bmw verslaafde meld zich...

Stel jezelf en je auto voor.
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

bmw verslaafde meld zich...

Bericht door allen »

Aangezien ik binnenkort een Speedster wil aanschaffen. Ik heb aleen en ander aan Maik gevraagd en hoop nog wat aanvullende info te kunnen krijgen.
Weet iemand wellicht meer over de gele Speedster bij de Opel dealer in Oosterhout? Zit 1 jaar garantie op en volgens hun zou hij alle updates als ketting, abs, velgen, etc. gehad hebben.
De enige oranje die ik kan vinden zou van een 'onfrisse' dame geweest zijn? Valt me op dat die vaak van eigenaar is gewisseld de laatste paar jaar. Maakt me wat huiverig. Onterecht?
Verder nog een zilveren op het oog die hier op het forum te koop staat voor 19k en op Marktplaats voor 18k (thnx Maik).
Dan de groene die hier te koop staat. Ergens heeft die kleur wel wat, maar toch wel wat kilometers al tov de andere die ik gezien heb.

Wie weet wat te vertellen over deze wagens en waar ik specifiek nog op moet letten? :wink:
Gebruikersavatar
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon
Berichten: 3048
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
Locatie: Paleis 't Loo

Bericht door Hendrik-Jan »

Oh jee, nog een Dordtenaar.....
Welkom hier!
Die oranje is inderdaad van Kim Holland geweest (van haar man).
Ik denk dat je bij Opelcentrum Oosterhout niet snel 'een kat in de zak' koopt. Aankoopkeuring kan via hun maar ook via Van Sten (www.vansten.nl).
Jammer dat die rode van Wilbert net verkocht is...
Die gele stond een jaar of 2 geleden ook te koop.

Succes!
Lotus Elise S2
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Ik kan alleen uit eigen ervaring spreken, bij de aankoop van mijn speedster bij Oosterhout had ik expliciet gevraagd om alles te controleren (staat zelfs op de koopovereenkomst). Achteraf blijkt dit niet gebeurd te zijn. Maargoed, gelukkig was het bij Motorhuis Gouda wat dat betreft prima geregeld, daar hebben ze alles netjes gefixed :)

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
BBVW
Lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 14 jun 2007 10:53

Bericht door BBVW »

Hi Allen,

Definitief geen GTI meer dus!!!
"Poep" en "sjinees"
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Allen van het DF-forum?

Welkom hier! Zo vindt er een goede kruisbestuiving tussen beide fora plaats, gaaf.

Mijn advies is gewoon een paar proefritjes maken, kijken of je tegen de specifieke Speedstereigenschappen kan en voor je tot aankoop overgaat een aankoopkeuring (en zelf even goed kijken naar schade aan het alu-chassis natuurlijk).

SteV6
S4 Avant
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

Idd van het df-forum. Omdat daar zoveel variatie aan auto's te vinden. Hier gelukkig ook. Rood, geel, zilver, blauw, etc... :lol:

Ik zal morgen iig even naar de gele kijken en waarschijnlijk ook wel proefrijden. Heb daar vannochtend nog voor gebeld. Hoe ik de schade kan zien mogen jullie me uitleggen. Of moet ik het gewoon zien als een koektrommel die niet netjes strak meer is? :lol:

Neem aan dat de aankoopkeuringen alleen gelden bij particuliere aankoop? Of geeft een Opel dealer je gewoon de auto mee om even langs Van Sten te rijden bijv.? :shock:
Gebruikersavatar
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon
Berichten: 3048
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
Locatie: Paleis 't Loo

Bericht door Hendrik-Jan »

allen schreef:Idd van het df-forum. Omdat daar zoveel variatie aan auto's te vinden. Hier gelukkig ook. Rood, geel, zilver, blauw, etc... :lol:

Ik zal morgen iig even naar de gele kijken en waarschijnlijk ook wel proefrijden. Heb daar vannochtend nog voor gebeld. Hoe ik de schade kan zien mogen jullie me uitleggen. Of moet ik het gewoon zien als een koektrommel die niet netjes strak meer is? :lol:

Neem aan dat de aankoopkeuringen alleen gelden bij particuliere aankoop? Of geeft een Opel dealer je gewoon de auto mee om even langs Van Sten te rijden bijv.? :shock:
Je mag wel wat verwachten wanneer je zo veel geld uit gaat geven. En wanneer je hem koopt behoudens de keuring moet je er ook wel uitkomen.
Succes!
Lotus Elise S2
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

Ok. Ga zo even kijken. Als het lukt gelijk nog even naar die rode bij v/d Kooi. :wink:


@Benny: De GTI was bedoeld voor de zaak maar is definitief van de baan. Het inruilverschil met m'n eigen dealer was gewoon meer dan 5k. Bij welke VW garage dan ook. Hopen dat het nieuwe model 5 straks beter oogt.
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Hey Allen, welkom hier :)
Doe gewoon die rode maar, dan hoef je je niet te schamen als je er mee in het openbaar gaat rijden :)

Schade aan het geanodiseerde chassis is simpel te zien, zolang je maar goed zicht hebt op het chassis. Dat laatste is wat lastiger en op een brug lukt dat een stuk beter dan zo op de straat... Van Sten of vd Kooi is altijd een goed adres voor een keuring natuurlijk, zij weten van de hoed en de rand.

Schade aan geanodiseerd alu is makkelijk te spotten. Het is niet makkelijk "uit te deuken", dus zal het nooit meer strak worden, en plamuren en spuiten zie je dan dus ook heel snel, want zilver geanodiseerd aluminium is moeilijk na te bootsen met spuiten :wink:

Succes en als je vragen hebt gewoon even hier dumpen...
Afbeelding
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

Hoeft niet meer hoor Maik ;)
Ik heb alles op m'n gemak kunnen zien en uitproberen. Zowel de gele als de rode. Bij de gele zat de deur voor mijn gevoel toch wat vreemd. Auto reed verder wel goed. Bij de rode waren wat puntjes als een kapotte stoel (wordt gefixed) en wat puntjes die bijgewerkt moeten worden. Mooie prijs kunnen maken incl. het zwart poedercoaten van de wielen, zwart maken van de raamlijst, polijsten en in de was, onderhoudsbeurt, etc. Ik heb de wagen ook zonder te hoeven vragen in m'n eentje kunnen uitproberen bij v/d Kooi.
Laat de zomer nu maar komen :!: :wink:
Gebruikersavatar
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon
Berichten: 3048
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
Locatie: Paleis 't Loo

Bericht door Hendrik-Jan »

allen schreef:Hoeft niet meer hoor Maik ;)
Ik heb alles op m'n gemak kunnen zien en uitproberen. Zowel de gele als de rode. Bij de gele zat de deur voor mijn gevoel toch wat vreemd. Auto reed verder wel goed. Bij de rode waren wat puntjes als een kapotte stoel (wordt gefixed) en wat puntjes die bijgewerkt moeten worden. Mooie prijs kunnen maken incl. het zwart poedercoaten van de wielen, zwart maken van de raamlijst, polijsten en in de was, onderhoudsbeurt, etc. Ik heb de wagen ook zonder te hoeven vragen in m'n eentje kunnen uitproberen bij v/d Kooi.
Laat de zomer nu maar komen :!: :wink:
Dus ik begrijp dat we je kunnen feliciteren?!
Gefeliciteerd met de aanschaf!! :shock:
Lotus Elise S2
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Rooie rijders begrijpen elkaar wel in 1 keer 8) Gefeliciteerd! Nog een slachtoffer erbij! :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
linne150
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1649
Lid geworden op: 23 jan 2005 14:09
Locatie: duh haag

Bericht door linne150 »

IK :!: Heb je nooit begrepen.NU nog steeds niet :!: :P :P :P
The Ducches is dead! Long live Vyvyan!
`` Scum on Wheels``

Groet Wilbert.
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

Maik, je wist al dat ik liefhebber van gaskleppen en atmosferische tuning ben? Heb mezelf plechtig beloofd vlp van dit blok af te blijven. :lol:

En H-J, je mag me idd feliciteren. Ik zal je niet dwingen. :wink:
Gebruikersavatar
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon
Berichten: 3048
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
Locatie: Paleis 't Loo

Bericht door Hendrik-Jan »

allen schreef:Maik, je wist al dat ik liefhebber van gaskleppen en atmosferische tuning ben? Heb mezelf plechtig beloofd vlp van dit blok af te blijven. :lol:

En H-J, je mag me idd feliciteren. Ik zal je niet dwingen. :wink:
:thumbsup: :toot: :thumbup:
Lotus Elise S2
Plaats reactie