Blitz from Belgium

Stel jezelf en je auto voor.
Blitz

Blitz from Belgium

Bericht door Blitz »

hellow,

Ik ben Gert, woon in Hoogstraten (B), ben bijna 23, ik werk als carrossier bij een Opelgarage en ik rij nu met een astra g cabrio, maar ik sta op punt om een speedster te kopen. Ik heb een bod gekregen voor mijn astra, welk ik aanvaard heb, dus als hij weg is, ga ik een Speedster halen.

wat zijn zowat de punten waar ik moet letten bij aankoop van een speedster?

ps: de Speedster zou mijn enige auto zijn, dus voor dagelijks gebruik. Hij kan gelukkig wel binnen staan en ik doe +- 10.000km per jaar, dus volgens mij moet het perfect doenbaar zijn om dan een Speedster als dagelijkse auto te hebben :)
Gebruikersavatar
vauxhall
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 jun 2007 18:57
Locatie: Beverlo

Bericht door vauxhall »

goed kijken of er geen ernstige chassis-schade is
herstelde carroserieschade is geen pluspunt... scheurtjes en barsten komen wel eens terug
leeftijd banden, etc

koop je hem in Belgie of Duitsland? bij de laatste liggen de prijzen meestal veel lager
autoscout24 of mobile.de kijken
zoek je een 2.2 of turbo?

rijvaardigheidstraining voor dit soort wagens is een must!
eerste tijd van die gas afblijven is een goede raad :lol: winter gaat beginnen
Gebruikersavatar
Sir_Bongiovi
Mega lid
Berichten: 986
Lid geworden op: 14 aug 2009 18:52
Contacteer:

Bericht door Sir_Bongiovi »

ik passeer regelmatig in hoogstraten (leveren in het centrum; bruurs,...); je werkt dan waarschijnlijk bij Barto? Blijkbaar is mijn speedster daar ooit gekocht geweest, er staat nog www.barto.be op de nummerplaathouder.

Heb je enige voorkeur voor een bepaalde kleur ofzo? Het is mogelijk dat ik mijn speedster binnenkort van de hand doe. (heb wel een ongeval mee gehad maar zal hersteld worden)
Blitz

Bericht door Blitz »

ben op zoek naar een 2.2 (turbo verzekeren op mijn leeftijd is niet betaalbaar)
liefst een gele, maar de gele speedsters die ik gevonden heb zijn te duur, dus eigelijk speelt de kleur niet zo een rol, als het maar een goede is.

ik heb 3.5 jaar bij barto gewerkt, maar nu werk ik bij opel stoffelen in st lenaarts.
als je hem toch wil laten herstellen en de schade is niet overdreven, wil ik hem mss zo wel kope, ik ben carrossier voor iets he ;)
van waar ben je?
Blitz

Bericht door Blitz »

vandaag had ik een dagje vrij, dus ik had vorige week al een afspraak gemaakt om naar een speedster te gaan kijken. bleek dat bij een garage te zijn die er 2 had staan, allebei met garantie, dus dat leek me wel tof.
die garage was bij Brussel, bijna 1.5u rijden van hier, maar je moet er iets voor over hebben he :)

kwam ik daar aan rond half 1, gesloten natuurlijk. ik heb even naar de speedsters gekeken (stonden achter glas) en dan iets gaan drinken in een plaatselijk café.
rond 1u ben ik terug gegaan in de veronderstelling dat de garage terug open zou zijn, niet dus :? stond nog een vrouwtje te wachten die om 1u een afspraak had voor het onderhoud van haar auto.
Ik de eigenaar opgebeld, die zat in Engeland, maar zijn collega zou daar normaal moeten zijn, nieumand te zien dus...
ik heb dan nog een kwartiertje gewacht en dan ben ik maar naar huis gereden...
bijna een hele dag weggeweest voor niks :evil:
die kerel zei aan de telefoon nog dat hij mij ging opbellen voor een nieuwe afspraak, maar mensen die hun afspraken niet nakomen, daar doe ik geen zaken mee.
zaterdag heb ik weer een afspraak (ergens anders uiteraard, maar weer ver rijden), ik hoop dat die kerel wel van zijn woord is...
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Bericht door tibby »

He blitzzz.
Mijn vriend de houthakker was hout gaan leveren bij een opel garage in linter. Vraag mij niet de naam. Deze verkoopt zijn knalgele speedster en is gelijk nieuw. Geloof iets van een 4000 km?
mss iets voor jou?
Gebruikersavatar
Sir_Bongiovi
Mega lid
Berichten: 986
Lid geworden op: 14 aug 2009 18:52
Contacteer:

Bericht door Sir_Bongiovi »

was waarschijnlijk in hoeilaart? in een citroën garage?

2 zilvere wagens (een vauxhall en een opel)? Deze staan al lange tijd te koop (al meer dan een jaar mss wel). op foto zien ze er in elk geval goed uit.

http://www.p-2.be/search/list.asp?language=fle

kleppers van velgen :p
http://data.autoscout24.be/perso-site-p ... ER0218.jpg
Laatst gewijzigd door Sir_Bongiovi op 10 dec 2009 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Blitz schreef:vandaag had ik een dagje vrij, dus ik had vorige week al een afspraak gemaakt om naar een speedster te gaan kijken. bleek dat bij een garage te zijn die er 2 had staan, allebei met garantie, dus dat leek me wel tof.
die garage was bij Brussel
Was dat toevallig in Ninove? Die hadden er namelijk nog 2 staan toen ik met jaydee en speedster911 op zoek was naar Speedsters. En de gang van zaken daar leek heel veel op jouw huidige ervaring.


SteV6
S4 Avant
Gebruikersavatar
Sir_Bongiovi
Mega lid
Berichten: 986
Lid geworden op: 14 aug 2009 18:52
Contacteer:

Bericht door Sir_Bongiovi »

SteV6 schreef:
Blitz schreef:vandaag had ik een dagje vrij, dus ik had vorige week al een afspraak gemaakt om naar een speedster te gaan kijken. bleek dat bij een garage te zijn die er 2 had staan, allebei met garantie, dus dat leek me wel tof.
die garage was bij Brussel
Was dat toevallig in Ninove? Die hadden er namelijk nog 2 staan toen ik met jaydee en speedster911 op zoek was naar Speedsters. En de gang van zaken daar leek heel veel op jouw huidige ervaring.


SteV6
waar was dat ergens in ninove? Ook een opel garage? Dat is namelijk niet zo ver van mn deur. (15tal km?)
Blitz

Bericht door Blitz »

Sir_Bongiovi schreef:was waarschijnlijk in hoeilaart? in een citroën garage?

2 zilvere wagens (een vauxhall en een opel)? Deze staan al lange tijd te koop (al meer dan een jaar mss wel). op foto zien ze er in elk geval goed uit.

http://www.p-2.be/search/list.asp?language=fle

kleppers van velgen :p
http://data.autoscout24.be/perso-site-p ... ER0218.jpg

daar was het idd te doen, maar die speedsters die k gezien heb (stonden in de showroom) zijn allebei standaard (zelfs de folie opzij hangt er nog op), alleen bij ene was t embleem vanvoor er af en de andere had een vauxhall embleem, voor de rest standaard

een gele met 4000 is interessant, maar die zullen de prijs ook wel kennen ;)
Gebruikersavatar
Sir_Bongiovi
Mega lid
Berichten: 986
Lid geworden op: 14 aug 2009 18:52
Contacteer:

Bericht door Sir_Bongiovi »

Is op zich toch niet slecht dat ie standaard is? dan kun je er nog je zin mee doen. de tape (net voor de achterwielen) zit er bij de meeste waarschijnlijk nog op. (ik heb deze in de zomer verwijderd omdat ze gelig uitslaan na een tijd vooral de zilvere)
Blitz

Bericht door Blitz »

Sir_Bongiovi schreef:Is op zich toch niet slecht dat ie standaard is? dan kun je er nog je zin mee doen. de tape (net voor de achterwielen) zit er bij de meeste waarschijnlijk nog op. (ik heb deze in de zomer verwijderd omdat ze gelig uitslaan na een tijd vooral de zilvere)

bij 1 van de 2 zat de folie er idd nog op, de andere heb ik niet kunnen zien. hoe origineler hoe liever natuurlijk he :)

zaterdag heb ik een afspraak met een gele met hardtop en 60.000 km :)
Gebruikersavatar
jaydee
Mega lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 15 mei 2006 9:35
Locatie: Flevoland

Bericht door jaydee »

Die Citroën garage in Hoeilaart zou ik met een grote boog omheen gaan... De Speedsters die er nu staan heb ik denk ik niet gezien, maar die twee uit de advertenties van Sir_Bongiovi zijn van dichtbij niet om aan te zien! Samengeraapt zooitje van schadebakken als je mij vraagt.

De "kleppers" van velgen waren trouwens in april dit jaar al los verkocht.

In Ninove moet je bij Opel dealer Centraal zijn. Ze hebben een Rabbiata rode en Europa blauwe. Allebei gekentekend in 2003 maar met zeer weinig kilometers en niet eerder verkocht. Schrik alleen niet van de staat waarin ze gestald staan. De laag stof is enorm en de hele boel wordt geregeld nat doordat ernaast auto's gewassen worden...

Afbeelding
Jägertee
Gebruikersavatar
Zoefke
Actief lid
Berichten: 226
Lid geworden op: 11 aug 2005 12:38
Locatie: België - Aalst
Contacteer:

Bericht door Zoefke »

Ik heb dit nog teruggevonden in mijn lijstje van 2 jaar geleden:

:arrow: Blauwe met beige leder zetels en dashbordnummer 904 - 4506 km toen - 22.500 € vraagprijs toen.

:arrow: Rode met zwarte leder zetels en dashbordnummer 1286 - 0 km toen - 24.500 € vraagprijs toen.

:idea: Ik ben benieuwd of dit nog dezelfde 2 zijn, of ze nog gereden hebben, en wat de prijs nu is.
Gebruikersavatar
911Speedster
Actief lid
Berichten: 382
Lid geworden op: 17 apr 2009 6:46
Locatie: Antwerpse Kempen (Belgium)

Bericht door 911Speedster »

Ik weet niet of ze nog te koop staan, maar beide mochten begin dit jaat voor €20.000 weg.
De rode heeft helemaal nog geen kilometers ~27km
De blauwe zat rond de 4000km

Maar ze hebben geen haast met het verkopen geloof ik.

Op de nodige vragen met betrekking tot de recalls heb ik nooit een antwoord gekregen.
Tijdens een bezoekje alleen tehoren gekregen dat waarschijnlijk allean de Airbags vervangen zijn.
Ford S-max 2.0 TDI Afbeelding Speedster 2.2 #0911

who follows the herd, is walking in the dirt
Plaats reactie