Pagina 14 van 15
Re: Speedster Turbo #4446
Geplaatst: 16 mei 2017 18:57
door martinb
aKra schreef:unnamed (Custom).jpg
Dat gaat aardig snel met 6 jaar op de auto haha!
Ik heb al een plastic multomap gekocht om te verknippen hoor Joop
Toch wel een multomap bij de action, daar haalt gonzales alles van daan
Re: Speedster Turbo #4446
Geplaatst: 16 mei 2017 19:00
door S. Gonzales
Nope
Die kwam bij de Hema vandaan.
Re: Speedster Turbo #4446
Geplaatst: 16 mei 2017 19:13
door aKra
S. Gonzales schreef:Nope
Die kwam bij de Hema vandaan.
Dan heb ik tenminste precies gedaan wat mij opgedragen is hahahaha! Mooie zwarte multomap, dun zwart plastic. Ben wel beetje bang dat hij door de hitte over het expansievaatje heen smelt
Re: Speedster Turbo #4446
Geplaatst: 16 mei 2017 19:27
door S. Gonzales
Niet bang zijn
Het werkt echt!
Re: Speedster Turbo #4446
Geplaatst: 26 mei 2017 13:21
door aKra
Zojuist belletje terug van GAZ, voor 120 Euro worden de schokdempers gereviseerd (vandaag nog en verzonden) en zou ik ze volgende week al weer hebben. Dat ging soepel!
Re: Speedster Turbo #4446
Geplaatst: 31 mei 2017 11:04
door aKra
Nieuwe banden
Re: Speedster Turbo #4446
Geplaatst: 31 mei 2017 18:51
door tibby
Re: Speedster Turbo #4446
Geplaatst: 31 mei 2017 19:03
door aKra
Ik heb met ze gebeld en ondanks het een prachtig product is ga ik niet zo veel geld er voor uitgeven
Re: Speedster Turbo #4446
Geplaatst: 17 mei 2019 12:00
door aKra
Het is wat stiller geworden, de auto staat afgelopen jaar al stil met een gespleten Pro-alloy chargecooler core (niet meer te repareren en volgens hun gewoonlijk bij gebruik). Een nieuwe kost ruim 900 GBP
en ik ben naar alternatieven te kijken maar het lijkt er op dat de enige goede oplossing vanuit Pro-alloy komt. Iemand nog alternatieven?
Ook zijn er meerdere olietoevoer rubberen leidingen uitgedroogd en lekken daardoor, iemand een adres waar ik deze eventueel op maat in staal/flex kan laten maken?
Qua motor staat nu op de planning om voor solid lifters te gaan en dubbele klepveren. De nokkenas vervangen voor eentje van Piper en zo lang de kop zelf geen scheurtjes heeft bij de bougies en algemeen in orde is wordt hij ook geport.
De turbo ben ik nog niet helemaal uit, vervangen of houden, vooralsnog nog geen plannen om de bottom end te verstevigen zo lang er geen turbo upgrade plannen zijn (max 320bhp).
En dan hopelijk volgend jaar eindelijk weer on the road
Re: Speedster Turbo #4446
Geplaatst: 17 mei 2019 12:14
door Smiley
Is de 900 gbp niet voor de complete kit?
Alleen de radiator is 631 euro.
http://www.elise-shop.com/proalloy-prer ... 02056.html
En er is een coolex alternatief (voor ongeveer de helft)
http://www.vx220.org.uk/forums/topic/14 ... -by-coolex
Re: Speedster Turbo #4446
Geplaatst: 17 mei 2019 15:41
door aKra
We hebben het over de chargecooler core, niet over de radiateur voorin die de warmte uit het circuit haalt
Re: Speedster Turbo #4446
Geplaatst: 17 mei 2019 15:54
door Smiley
Ah, dit ding.
Daar heb ik de ballen verstand van
Wel een veel voor komend probleem van de pro alloy versie blijkbaar.
https://forum.opel-speedster-club.de/in ... opic=33624
Re: Speedster Turbo #4446
Geplaatst: 17 mei 2019 21:34
door aKra
Correct!
Even dat topic doorlezen, goede informatie zo te zien, thanks!
(En de versterkte versie die ze mij aanbieden gaat dus alsnog stuk lees ik daar zucht haha)
Re: Speedster Turbo #4446
Geplaatst: 17 mei 2019 23:09
door Exmantaa
De chargecooler van een AMG A45 schijnt aardig goed te werken. Anders zo'n rond ding wat Alex met z'n Rotrex gebruikt?
Solid lifters, klepveren en nokkenassen; hoeveel toeren wil je gaan draaien met je blok??
Best nog aardig werk en daarna alles weer opnieuw inleren, dus misschien eerst ff concentreren op alles rijdbaar maken met goede chargecooling?
Re: Speedster Turbo #4446
Geplaatst: 18 mei 2019 9:31
door aKra
Die "ronde dingen" cq. chargecooler barrels heb ik inderdaad al gevonden, via het Duitse topic ook nog een ander merk die wat groter zijn uitgemeten (anders een te hoge IAT).