Even mijzelf voorstellen.

Stel jezelf en je auto voor.
Gebruikersavatar
x187
Actief lid
Berichten: 177
Lid geworden op: 28 apr 2009 16:54
Locatie: Amsterdam

Even mijzelf voorstellen.

Bericht door x187 »

Hey,

Ik ben net nieuw op dit forum. Ik ben (nog) geen eigenaar van een Opel speedster. Ik heet Shaffy, ben 21 jaar, woonachtig in Amsterdam en studeer HTS Autotechniek in Arnhem. Ik heb hiervoor 2 jaar lang een Honda civic hatchback gehad uit 1996 met een 1.5 motor. Voor verdere informatie over deze auto zie hetvolgende topic:

http://www.civicclubholland.nl/forum/vi ... f=2&t=8739

Ik heb recentelijk mijn honda civic verkocht. In eerste instantie wou ik een Nissan Silvia S15 halen. Alleen door de problemen met het ombouwen van RHD naar LHD heb ik deze droomauto, een droom gelaten. Vervolgens werd mijn oog getrokken door een Lotus Elise, een werkelijke prachtwagen. Echte sportscar purity, als vele Engelsen deze koets beschrijven. Alleen weer tegengehouden door het vele werk in het ombouwen van RHD naar LHD heb ik ook deze wagen gelaten. Toevallig stond ik bij Target Cars in Eindhoven, te kijken naar een aantal Elises, toen ik voor het eerst een Opel Speedster in het echt zag. Ik moet eerlijk zeggen, een standaard model met een OEM grill is echt lelijk. Maar toen... Zag ik een speedster zonder grill, en wat een verandering. Ik begon te twijfelen, over wat ik nou precies moest doen.
Thuis ben ik het internet gaan afspeuren naar Opel Speedsters, en kwam tot de conclusie, dat je deze wagens heeel erg mooi kan maken. En hierdoor heb ik dan ook definitief besloten om een Opel speedster 2.2L te halen. Bij deze meld ik mij aan op dit forum...
Gebruikersavatar
M-speed
Actief lid
Berichten: 422
Lid geworden op: 25 mei 2008 19:57

Bericht door M-speed »

welkom hier

en succes met de zoek tocht
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Niet zo slim om op Speedster forum te roepen dat de standaard Speedster echt lelijk is. :wink:

Maar gelukkig voor jouw zijn er nog een hoop lelijke Speedsters te vinden en kun je er iets moois van maken. :) Welkom en succes met zoeken.
Gebruikersavatar
speedster2008
Actief lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 aug 2008 11:02

Bericht door speedster2008 »

Welkom hier

Succes met 'het halen :? ' van een Speedster die naar je zin is.
Gebruikersavatar
x187
Actief lid
Berichten: 177
Lid geworden op: 28 apr 2009 16:54
Locatie: Amsterdam

Bericht door x187 »

Misschien niet slim, maar wel eerlijk, en ach ja ieder zn smaak. Wellicht vinden mensen mijn speedster in de toekomst wel lelijk ;)...
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

piet schreef:Niet zo slim om op Speedster forum te roepen dat de standaard Speedster echt lelijk is. :wink:
x verwijst alleen naar de middenbalk met het opel logo.
Ik ben er ook niet kapot van, omdat hij in mij ogen te dik is.
In de turbo komt alleen het chromen logo veel mooier uit.
Misschien ook de reden dat veel mensen de balk verwijderen. (behalve de echte opel puristen die de auto in originele staat willen houden :wink: )
Gebruikersavatar
Bon_Jovi
Actief lid
Berichten: 274
Lid geworden op: 21 okt 2007 11:49

Bericht door Bon_Jovi »

Van de speedster iets mooi maken ? :lol:

Veel werk zul je er niet aan hebben.
:wink:
Gebruikersavatar
x187
Actief lid
Berichten: 177
Lid geworden op: 28 apr 2009 16:54
Locatie: Amsterdam

Bericht door x187 »

In ieder geval bedankt voor het welkom heten... Ik zal er inderdaad niet heel veel werk aan hebben, maar toch wel wat... Ik zal mij vooralsnog eerst concentreren op de aanschaf, en daarbij ook gelijk een grote onderhoudsbeurt, voorzover dat nodig zal zijn. Hierna zal ik gelijk beginnen met de aanschaf van diverse goodies... Het budget voor de aanschaf van het voertuig is 17000 euro... Voor dit bedrag zie ik er wel een aantal staan, maar ik wacht liever nog een aantal weken, wellicht dat ik wat moois tegenkom, in de tussentijd. Ik heb wel de gele speedster zien staan uit Ridderkerk. Helaas gaat dit net iets boven mijn budget, en ik heb vernomen dat deze een nieuwe voorclam heeft gehad. En dat deze speedster last heeft van vocht in de lampen... Als jullie toevallig iets leuks tegenkomen, laat het mij weten!
Gebruikersavatar
x187
Actief lid
Berichten: 177
Lid geworden op: 28 apr 2009 16:54
Locatie: Amsterdam

Bericht door x187 »

Zo, dit wordt een slapeloze weekend voor mij! Maandag de speedster ophalen!!! Zijn er mensen die eventueel tijd hebben om maandag mee te gaan? We konden helaas niet bij de Lotus dealer afspreken, dus hebben we maar de opel dealer gepakt. Het gaat mij er ook om, dat ik de wagen zelf op een brug kan bekijken! De hoofd-werkplaats rijdt ook in een speedster heb ik vernomen, dus verstand ervan zal hij dan ook hopelijk wel hebben. Toch zou ik het prettig vinden, als er iemand mee kon, die er ook verstand van heeft... Verders heb ik een 5-daags kenteken geregeld met verzekering. Dus ik kan de wagen gelijk meenemen, nadat hij goed bevonden is...
Gebruikersavatar
speedster2008
Actief lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 aug 2008 11:02

Bericht door speedster2008 »

Gefeliciteerd man! Welke is het geworden (link? / foto) ?

Helaas ben ik niet de juiste man om mee te gaan, zijn hier heel veel mensen die de Speed als langer hebben en/of zowiezo veel meer verstand van de auto dan ik. Hoop dat er iemand met je mee kan, wel verstandig.

Gr.
Jason
Gebruikersavatar
Oblivion
Mega lid
Berichten: 779
Lid geworden op: 22 apr 2009 22:35

Bericht door Oblivion »

x187 schreef:Verders heb ik een 5-daags kenteken geregeld met verzekering. Dus ik kan de wagen gelijk meenemen, nadat hij goed bevonden is...
Rij hééééééél voorzichtig want die verzekering is enkel aan derden!
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

Bericht door Dennizz »

Ik denk als je de werkplaats chef zelf hebt, die ook zelf in een speedster rijdt, je een prima persoon hebt!

Je kan wel verwachten dat hij er veel verstand van heeft, zit hij niet hier op het forum toevallig?

Mochten er wat dingen zijn die aan vervanging toe zijn. (schijf)Remmen, knopjes ect. Bestel ze dan niet bij de opel dealer. Dat kost je meestal een factor 4 meer. Dan tuf je even langs lotus Amsterdam :wink:
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Gebruikersavatar
stefan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1449
Lid geworden op: 30 jun 2008 9:18
Locatie: grobbendonk

Bericht door stefan »

welkom hier

en vele veilige km toegewenst








stefan & monia
Gebruikersavatar
x187
Actief lid
Berichten: 177
Lid geworden op: 28 apr 2009 16:54
Locatie: Amsterdam

Bericht door x187 »

Oblivion schreef:
x187 schreef:Verders heb ik een 5-daags kenteken geregeld met verzekering. Dus ik kan de wagen gelijk meenemen, nadat hij goed bevonden is...
Rij hééééééél voorzichtig want die verzekering is enkel aan derden!
Hey, ik heb jouw topic gelezen, en daardoor ben ik ook serieus gemotiveerd, om het ff heel rustig aan te gaan doen. Ik heb dan al wel 2 jaar een eigen auto gehad, en ook elke dag gereden. Verder heb ik ook al in veel verschillende auto's gereden (moeders had een 316ti, broers impreza gtt/evo 9), auto's van mijn stage (Citroëns, alles behalve C2,C6,C8), en van vrienden natuurlijk(hybrid/gti 5/ en nog veel meer). En een jaar lang in een mercedes sprinter gereden voor mijn bijbaan. Verder ben ik met mijn vorige auto het circuit op geweest(TT Assen). Best veel eigenlijk voor 2,5 jaar mijn rijbewijs. Voor deze tijd heb ik nog 2 jaar op mijn scooter rond getuft.

@ Speedster2008: Ach ja, ik kan het altijd vragen, wie weet had er iemand net toevallig niets te doen a.s. maandag. En ik zal maandag gelijk foto's posten! Het was trouwens de zwarte die kzentekik_et had gevonden.

http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=3368

@ Denniz: Hele aardige kerels daar bij Lotus Amsterdam. Ik heb ook al een afspraak voor een onderhoudsbeurt, en nieuwe goodrich stalen remleidingen.

Dank voor het welkom heten Stefan & Monia...[/url]
Gebruikersavatar
Ride-aholic
Actief lid
Berichten: 447
Lid geworden op: 15 jul 2005 13:19
Locatie: Oosterhout (NB)

Hi

Bericht door Ride-aholic »

Wees een beetje voorzichtig met Target!
Heb er erg veel negatieve dingen over gelezen op diverse fora, mensen dachten even voor een 'nice price' een bolide aan te schaffen, maar viel achteraf erg tegen. Als iets te mooi is om waar te zijn.....
Maar je kunt natuurlijk ook een mazzeltje hebben, gewoon erg goed opletten, liefst iemand meenemen met verstand van deze unieke bolide.

Greetz, Peter
The only vitamine you need, is speed! #0707
Plaats reactie