Nieuwe turbo-rijder

Stel jezelf en je auto voor.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
hellspeedster
Actief lid
Berichten: 157
Lid geworden op: 12 mar 2005 18:43
Locatie: -Belgie

Nieuwe turbo-rijder

Bericht door hellspeedster »

Effe voorstellen,
Ik ben Serge uit Antwerpen en ben momenteel de gelukkige bezitter van een blauwe turbo met nummer 4440 uit 2003
Dit is eigenlijk mijn 2e al omdat ik onlangs mijn 2.2 van de hand gedaan heb.
Ik moet zeggen dat er toch wel duidelijk een verschil merkbaar is tussen beide modellen,iwz dat wat ik miste in de 2.2 terugvind in de turbo.
Ik hoop van de zomer eens een toerrit mee te kunnen rijden met jullie allemaal in de Belgische Ardennen ofzo.

Groetjes van iemand die helemaal weg is van het concept "Speedster"
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Hoi Serge welkom bij de club.

Wat miste je in de 2.2 en vindt je terug in de Turbo?

Ik ga wel eens met een paar maten een rondje rijden via de Ardennen, Luxemburg en Duitsland en ik moet zeggen dat ik altijd geweldig vindt. Ik wou dat wij zulke wegen hadden. Ik heb dat rondje nog niet gedaan in de Speedster maar hopelijk gaan we dat binnenkort, als het weer wat beter is, dat goed maken.
Gebruikersavatar
hellspeedster
Actief lid
Berichten: 157
Lid geworden op: 12 mar 2005 18:43
Locatie: -Belgie

Bericht door hellspeedster »

piet schreef:Hoi Serge welkom bij de club.

Wat miste je in de 2.2 en vindt je terug in de Turbo?

Ik ga wel eens met een paar maten een rondje rijden via de Ardennen, Luxemburg en Duitsland en ik moet zeggen dat ik altijd geweldig vindt. Ik wou dat wij zulke wegen hadden. Ik heb dat rondje nog niet gedaan in de Speedster maar hopelijk gaan we dat binnenkort, als het weer wat beter is, dat goed maken.

Wat ik een beetje miste was de kick te krijgen wanneer je het gaspedaal indrukte,niet dat de 2.2 een traag beestje is ,verre van maar een turbo heeft meer rijplezier vanwege de duw in je rug en de bruutheid waarmee het vermogen vrijkomt.
De wagen is ook uitgerust met een "touring-pakket" zodat hij binnenin iets stiller is en meer als "auto" aanvoelt.

Grt en misschien tot van de zomer...
EX-2.2 rijder nr : 945
EX-Turbo-rijder nr: 4440
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Wat ik een beetje miste was de kick te krijgen wanneer je het gaspedaal indrukte
Je hebt helemaal gelijk Serge, de 2.2 kan wel wat meer pk's gebruiken. Hopelijk kan dat ondervangen worden door een goede tuner.
Plaats reactie