Speedster #1900

Stel jezelf en je auto voor.
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: Speedster #1900

Bericht door tibby »

Speerke= ontdek je fout en mss nog wat vermogenwinst 8) , kan toch niet slecht zijn!
captain slow
Ralph
Actief lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 06 apr 2008 16:33
Locatie: Krommenie

Re: Speedster #1900

Bericht door Ralph »

@ Raspoetin, ik heb zelf ook jaren met een SC gereden (alweer 2,5 jaar terug afscheid van genomen maar dat terzijde). Mijn coversie was ook gedaan door van der Kooi en in het begin had ik ook dezeflde problemen als jij. Bij vol doortrekken leek het als of er hand knikkers door het motorblok werden gegooid, geen merkbare snellere acceleratie t.o.v. standaard Speedster EN de koelvin die aanslaat na stevig accelereren.
Foutcode was uit mijn hoofd P1141 (maar pin me daar niet op vast)

Lange tijd erover gedaan om oorzaak te vinden, uiteindelijk naar Klasen in Duitsland geweest waar Steven concludeerde dat de (druk)sensor op de SC op de verkeerde plek zat. Kon blijkbaar op 2 plekken geplaatst worden. Na wissel waren alle problemen verdwenen.

Omdat het toch aantal jaren terug is weet ik niet meer wat de juiste plek voor die sensor is, maar er zien hier vast actieve leden die je dat zo kunnen vertellen. Misschien helpt dit in vinden van de oorzaak, succes :D
Raspoetin
Lid
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 mar 2014 17:38
Locatie: N-O Brabant

Re: Speedster #1900

Bericht door Raspoetin »

Ik heb hem geconverteerd gekocht dus ik heb geen vergelijk met een standaard speedster. Echter, qua optrekken is het voor mijn gevoel sneller dan een standaard speedster. Een passagier had met zijn Smartphone stopwatch 4.95 seconden van 0-100 gemeten. Niet heel representatief maar toch behoorlijk sneller dan een standaard speedster.

Toch een goede tip van je, ik heb geen idee of het bij mij het geval is. De druksensor, is datdat rubberen slangetje in de foto's uit deze post? viewtopic.php?f=3&t=6107&start=30#p103444

Weet je nog of het toevallig een HiTec SuperCharger was? Ik zie zo gauw niet waar een ander aansluitmogelijkheid zou kunnen zijn.
Ralph
Actief lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 06 apr 2008 16:33
Locatie: Krommenie

Re: Speedster #1900

Bericht door Ralph »

Sorry is lang geleden, set kwam bij courtenay vandaan. Of het dat slangetje was weet ik eerlijk gezegd niet. Het gaatje dat ze dicht hebben gemaakt, weet ik nog, vergde de nodige anatomische kunsten van klasen.... dus lastig bereikbaar en uit het zicht? Maar is het niet veel simpeler en is je bezinepomp niet op zijn eind aan het raken?
Raspoetin
Lid
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 mar 2014 17:38
Locatie: N-O Brabant

Re: Speedster #1900

Bericht door Raspoetin »

En weer eens een update...

Ik ben bij van der Kooi geweest om het pingelen te verhelpen en om de auto eens goed na te laten kijken.
Jan wist al snel te melden dat het pingelen geen pingelen was, maar het geluid van een kantelende motor die tegen het tussenschot aankwam omdat de motorsteunen kapot waren :shock:
De auto is verder door hem nagekeken en daarbij zijn de volgende punten onderhanden genomen (Grote beurt + APK):
  • Rondom remschijven en remblokken vervangen
  • Uitlaat bij wielkast linksachter omwikkeld met hittetape ivm ontbrekend hitteschild
  • Versterkte motorsteunen gemonteerd
  • Kantelrubbers gemonteerd
  • Aandrijsafhoes links
  • Bougies vervangen
  • Olie vervangen
  • Oliefilter vervangen
  • Vastzetten map sensor 1
Als met al een flinke lijst, maar de auto rijdt merkbaar beter :yes:
Plaats reactie