egr) en rare storing op de electronische gasklep gehad, maar dat was een katalysator die vol zat.

De speedster is niet voor deze kilometerstand gemaakt, wordt dagelijks gebruikt en staat gewoon voor de deur. Zowel binnen als buiten is ze niet in topstaat (understatement!!), dus de blanke lak is aan het loslaten, zo hier en daar wat beschadigingen, het stuurwiel is enigszinds aan het kaal worden, en de stoelen zijn ook niet top meer. Verder ben ik nog op zoek naar vloermatten (originele) en een deursilcover (zwarte afdekkap in de cockpit op de dorpel). Een hardtop en een enginebay cover zouden ook wel leuk zijn.

Ondanks alles rijd ik er nog iedere dag met veel plezier in en zou ik echt niet weten wat ik moet doen als ze te oud (en kreupel) wordt. Het plan is nu om er nog zeker 100.000 km bij te zetten en dan voor een totale restauratie te gaan.
Laatst bijgewerkt door NielsG op 26 okt 2018 20:46, in totaal 3 keer bewerkt.
NielsG
Nieuw lid

Berichtdoor Pipo » 25 okt 2018 22:57

Welkom bij de club Niels.
Vertel eens wat meer over jezelf.
Heeft je Speedster werkelijk al 300.000km op de teller staan :shock: ? Dat is dan ook wel een record denk ik.
A thing of beauty is a joy forever!
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje

Berichtdoor Smiley » 25 okt 2018 23:08

Ik dacht dat ik al heel wat was met mijn langzaam naar de 2 ton kruipen, maar dit is een echte winnaar :yes:
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Smiley
Groot Speedster Commandeur

Berichtdoor S. Gonzales » 26 okt 2018 10:15

Deze Speedster stond volgens mij een aantal jaar geleden te koop in de kop van Noord Holland, klopt dat?
Overigens zal 'Ride-aholic' inmiddels ook wel rond de drie ton zitten. Ben benieuwd wie de winnaar is. :yes: :D
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
http://www.gonzalestrackdaytraining.nl
S. Gonzales

Berichtdoor gertje » 26 okt 2018 10:27

Die km is volgens mij geen probleem mits goed onderhouden. Ben wel benieuwd naar de staat van het interieur met al dat in en uitstappen en welke stukken vervangen zijn al. Toelinks, schokdempers, stuur armen,......???

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
30/08/14 meet and greet.
gertje

Images: 155

Berichtdoor Arno » 26 okt 2018 11:37

Mijn elise zit ook al wat jaren over de 3 ton. Op een bepaald moment heb je wegens slijtage gewoon de meeste dingen al een keer vervangen. Dingen als wiellagers, balljoints, draagarm-bussen, toelinks, etc.

Beetje extra aandacht aan dingen geven zoals de wishbones en andere 'roestgevoelige' onderdelen en dan is het prima te doen. Sleep-oog montage is een beruchte om te vervangen, want die rotten lekker van binnenuit weg en als je 'm dan probeert te slepen dan scheurt het lekker af..

Bij de Speedster/VX is de verbinding tussen het alu chassis en het stalen achter-subframe een bekend corrosie punt die ook wel een beetje aandacht wil (nieuwe shims en duralac ertussen geklodderd ;) )

Ook een oogje houden op galvanische corrosie en normale corrosie van het alu chassis, ook rond de (stalen) inserts waar de wishbones vast zitten. Af en toe lekker met ACF50/Corrosionblock of Tectyl behandelen om vocht er beetje uit te houden (geen vocht == geen galv. corrosie)

Groot voordeel dat deze auto's gewoon heel simpel zijn.. Er is ook weer niet zo enorm veel wat uit elkaar valt.. Ja, de verwarming is bij de meesten wel aan gruzelementen en zo, maar da's 'normaal' ;)

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Arno

Vorige

Keer terug naar Wie is Wie