Goedendag autoliefhebbers en freaks
Goedendag autoliefhebbers en freaks
Goedendag autoliefhebbers en freaks
Wel zo netjes om me als nieuw forummember even voor te stellen.
Mag als sinds mn geboorte (4 decenia terug) luisteren naar de naam Arno met als bijnaam (gekregen van friends) Sleutelfreak...........Tja hoe kom je aan zo'n bijnaam.......ehh als je al sinds tiener olie in je bloed hebt, niet te temmen sleuteldrift en sinds jaren een grote werkplaats (met o.a. 4 tons 4 koloms erin) is die bijnaam niet echt vreemd zegmaar.
Maargoed t gaat om de Speedster, na enige tijd dit forum te volgen en raadplegen voor tips/foto's/aanpassingen e.d. toch besloten er een aan te gaan schaffen tzt.
Tzt is overigens een ruim begrip, dit kan bij mij tussen morgen en ergens volgend jaar zijn aangezien ik mijzelf eerst beloofd heb wat voertuigen (10 kentekens varierend van 2 tot 6 wieler op mn naam is NET iets teveel) weg te doen voordat er iets anders bijkomt.
Heb al enige ideen over innerlijke en uiterlijke aanpassingen aan de toekomstige speedster, waarbij de 2.2. van Richard aardig in de buurt komt hoe ik mn Speedster dan zou willen.
Maarja als je knutselfreak bent is iets NOOIT af...........toch?
Betekent overigens wel dat ik van mn geloof (slogan) af moet stappen......"Echte auto's hebben stalen bumpers"...........dat gaat niet op voor een Speedster!
Ga zeker (zelfs speedsterloos) eens een meeting bezoeken voor ideen en technische prietpraat.
Groetsels enzo
Arno
Wel zo netjes om me als nieuw forummember even voor te stellen.
Mag als sinds mn geboorte (4 decenia terug) luisteren naar de naam Arno met als bijnaam (gekregen van friends) Sleutelfreak...........Tja hoe kom je aan zo'n bijnaam.......ehh als je al sinds tiener olie in je bloed hebt, niet te temmen sleuteldrift en sinds jaren een grote werkplaats (met o.a. 4 tons 4 koloms erin) is die bijnaam niet echt vreemd zegmaar.
Maargoed t gaat om de Speedster, na enige tijd dit forum te volgen en raadplegen voor tips/foto's/aanpassingen e.d. toch besloten er een aan te gaan schaffen tzt.
Tzt is overigens een ruim begrip, dit kan bij mij tussen morgen en ergens volgend jaar zijn aangezien ik mijzelf eerst beloofd heb wat voertuigen (10 kentekens varierend van 2 tot 6 wieler op mn naam is NET iets teveel) weg te doen voordat er iets anders bijkomt.
Heb al enige ideen over innerlijke en uiterlijke aanpassingen aan de toekomstige speedster, waarbij de 2.2. van Richard aardig in de buurt komt hoe ik mn Speedster dan zou willen.
Maarja als je knutselfreak bent is iets NOOIT af...........toch?
Betekent overigens wel dat ik van mn geloof (slogan) af moet stappen......"Echte auto's hebben stalen bumpers"...........dat gaat niet op voor een Speedster!
Ga zeker (zelfs speedsterloos) eens een meeting bezoeken voor ideen en technische prietpraat.
Groetsels enzo
Arno
Hartelijk dank voor het warme welkom op het forum!!
@ the Duke, ZEKER, bij een proefrit zal er waarschijnlijk een nieuwe dimensie opengaan voor wat betreft autorijgenot/ervaring zoals jij voorspelt!
Echter mijzelf kennende wil ik dat dan ook direct hebben terwijl ik mijzelf beloofd heb eerst wat weg te doen voordat er iets nieuws de werkplaats in mag rollen.
Het wordt zo goed als zeker een 2.2 aangezien deze met "relatief eenvoudige & betaalbare aanpassingen" naar een +/- 170-180 pk opgekrikt kan worden.
Niks ten nadelen van de turbo, echter die zijn qua aanschaf een stuk duurder & lusten ook wel een slokje als ik de testen mag geloven.
Gelukkig kan ik al genieten van Turbo"fun".........maar dan op 2 wielen!
Krijg nu wel de kriebels -om de mogelijke aanschaf te versnellen- om lopende projecten af te gaan maken (lees verkoopbaar).........
Iemand al een "light" kuurtje uitgevoerd op zijn speedster? Ben als knutselfreak natuurlijk benieuwd wat er nog meer uit/af kan in de praktijk. Minder gewicht compenseerd dan meer pk's zegmaar.
@ the Duke, ZEKER, bij een proefrit zal er waarschijnlijk een nieuwe dimensie opengaan voor wat betreft autorijgenot/ervaring zoals jij voorspelt!
Echter mijzelf kennende wil ik dat dan ook direct hebben terwijl ik mijzelf beloofd heb eerst wat weg te doen voordat er iets nieuws de werkplaats in mag rollen.
Het wordt zo goed als zeker een 2.2 aangezien deze met "relatief eenvoudige & betaalbare aanpassingen" naar een +/- 170-180 pk opgekrikt kan worden.
Niks ten nadelen van de turbo, echter die zijn qua aanschaf een stuk duurder & lusten ook wel een slokje als ik de testen mag geloven.
Gelukkig kan ik al genieten van Turbo"fun".........maar dan op 2 wielen!
Krijg nu wel de kriebels -om de mogelijke aanschaf te versnellen- om lopende projecten af te gaan maken (lees verkoopbaar).........
Iemand al een "light" kuurtje uitgevoerd op zijn speedster? Ben als knutselfreak natuurlijk benieuwd wat er nog meer uit/af kan in de praktijk. Minder gewicht compenseerd dan meer pk's zegmaar.
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7343
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
De radio, de speakers en de speakerbehuizing achter de stoelen (waar metalen hitteplaten inzitten) wil nogal schelen.
Daarna wordt het al snel duur, met lichtere remschijven, velgen etc.
Ook de stoelen zijn vrij zwaar, en kun je met CF versies veel halen.
Grote stappen snel thuis is er natuurlijk een supercharger op knallen.
Gezien je nogal handig bent, moet dat wel betaalbaar kunnen.
Hier een indicatie: http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=4568
Daarna wordt het al snel duur, met lichtere remschijven, velgen etc.
Ook de stoelen zijn vrij zwaar, en kun je met CF versies veel halen.
Grote stappen snel thuis is er natuurlijk een supercharger op knallen.
Gezien je nogal handig bent, moet dat wel betaalbaar kunnen.
Hier een indicatie: http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=4568
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
@ Paul, dankuwelzeerbeleefd voor het aanbod!
Aangezien ik een oogje heb op de Speedster die Richard in de verkoop heeft staan, zou ik zowieso met hem kunnen afspreken voor een proefrit.
Echter indien hij hem al verkocht heeft o.i.d. zal ik zeker bij jou verzoeken om een Speedster kenningsmakingsritje.
@ Smiley, thanks voor de tips, ken mezelf en er zal dan vast wel meer onderdelen te demonteren zijn.
Heb in mn Kadett C Coupe in opbouw bijvoorbeeld GEEN kachel meer gepland...om de waarde 150 pk -uit het 2.4 CIH Omega blok- op 750 kg rijklaar te halen.
Maar de audio zou er in een Speedster als eerste uitgaan, later de besparingen op de stoelen indeed en wat meer mogelijk is.
Bedankt ook voor de link naar de supercharger ombouw, mooi verhaal met duidelijke stappenplan / foto's.........
Wordt je wel hebberig van overigens, maar daar is niks mis mee.........toch?
Lijkt me het beste om eerst de setup (inlaat/uitlaat/ecu) naar een +/- 180 pk te doen en er dan een jaartje mee te rijden/wennen (...beetje sparen intussen) kan erna een dikke compressor op
Dat is ook de reden waarom ik mijn huidig hobbyauto (behalve de C-Kadett) weg wil doen.........zo'n Ford Capri 2.8 V6 met 160 pk op 1200 kg doet bij rustig tempo al 1 op 8, laat staan als je echt gas geeft
Aangezien ik een oogje heb op de Speedster die Richard in de verkoop heeft staan, zou ik zowieso met hem kunnen afspreken voor een proefrit.
Echter indien hij hem al verkocht heeft o.i.d. zal ik zeker bij jou verzoeken om een Speedster kenningsmakingsritje.
@ Smiley, thanks voor de tips, ken mezelf en er zal dan vast wel meer onderdelen te demonteren zijn.
Heb in mn Kadett C Coupe in opbouw bijvoorbeeld GEEN kachel meer gepland...om de waarde 150 pk -uit het 2.4 CIH Omega blok- op 750 kg rijklaar te halen.
Maar de audio zou er in een Speedster als eerste uitgaan, later de besparingen op de stoelen indeed en wat meer mogelijk is.
Bedankt ook voor de link naar de supercharger ombouw, mooi verhaal met duidelijke stappenplan / foto's.........
Wordt je wel hebberig van overigens, maar daar is niks mis mee.........toch?
Lijkt me het beste om eerst de setup (inlaat/uitlaat/ecu) naar een +/- 180 pk te doen en er dan een jaartje mee te rijden/wennen (...beetje sparen intussen) kan erna een dikke compressor op
Dat is ook de reden waarom ik mijn huidig hobbyauto (behalve de C-Kadett) weg wil doen.........zo'n Ford Capri 2.8 V6 met 160 pk op 1200 kg doet bij rustig tempo al 1 op 8, laat staan als je echt gas geeft
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7343
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Hier kun je nog tips uithalen:
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=2449
Denk wel aan de waarde he, als je drastisch gaat strippen, wordt hij lastiger te verkopen, mocht het nodig zijn.
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=2449
Denk wel aan de waarde he, als je drastisch gaat strippen, wordt hij lastiger te verkopen, mocht het nodig zijn.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Welkom Arno.
Waar ook nog relatief goedkope kilo's te vinden zijn is de accu. Standaard 45Ah eruit en een gelaccu van iets van 14Ah erin. Druppellader is dan toch wel verplicht
Scheelde bij mij bijna 9kg voor iets van 200 euro.
Ohja, ook de stalen frames achter de hoofdsteunen zijn er makkelijk uit te slijpen en levert je 2kg hoog in de auto op
Waar ook nog relatief goedkope kilo's te vinden zijn is de accu. Standaard 45Ah eruit en een gelaccu van iets van 14Ah erin. Druppellader is dan toch wel verplicht
Scheelde bij mij bijna 9kg voor iets van 200 euro.
Ohja, ook de stalen frames achter de hoofdsteunen zijn er makkelijk uit te slijpen en levert je 2kg hoog in de auto op
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3048
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
- Locatie: Paleis 't Loo
- 911Speedster
- Actief lid
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 17 apr 2009 6:46
- Locatie: Antwerpse Kempen (Belgium)
Je kunt het lichter maken van de auto natuurlijk ook gebruiken als compensatie voor het eigen gewicht wat je mee brengtHendrik-Jan schreef:En zorg dat je zelf afgetraind bent. Ik heb vaak zat mensen gezien die overal grammetjes uit hun auto halen en vervolgens met een dikke pens in de auto gaan zitten...
Smiley, bedankt voor de link, gelijk een 35 pagina's forumconversatie.....heb ik wat huiswerk te doen!
Maik, dat is een goed betaalbare tip voor besparing van 9 kg! Echter hoevaak kan je starten op een 14Ah accu? En geeft dit geen problemen met het opladen door de dynamo, want neem toch aan dat de dynamo meer is dan 14Ah? Waarschijnlijk d.m.v een diodebrug alleen nog maar de accu via een druppellader laden en de dynamo gebruiken voor verlichting e.d. voor tijdens het rijden? (ben geen electrotechneut helaas)
De 2 stalen frames (buizen) achter de hoofdsteunen zien eruit als versteviging van de carrosserie (voor torsiestijfheid), geeft dit geen problemen bij demontage?
Haha inderdaad met zoveel "light" kuur ideen moet je er natuurlijk wel voor zorgen dat je zelf afgetraind bent.
Toen ik nog wat vaker aan wielrennen deed kwam je ze regelmatig tegen, de nieuwste en duurste racefietsen met carbon/titanium frames afgemonteerd met peperdure lichtgewicht componenten (koop je haast een speedster voor) en zelf 100+ kg wegen
Gelukkig is genetisch bepaald dat ik nooit dik zal worden.
Ofwel heb nooit boven de 75 kg gewogen...... en dat was nog in de tijd dat ik fanatiek met dood ijzer aan de weer was
Bedankt weer voor de tips/ideen, kan ik eens een stappenplan gaan opstellen voor de aanpassingen.
Maik, dat is een goed betaalbare tip voor besparing van 9 kg! Echter hoevaak kan je starten op een 14Ah accu? En geeft dit geen problemen met het opladen door de dynamo, want neem toch aan dat de dynamo meer is dan 14Ah? Waarschijnlijk d.m.v een diodebrug alleen nog maar de accu via een druppellader laden en de dynamo gebruiken voor verlichting e.d. voor tijdens het rijden? (ben geen electrotechneut helaas)
De 2 stalen frames (buizen) achter de hoofdsteunen zien eruit als versteviging van de carrosserie (voor torsiestijfheid), geeft dit geen problemen bij demontage?
Haha inderdaad met zoveel "light" kuur ideen moet je er natuurlijk wel voor zorgen dat je zelf afgetraind bent.
Toen ik nog wat vaker aan wielrennen deed kwam je ze regelmatig tegen, de nieuwste en duurste racefietsen met carbon/titanium frames afgemonteerd met peperdure lichtgewicht componenten (koop je haast een speedster voor) en zelf 100+ kg wegen
Gelukkig is genetisch bepaald dat ik nooit dik zal worden.
Ofwel heb nooit boven de 75 kg gewogen...... en dat was nog in de tijd dat ik fanatiek met dood ijzer aan de weer was
Bedankt weer voor de tips/ideen, kan ik eens een stappenplan gaan opstellen voor de aanpassingen.