Speedster Turbo #4446

Stel jezelf en je auto voor.
Gebruikersavatar
aKra
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1778
Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
Locatie: NH

Speedster Turbo #4446

Bericht door aKra »

Gezien ik niet eens een "Wie is Wie" topic had aangemaakt en ik de neiging had om wat informatie te plaatsen na de meeting even verkort een stukje over mij ;-)

Sinds december 2010 heb ik een Speedster Turbo (origineel Nederlandse) in mijn bezit met productienummer 4446. Hij was volledig standaard toen ik hem kocht (behalve de Van den Beek racing stage 2 chiptuning).

Foto's voor aanschaf:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Als eerste heb ik een ITG inlegfilter (voor wat meer geluid voornamelijk) geplaatst (& de bekende mods aan het luchtfilterhuis):
Afbeelding

Daarna is er een Chrisvx220 diffuser opgekomen:
Afbeelding

En daarna Team Dynamics 1.2 velgen:
Afbeelding

En dan vandaag omdat ik het gewoonweg niet kon laten heb ik de eerste Bilstein demper vervangen voor de GAZ Monotube dempers!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Morgen/overmorgen nog even nieuwe 10.9 bouten & nieuwe borgmoeren kopen om de 8.8 bouten te vervangen.
Blitz

Bericht door Blitz »

schitterende kleurencombinatie ;)
Gebruikersavatar
Weazle
Actief lid
Berichten: 376
Lid geworden op: 16 dec 2011 15:35

Bericht door Weazle »

Een turbo heeft geventileerde remschijven waar zijn die van jouw ??? :shock:
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Weazle schreef:Een turbo heeft geventileerde remschijven waar zijn die van jouw ??? :shock:
In de portomonee van de eerste eigenaar in de vorm van 500 euri voor het niet aanvinken van de geperforeerde remschijven optie.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
aKra
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1778
Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
Locatie: NH

Bericht door aKra »

Kan er nog altijd onder gezet worden wanneer ik nieuwe remschijven nodig heb ;)
Gebruikersavatar
aKra
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1778
Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
Locatie: NH

Bericht door aKra »

Vandaag het geheel af kunnen maken. Overal nieuwe bouten & moeren gebruikt, gewoon in de 8.8 sterkte. De 10.8 sterkte is alleen voor in de hub echt nodig naar het schijnt.

Ook even mee gereden, voelt echt heel anders aan. Zeer zeker stabieler en aanrader! Rij nu met -8 kliks voor en -10 kliks achter. Daar moet ik nog wel even mee experimenteren uiteraard. Stuitert een beetje, maar niet oncomfortabel vreemd genoeg (niet veel anders dan voorheen). Dus daar kan ik positief over uiten. En m'n piepje in de ophanging is weg :roll: :thumbsup: .

Ook meteen even het hitteschild verwijderd achter het motorblok om te kijken of ik nou wel of niet een pre-kat had (welke ik dus niet heb).

Binnenkort nog even terug naar de uitlijner om de "Exige S1" geo setup in te stellen.

En niet te vergeten voordat ik terug ga voor de uitlijning te controleren of ik nou wel/niet een verhoogd steering rack heb (las op het vx220.org.uk forum dat deze bij de Turbo standaard anders zijn).
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1923
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

speedster turbo 4446

Bericht door S. Gonzales »

En...misschien voor het uitlijnen nog een setje versterkte toe links monteren?
De GAZ dempers zien er erg netjes uit! Bij mij zit de stalen uitvoering van GAZ eronder en dat gaat al uitstekend, dit zal waarschijnlijk nog beter bevallen.
Goed bezig Akra :thumbup:
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Gebruikersavatar
aKra
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1778
Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
Locatie: NH

Bericht door aKra »

Versterkte toe-links zijn toch alleen nodig bij slicks en veel circuit gebruik?
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Ze krijgen meer op hun donder door het over de curbstones jagen.
Heb ook nog niet gehoord van een gebroken setje op de openbare weg.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Kasper
Actief lid
Berichten: 298
Lid geworden op: 08 jun 2011 18:46
Locatie: Midden NL

Bericht door Kasper »

Weazle schreef:Een turbo heeft geventileerde remschijven waar zijn die van jouw ??? :shock:
Zijn ze toch ook?! :P Tussen de 2 stalen schijven zit ruimte, dan heb je geventileerde schijven.
# 0695
Gebruikersavatar
aKra
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1778
Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
Locatie: NH

Bericht door aKra »

Kasper schreef:
Weazle schreef:Een turbo heeft geventileerde remschijven waar zijn die van jouw ??? :shock:
Zijn ze toch ook?! :P Tussen de 2 stalen schijven zit ruimte, dan heb je geventileerde schijven.
:yes: :woship:
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Bericht door Exmantaa »

Lees net op VX.org dat een goede tuner de mono's op -10 / -12 zet voor straatgebruik. Circuit ~3 clicks harder... :wink:
Gebruikersavatar
aKra
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1778
Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
Locatie: NH

Bericht door aKra »

Dan voeren we dat toch even uit ;)

Zo aangepast wat dat betreft.
Gebruikersavatar
robertsabee
Actief lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 07 feb 2009 16:02
Locatie: Noord-Holland

Bericht door robertsabee »

Ha Nander,
Mijn GAZ Pro's zitten er nu ook onder. Het nadeinen is godzijdank volledig weg, maar bij de eerste keer over een richel dacht ik dat de voortrein eruit zou breken!! Die heb ik dus maar een paar klikken zachter gezet. Voor staat nu op -12 en achter -8 ). De achterkant vind ik vrij laag hangen, terwijl ik de veer toch tot over de helft van het schroefdraad heb opgedraaid. Hoe hoog staan jouw spatbordranden (voor/achter) gemeten van de grond?
Gebruikersavatar
aKra
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1778
Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
Locatie: NH

Bericht door aKra »

Je moet meten vanaf het aluminium chassis, ik ben uiteindelijk voor 11 cm voor en 12 cm achter gegaan.

De achterkant lijkt met de spatborden inderdaad heel erg laag (ook bij mij dus)...

De kliks zijn niet vergelijkbaar tussen jouw en mijn set, er is veel info op het vx220 forum te vinden hierover :)
Plaats reactie