Tom stelt zich voor...

Stel jezelf en je auto voor.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tom
Nieuw lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 17 feb 2013 16:48
Locatie: Groesbeek

Tom stelt zich voor...

Bericht door tom »

Na een tijd alleen maar meegelezen te hebben, zal ik me ook even voorstellen op het forum.

Ik ben Tom Peters 34jr en sinds 2 weken ook in het bezit van een Opel Speedster.
In het verleden diverse Porsche's gehad, een Ferrari Mondial en een Lotus Esprit SE Turbo.
Tijdje verder geen aparte auto's gehad. (Andere prioriteiten, huisje boompje beestje) Maar nu een Speedster gekocht!
Ik was al niet helemaal vreemd met de Speedster omdat een oom er ook een had gehad en ik daar ook paar keer mee heb mogen rijden.

Het is een blauwe 2.2 met witte strepen eroverheen geworden. (De ex van twinair hier op het forum)
De Speedster is voorzien van een compressor en zwarte turbowielen.
De auto had ook een cupuitlaat en een snap-off stuur. De orginele delen had ik er van de oude eigenaar erbij gekregen en deze toch weer gemonteerd.
Cupuitlaat klinkt wel erg bruut, maar voor dagelijks gebruik en bij 120km/h dan wordt het op een langere afstand toch wel vervelend...
Denk dat de buren ook wel weer blij zijn dat de orginele demper eronderzit. :D
Persoonlijk vind ik het orginele stuur ook mooier dan het snap-off stuur.
Verder in de twee weken dat ik hem heb is het tot nu toe alleen maar genieten met de auto, ben er helemaal bij mee!

Lees hier al een tijd mee en heb al heel wat informatie over de Speedster hier ingewonnen.
Lijkt me ook leuk een keer jullie op een meeting te treffen!
Groet

Tom
Gebruikersavatar
Pascal
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1525
Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
Locatie: Hoogerheide

Re: Tom stelt zich voor...

Bericht door Pascal »

Hoi Tom,

Welkom op het speedster forum en veel veilige en leuke km's in de speedy toegewenst.

Lees ik dat nou goed dat je de originele demper van een 2.2 op een sc conversie hebt gemonteerd.
Gaat dat wel goed komen :cry: creër je zo niet wat te veel tegendruk.
Ik vrees dat je zo je lucht bij vol gassen niet echt goed kwijt gaat kunnen.
Gebruikersavatar
speedokus
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1576
Lid geworden op: 23 jan 2010 12:12
Locatie: noord brabant
Contacteer:

Re: Tom stelt zich voor...

Bericht door speedokus »

Hoi Tom.
Welkom op het speedsterforum, en gefeliciteerd met je mooie speedster.
Ik vond het geluid van Twinair juist zo goed met die cuppert en die supercharger fluit toon.
Mijn cuppert gaat er in geen geval onderuit, dan maar minder gas geven.
Heel veel plezier met deze leuke speedster.
Grt Speedokus. :D
wrap your ass in fiberglass.
Afbeelding
Gebruikersavatar
gertje
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2357
Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
Locatie: kasterlee

Re: Tom stelt zich voor...

Bericht door gertje »

Blij dat de nieuwe eigenaar ook de weg naar het forum heeft gevonden.
Twinair we komen je nog wel eens tegen he
30/08/14 meet and greet.
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: Tom stelt zich voor...

Bericht door Smiley »

Pascal schreef:Lees ik dat nou goed dat je de originele demper van een 2.2 op een sc conversie hebt gemonteerd.
Gaat dat wel goed komen :cry: creër je zo niet wat te veel tegendruk.
Ik vrees dat je zo je lucht bij vol gassen niet echt goed kwijt gaat kunnen.
Deze opzet heeft een ongekoelde M45 (30pk). :wink:


Welkom Tom.
Veel plezier ermee :yes:
Met een beetje geluk is het de laatste zondag van deze maand de eerste meeting van het jaar.
viewtopic.php?f=4&t=2182&start=720
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
tom
Nieuw lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 17 feb 2013 16:48
Locatie: Groesbeek

Re: Tom stelt zich voor...

Bericht door tom »

Bedankt al voor de leuke reakties.
En idd zoals Smiley al aangaf heeft mijn Speedster niet de gebruikelijke setup voor de compressor.
Hij 'hangt' ook onder het inlaatspruitstuk en is er niet op gemonteerd.
Toen de uitlaat eronderuit was heb ik gezien dat de pre-cat er al uit de voorpijp was en de orginele einddemper is ook niet helemaal orgineel meer.
De demper is al eens los geweest en weer dichtgelast.
Ik merk ook geen vermogensverschil.
Er zit iig nog steeds een mooie brom in en de huil van de compressor is ook goed hoorbaar.
Het afblazen van de dumpvalve is nu zonder de cup ook beter te horen :D

Ik hou het forum verder goed in de gaten wat meetingen betreft. Aan de foto's te zien is de opkomst daar meestal groot.
groet Tom
Gebruikersavatar
aKra
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1778
Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
Locatie: NH

Re: Tom stelt zich voor...

Bericht door aKra »

Welkom op het forum! Leuk om te zien dat het van het ene clublid naar de volgende gaat!
metallic
Actief lid
Berichten: 292
Lid geworden op: 11 dec 2007 14:06
Locatie: gelderland

Re: Tom stelt zich voor...

Bericht door metallic »

tom schreef:Na een tijd alleen maar meegelezen te hebben, zal ik me ook even voorstellen op het forum.

Ik ben Tom Peters 34jr en sinds 2 weken ook in het bezit van een Opel Speedster.
In het verleden diverse Porsche's gehad, een Ferrari Mondial en een Lotus Esprit SE Turbo.
Tijdje verder geen aparte auto's gehad. (Andere prioriteiten, huisje boompje beestje) Maar nu een Speedster gekocht!
Ik was al niet helemaal vreemd met de Speedster omdat een oom er ook een had gehad en ik daar ook paar keer mee heb mogen rijden.

Het is een blauwe 2.2 met witte strepen eroverheen geworden. (De ex van twinair hier op het forum)
De Speedster is voorzien van een compressor en zwarte turbowielen.
De auto had ook een cupuitlaat en een snap-off stuur. De orginele delen had ik er van de oude eigenaar erbij gekregen en deze toch weer gemonteerd.
Cupuitlaat klinkt wel erg bruut, maar voor dagelijks gebruik en bij 120km/h dan wordt het op een langere afstand toch wel vervelend...
Denk dat de buren ook wel weer blij zijn dat de orginele demper eronderzit. :D
Persoonlijk vind ik het orginele stuur ook mooier dan het snap-off stuur.
Verder in de twee weken dat ik hem heb is het tot nu toe alleen maar genieten met de auto, ben er helemaal bij mee!

Lees hier al een tijd mee en heb al heel wat informatie over de Speedster hier ingewonnen.
Lijkt me ook leuk een keer jullie op een meeting te treffen!
Groet

Tom

tom de demper heb ik destijds aangepast voor twinair, zoals ook bij mijn eigen auto. opengemaakt en div.delen eruitgeslepen om deel demping weg te nemen en geluid aan te passen. niet zomaar wat weggeslepen maar volgens berekening.weet zo gauw niet meer van wie dit afkwam maar ben er zelf tot op heden tevreden mee.
succses met de speedster zal hem missen. we reden vaak samen op.maar zal hem nog wel es zien.
metallic
Gebruikersavatar
tom
Nieuw lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 17 feb 2013 16:48
Locatie: Groesbeek

Re: Tom stelt zich voor...

Bericht door tom »

Ahh zo word ik ook nog wijzer over mijn eigen auto...
Ik neem aan dat jij degene bent met de zilvergrijze Speedster met zwarte striping op de zijkant.
Twinair had me er ook een foto van laten zien. Mooie auto!
We komen elkaar vast een keer op een meeting tegen.
groet Tom
Plaats reactie