Goedendag autoliefhebbers en freaks

Stel jezelf en je auto voor.
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

75 Kilo... Pff, daar kan nog wel wat af!
Caterham => Britse degelijkheid...
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Dynamo is gewoon 14volt, dat geeft geen problemen.
De capaciteit is alleen wat minder, maar als je er een beetje op let dat je je verlichting niet een uur aan laat staan is er zat capaciteit voor een paar keer starten. Ik rij al jaren met zo'n accu en hij doet het nog als een tierelier.

En ik becoelde niet de roll bar, die laat ik ook liever zitten :) hij zit er trouwens puur voor de veiligheid, stijfheid van. De auto zal er niet gigantisch door verbeteren.
Ik bedoelde deze frames:

Afbeelding

En dan de slijptol erin:

Afbeelding

Succes :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Oblivion
Mega lid
Berichten: 779
Lid geworden op: 22 apr 2009 22:35

Bericht door Oblivion »

allen schreef:75 Kilo... Pff, daar kan nog wel wat af!
Ik zit nog niet aan 55 Kg :p, daar mag serieus wat bij. Achja zo blijft hij lekker optrekken :p.
Arno23
Lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 jul 2011 17:18
Locatie: Rotterdam

Bericht door Arno23 »

Allen, 75 kilo klinkt inderdaad wel veel (Dit was ook toen ik nog fanatiek fitnesste, zit nu rond de 71 kilo) MAAR wel bij een lengte van 1.90 mtr ofwel te LICHT volgens de BMI schaal :)

Maik, bedankt voor de duidelijke foto's! Kon me al niet voorstellen dat je de 2 dwarsbuizen bedoelde! De dynamo geeft inderdaad 13.8 -14V (accu is maximaal 14.4 volt, namelijk 2.4 volt per plaat x 6) maar de dynamo stuurt natuurlijk meer amprere's naar de accu toe dan de accu kan hebben! Gemiddelde dynamo is 30-35 ampere ofwel kans op overbelading!!! Met als gevolg een dode accu.... :(
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Ik ben (goddank :) ) ook geen elektrotechnicus, maar volgens mij maakt dat niets uit. Amperes kunnen ook niet "gestuurd" worden, alleen maar "gevraagd". En Ah is geen Ampere maar een capaciteitseenheid Ampere-uur.
Er rijden talloze circuitwagens rond met gelaccu's met lager dan origineel capaciteit, met zover ik weet geen verdere aanpassingen. Dus: eerste aanschaf na CL RC5+ remblokken en een setje Nitrons wordt dus een RedTop gelaccu... :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

Bericht door Dennizz »

Maik schreef:Ik ben (goddank :) ) ook geen elektrotechnicus, maar volgens mij maakt dat niets uit. Amperes kunnen ook niet "gestuurd" worden, alleen maar "gevraagd". En Ah is geen Ampere maar een capaciteitseenheid Ampere-uur.
Er rijden talloze circuitwagens rond met gelaccu's met lager dan origineel capaciteit, met zover ik weet geen verdere aanpassingen. Dus: eerste aanschaf na CL RC5+ remblokken en een setje Nitrons wordt dus een RedTop gelaccu... :wink:
Prima verwoord Maik :wink:
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Arno23
Lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 jul 2011 17:18
Locatie: Rotterdam

Bericht door Arno23 »

Maik, Dat klinkt wel aannemelijk.... overladen zou alleen bij een spanning hoger dan 14.4 volt kunnen gebeuren, maar ga het tzt voor de zekerheid nog even navragen bij een electrogeleerde :)

Dus: eerste aanschaf na CL RC5+ remblokken en een setje Nitrons wordt dus een RedTop gelaccu...

Dit is voor mij nog algebra v.w.b merk/typenamen, ben wat dat betreft nog een leek qua speedsterkennis. :(

Tijd om dat te veranderen.....het forum kan mij hier zeker wel meer over verklappen....
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Afbeelding
Arno23
Lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 jul 2011 17:18
Locatie: Rotterdam

Bericht door Arno23 »

Maik, GROTE dank voor het "technisch vertalen"!

Dat is heel mooi speelgoed, die remblokken en schokbrekers!
Maar waarschijnlijk niet direct aan mij besteed.
Voor mij zal het gebruik van een Speedster puur op straat zijn. :)

Denk dat ik die +/- 1500 euro beter kan besteden aan een supercharger! :wink:

De Link naar RedTop battery vind ik heeel interessant, ga er zeker 1 aanschaffen voor de Speedster tzt en binnenkort al voor mijn C-Kadett in opbouw! Hopenlijk verkopen ze deze ook voor motor(fietsen) aangezien ik tevens een jaren 70/80 Kawasaki luchtgekoelde caferacer (met turbo) aan het bouwen ben die aan een verhouding 1 pk op 1.25 kg moet komen :)
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Je moet dan maar niet een keer een rondje met iemand mee rijden die wel Nitrons heeft, want dan ben je verkocht :wink: Na de remmenupgrade die verplicht is bij een speedster, tenminste, als je wilt kunnen remmen met dat ding, is dat in mijn ogen DE belangrijkste upgrade die het meeste rijplezier per euro oplevert, zelfs meer dan 500 pk erbij voor 500 euro...
Het beste koop je gewoon een speedster waar dat allemaal al opzit. Kans is ook niet gering denk ik, zou zomaar kunnen dat 30% van de speedsters in NL al op Nitrons staat...
Afbeelding
Gebruikersavatar
aKra
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1778
Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
Locatie: NH

Bericht door aKra »

Kun je die Nitron's nou gewoon zelf monteren & dan laten uitlijnen? Lijkt er op dat alles namelijk voorgespannen is en dat het een kwestie is van vervangen? :roll:
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Jep, kan je zelf vervangen. Wel even goed lezen her en der op het www hoe je het beste de lagers aan het einde kan conserveren (met dik vet sealen).
Daarna naar de uitlijnboer en klaar 8)
Afbeelding
Arno23
Lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 jul 2011 17:18
Locatie: Rotterdam

Bericht door Arno23 »

Maik,

Heb afgelopen zaterdag de #0660 van Richard overgenomen..........tjee dat is een nieuwe dimensie in autofun voor mij! :D
Stuurt als een kart en kreeg gelijk flashbacks naar mn (opgevoerde) mini tijdperk :)

Stap natuurlijk uit een oldtimer van 1200 kg met trommelremmen achter, voor mij remt een speedster hard zegmaar......maar dat kan natuurlijk nog beter.
Wat is jou ervaring met de RC5 brake pads voor wat betreft levensduur van de remschijven? Ofwel na hoeveel km kan je je remschijven bij het oud ijzer dumpen?

Ben zelf (nog) de beperkende factor bij het rijden met de speedster, want wil hem niet achterstevorenondersteboven hebben uiteraard :)

Maar meer betaalbare pk's zijn altijd welkom dus maar eens gaan orienteren op het forum voor wat betreft de optimale in- en uitlaat combinatie ism een gekraakte ecu!


Speedstergroet,

Arno
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Bericht door Exmantaa »

Tip:
Nu dit seizoen lekker zo blijven rondrijden en er aankomende winterperiode leuk zelf een SC op sleutelen. Moet geen probleem zijn voor je en een grijns van oor tot oor volgend jaar gegarandeerd...
:wink:
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

Bericht door Dennizz »

Juist als je zelf een beperkende factor bent zorg ervoor dat je materiaal goed is. De shocks zijn vergelijkbaar met de remmen, ik vind het waardeloos!

Ik zou ten alle tijden afraden om eerst vermogen erin te stoppen en dan te denken over andere shocks, banden en remmen.

Zoals Maik al zei, rij maar eens met iemand mee en doe dan het rondje met je eigen Speedster :wink:

De CL RC5 eten je schijven niet op, ik rij nu al 83.000 km met standaard schijven en zo'n 40.000 met de RC5. Standaard schijven zijn erg goedkoop, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Het zijn natuurlijk geen circuit kilometers maar ik ben ook geen zondagsrijder.
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Plaats reactie