::SpeedFire:: joins the club

Stel jezelf en je auto voor.
Gebruikersavatar
Spurbo_Ed
Lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 31 mei 2009 18:37
Locatie: Noord Holland
Contacteer:

Bericht door Spurbo_Ed »

Hoi Speedfire,

Welkom! En is de rit vanmorgen bevallen naar je werk? Ik wist niet dat we proffesioneel buren waren! Jij waarschijnlijk wel, want het lijkt me sterk dat mijn Speedster Turbo in de catacomben van het Waardplaza je is ontgaan.

Gefeliciteerd met de aankoop van de auto van Maurice. Ik heb Maurice vorig jaar ontmoet tijdens de Maarten Memorial. Jouw auto maakt absoluut een mooi geluidje, geniet ervan!

Misschien is even voor de gein van de week een combootje creeren op de parkeerplaats van het Rif?!?!? :lol:

Groetjes Ed
Racen is wachten!
Gebruikersavatar
stefan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1449
Lid geworden op: 30 jun 2008 9:18
Locatie: grobbendonk

Bericht door stefan »

hoi

welkom hier en veilige km;s










grt stefan & monia
Gebruikersavatar
::SpeedFire::
Lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 06 apr 2010 11:20
Locatie: Andijk

Bericht door ::SpeedFire:: »

Spurbo_Ed schreef: Misschien is even voor de gein van de week een combootje creeren op de parkeerplaats van het Rif?!?!? :lol:

Groetjes Ed
Hoi Ed,

Moeten wij zeker een keertje doen!

Dat was je erg snel opgevallen!

Gisteren einde dag kwam Maurice langs op het Rif voor de overdracht. Echt een service, thanx Maurice! Dit was echt super, heel veel originele onderdelen erbij gekregen en papieren. Maurice ging met de trein terug om vervolgens vandaag op de trein te stappen en met het vliegtuig zijn nieuwe droomauto op te halen uit Engeland. Hoop dat alles goed gaat. Hier zullen wij binnenkort ongetwijfeld meer van horen.

Jouw Speedster had ik inderdaad al diverse keren gezien in de parkeergarage van Waardplaza en ook wel eens langs zien rijden.
Geen standaard kleur was mij opgevallen.

De rit van gisteravond en vanmorgen zijn echt uitstekend bevallen! Het is schitterend weer, vanmiddag het dak eraf! 8)
Misschien tot snel.

Groeten,
Sjoerd
Gebruikersavatar
Spurbo_Ed
Lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 31 mei 2009 18:37
Locatie: Noord Holland
Contacteer:

Bericht door Spurbo_Ed »

Geen standaard kleur was mij opgevallen.
Switch is een officiële Turbo kleur, waarvan er slechts 2 in NL rondrijden. Ik geloof totaal 13 vanaf fabriek geleverd.

Een collega van mij houdt alles goed in de gaten (werkt letterlijk met windows :lol: ), die kwam vragen waarom ik mijn auto zwart had gespoten en bij de buren had geparkeerd. :shock:

Dat was de reden van mijn snelle spot. Van de week zal ik eens kijken of ik de moed op kan brengen om de fiets te laten staan en de Spurbo mee te nemen. :bag:

Goh, wat wordt Noord Holland toch mooi deze zomer :wink:
Racen is wachten!
Gebruikersavatar
VROOAAAR
Lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 07 mei 2010 0:42
Locatie: Midden-Brabant

Bericht door VROOAAAR »

Hoi Sjoerd,

Ik lees in een van de spots dat je auto is geremapped naar 200pk ?!?
Wasda?
Wil ik ook (ooit nog eens) !!

Is dit chippen of een ander software trukendoos ding?

Hele mooie combi trouwens, dat mat rode dakje boven de diep zwart glimmende body - nog gefeliciteerd!

Gr, Geert
::: A Clockwork Mandarin :::
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Hier heb je wat te lezen geert:
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=2842

Die 200 is niet alleen de remap.

Speedsters die dat halen hebben:
- Andere luchtinlaat
- Inlaatpijp voor een 70mm buis vervangen
- 2.4 inlaatspruitstuk geplaatst
- Uitlaatspruitstuk vervangen
- Precat uitgeboord, of sportcat geplaatst
- Einddemper vervangen.
- Remap

Luchtinlaat, 2.4 inlaatspritstuk en remap zijn het belangrijkste.
Daarmee kun je zeker 180pk halen.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
VROOAAAR
Lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 07 mei 2010 0:42
Locatie: Midden-Brabant

Bericht door VROOAAAR »

Smiley, bedankt!
Gezien die 22 pagina's techniek (en de niet direkt dwingende behoefte hier werk van te maken; ik heb m'n auto net 2 weken) bewaar ik dit leesplezier maar tot de zomervakentie ;)

Greetz,
G.
::: A Clockwork Mandarin :::
Gebruikersavatar
::SpeedFire::
Lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 06 apr 2010 11:20
Locatie: Andijk

Bericht door ::SpeedFire:: »

Hoi Geert,

ook nog gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, een exclusief Speedster mandarijntje! Da's weer wat anders dan een zwarte. Die zal zeker opvallen, wees er zuinig op.

Zoals je inmiddels van Smiley vernomen hebt moet er wel het e.a. gebeuren voor dit vermogen.

Bij mij zijn de volgende motorische aanpassingen gedaan:
- Open luchtfilter (Apexi)
- Groter inlaatspruitstuk (van 2.4 motor)
- Aangepaste ECU (chip), specifiek voor deze auto
- Piper RVS uitlaatspruitstuk
- Piper 200 cels sportcatalysator
- Pre-catalysator verwijderd
- Janspeed RVS einddemper

Er zit een echt supergeluid in die al van verre aandacht trekt, zonder eerst de auto gezien te hebben! De rijeigenschappen en wegligging zijn ook sterk verbeterd door o.a. H&R spoorverbreders (15mm voor, 5 mm achter) en Eibach sportline progressieve veren.

Voordeel van een 2,2L met 200pk t.o.v. een 2,0L turbo met 200pk is dat deze beter onder controle te houden is. Een turbo wil nog wel eens onverwachts uitbreken. Veel turbo's hebben daardoor schade gehad.

Succes met je Speedster, een mooi vooruitzicht voor de zomervakantie!

Groeten,
Sjoerd
Bijlagen
IMG_6043 (Small).jpg
IMG_6043 (Small).jpg (104.83 KiB) 3883 keer bekeken
IMG_6035 (Small).jpg
IMG_6035 (Small).jpg (144.73 KiB) 3882 keer bekeken
IMG_6047 (Small).jpg
IMG_6047 (Small).jpg (140.46 KiB) 3880 keer bekeken
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Speedfire; je dakje past achter de stoelen, als je de bestuurderstoel helemaal naar voren doet, kun je hem precies door de gleuf schuiven.
Als je hem in de bak laat liggen, kan hij schuiven en de clam beschadigen, of de electronica (relais enzo) beschadigen.

Ook zou ik een koelvloeistof beschermingkapje aanschaffen.
Je tankje begint al gelig te worden. (uv stralen maken het plastic broos, en je krijgt kansen op scheuren)
http://homepage.ntlworld.com/trr-develo ... .htm#cover
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
::SpeedFire::
Lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 06 apr 2010 11:20
Locatie: Andijk

Bericht door ::SpeedFire:: »

Bedankt voor je aanraders Smiley,

Het is zo'n gedoe om het dakje achter de stoel te krijgen, vandaar dat ik 'm achterin gooi, maar ik zal er in het vervolg meer om denken :oops: .

Naar een afdekplaatje voor het expansievaatje zou ik deze vakantie gaan kijken, het tankje is volgens mij al eens vernieuwd, dus afdekken is zeker aan te raden.

Bedankt voor je tip/link!

Groeten,
Sjoerd
Gebruikersavatar
VROOAAAR
Lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 07 mei 2010 0:42
Locatie: Midden-Brabant

Bericht door VROOAAAR »

Hoi Sjoerd,

je auto staat héél mooi op z'n pootjes. Tzt (volgend jaar of zo) ga ik ook eens kijken naar spoorverbreders want vooral voor staan die (smalle) wieltjes wat ieletjes naar binnen. Ik denk dat Turbo-spoilertjes eea ook wel wat kunnen camoufleren trouwens. Ook op het verlanglijstje.

Is het met die Eibach set nog enigszins comfortabel rijden - wordt de auto er niet stuiterig van? Staat iig ook erg goed (vooral op die foto schuin van achter, daar staan m.n. de voorwielen perfekt in de kasten).
Ik zal tzt ook eens kijken wat de kosten van een dergelijke operatie zijn om naar 200pk te komen. Het zal hem -qua kosten- wel vooral in de (aanschaf en montage) van de spruitstukken gaan zitten?
Heb je het adres voor de ECU (remap) nog?

Ik heb met een gechipte turbo proefgereden tijdens mijn speurtocht (staat nu ook op het forum te koop) en dat ging toch wel ontzettend hard uit de startblokken - ik kan me dan ook voorstellen dat ik tzt mijn standaard motortje ook eens wat wil kietelen tot boven de 147 pk. 200 'Turbo' pk's maar dan zonder het gevreesde turbogat lijkt me ideaal. Alternatief is een compressor maar ik heb geen idee hoe zich dat kostentechnisch tot elkaar verhoudt. Ik vermoed dat een ('200 pk') compressor duurder is.
Een Janspeed einddemper heb ik alvast, dus het geluid is al op orde... ;)

De expansievatafdekking moet er ook bij mij nog komen maar ik zoek nog naar een elegantere oplossing (sorry Smiley). Jammer dat PeterS zijn kunststof 'doosje' niet in produktie heeft gebracht :)

Smiley - thx voor de opbergtip, hier ga ik ook eens op letten, vond idd ook dat die tentzak nogal los in de bak ligt.

Groeten,
Geert
::: A Clockwork Mandarin :::
Gebruikersavatar
::SpeedFire::
Lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 06 apr 2010 11:20
Locatie: Andijk

Bericht door ::SpeedFire:: »

Hoi Geert,

M.b.t. de spoorverbreders is het oppassen dat je geschikte verbreders voor deze auto gebruikt. Ik heb begrepen dat onder deze auto eerst een tijdje andere zaten, die vervolgens door de Opel dealer er met een noodgang onder vandaan gehaald zijn, omdat die levensgevaarlijk bleken te zijn.

Ik vind de auto niet oncomfortabel rijden door de andere veren, maar ik heb ook nog nooit in een andere Speedster gereden, en weet dus ook niet hoe de standaard Speedster rijdt :oops: .

Meer info over de remap is te vinden op de website van MarkV en de eerdere link van Smiley met die 22 pagina's techniek. De software kwam via Speerke.

Zoals je eerder kon lezen heb ik deze auto ook nog niet zo lang, en de aanpassingen heb ik niet zelf gemaakt. Deze zijn door 12Esc gedaan, waar ik nog steeds veel bewondering voor heb. Ik heb zelf ook het vermoeden dat een compressor duurder is, maar dat is vast ook wel ergens op dit forum terug te vinden. Er staat een schat van informatie op.

Ik ga kijken of ik iets van spanbanden of klitteband kan maken voor het safe opbergen van het dakje in de achterbak. Zodat deze niet aan de schuif kan gaan. Het is toch veel makkelijker opbergen in de achterbak dan achter de stoel. En de ruimte achter de stoelen wil ik straks gaan benutten voor een knappe subwoofer... want qua muziekgeluid is het echt slecht gesteld in deze auto. Al is het geluid van de motor uiteraard ook schitterend, dus rij nu bijna altijd zonder radio.

Groeten,
Sjoerd
Gebruikersavatar
VROOAAAR
Lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 07 mei 2010 0:42
Locatie: Midden-Brabant

Bericht door VROOAAAR »

Thx Sjoerd; als je iets voor die tent hebt gevonden zou ik het zeker posten want daar moet iedereen problemen mee hebben. Ik heb het ding ook liever achterin en geen 'losse zooi' in het interieur.
Goed dat je meldt dat er ook linke spullen tussen kunnen zitten als je spoorverbreders aanschaft - ik dacht dat je daar niet echt een miskoop in kon doen (want zulk simpel spul). Zal er tzt op letten.

G
::: A Clockwork Mandarin :::
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Tip ter overweging Afbeelding

Als je over Eibach verlaging na gaat denken kies dan voor een set Nitrons! Duurder, maar daar heb je er meer plezier van dan meteen motorisch tunen. Dat kan daarna altijd nog ;)


SteV6
S4 Avant
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

VROOAAAR schreef:Thx Sjoerd; als je iets voor die tent hebt gevonden zou ik het zeker posten want daar moet iedereen problemen mee hebben. Ik heb het ding ook liever achterin en geen 'losse zooi' in het interieur.
De softtop komt met een opbergzak.
Deze zit dan opgeklemt tussen de stoelen en het achterschot.
Persoonlijk vindt ik het zonde om de kofferruimte op te offeren daarvoor.
Probeer het een paar keer, en je zult zien dat het een eitje is om hem erin/eruit te halen.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Plaats reactie