Speedster 1490 ombouw naar Race auto
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7343
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: Speedster 1490 ombouw naar Race auto
Knap dat je die nog ergens los hebt weten te peuteren.
Erg schaars.
Erg schaars.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Re: Speedster 1490 ombouw naar Race auto
Moest je wanneer je echt races gaat rijden iemand nodig hebben in de pit om de pitstops en dergelijke te managen ik ben wel kandidaat, heb 2 jaar ervaring als chef strategie in de bgdc waar ik minstens 2 overwinningen zuiver mag toeschrijven op strategische beslissingen + klein onderhoud voor/tussen de races. Dus als je iemand zoekt, schoot!
-
- Lid
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 20 sep 2014 4:50
Re: Speedster 1490 ombouw naar Race auto
Hoi Rob,
Dat is een goed idee...
We vorderen gestaag....
Ophangen achterclam zo gemaakt dat hij zo te demonteren is.
(spoiler ophang punten moet nog verfijnd worden)
Bodywork ligt nu bij de spuiter (kleur wordt rood met zwarte delen).. Was een aardig werkje om alles strak te krijgen en ook degelijk in elkaar.
De voorklep en clam zijn 1 geheel en dan ook de louvres en dichte koplampen.
In de tussentijd hoop ik mijn rolkooi te monteren en de binnenkant verder af te ronden. (flocken en deurpanelen)
Schakelaars twijfel ik nog over dit systeem http://elise-shop.com/raptor-8-channel- ... 02735.html
Ik zoek nog:
Exige style motorkap (of in de toekomst)
Crashbox
Radiateur
Fan
Wishbone Links voor boven
Diffuser
Nu heb ik nog de tijd. Als het kart seizoen gaat beginnen dan wordt tijd wat meer schaars
Hier nog een paar foto's
Dat is een goed idee...
We vorderen gestaag....
Ophangen achterclam zo gemaakt dat hij zo te demonteren is.
(spoiler ophang punten moet nog verfijnd worden)
Bodywork ligt nu bij de spuiter (kleur wordt rood met zwarte delen).. Was een aardig werkje om alles strak te krijgen en ook degelijk in elkaar.
De voorklep en clam zijn 1 geheel en dan ook de louvres en dichte koplampen.
In de tussentijd hoop ik mijn rolkooi te monteren en de binnenkant verder af te ronden. (flocken en deurpanelen)
Schakelaars twijfel ik nog over dit systeem http://elise-shop.com/raptor-8-channel- ... 02735.html
Ik zoek nog:
Exige style motorkap (of in de toekomst)
Crashbox
Radiateur
Fan
Wishbone Links voor boven
Diffuser
Nu heb ik nog de tijd. Als het kart seizoen gaat beginnen dan wordt tijd wat meer schaars
Hier nog een paar foto's
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Re: Speedster 1490 ombouw naar Race auto
Leuk die updates
Voor jouw info, het standaard dashboard weegt 2,7kg. Misschien een idee om daar iets anders voor inelkaar te bakken, dat moet minimaal 2kg lichter kunnen
Voor jouw info, het standaard dashboard weegt 2,7kg. Misschien een idee om daar iets anders voor inelkaar te bakken, dat moet minimaal 2kg lichter kunnen
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Re: Speedster 1490 ombouw naar Race auto
Ik zoek nog:
Exige style motorkap (of in de toekomst)
Crashbox => op UK ebay een originele voor ~800GBP of voor racegebruik kun je misschien ook een Kevlar copy nemen voor ~400
Radiateur => Eliseshop full alu dikkere versie nemen. (Of je moet een knappe originele rad van mij willen overnemen.)
Fan => originele heb ik op die rad zitten
Wishbone Links voor boven => stond op UK ebay dacht ik
Diffuser => Modelletje Race neem ik aan?
Exige style motorkap (of in de toekomst)
Crashbox => op UK ebay een originele voor ~800GBP of voor racegebruik kun je misschien ook een Kevlar copy nemen voor ~400
Radiateur => Eliseshop full alu dikkere versie nemen. (Of je moet een knappe originele rad van mij willen overnemen.)
Fan => originele heb ik op die rad zitten
Wishbone Links voor boven => stond op UK ebay dacht ik
Diffuser => Modelletje Race neem ik aan?
-
- Lid
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 20 sep 2014 4:50
Re: Speedster 1490 ombouw naar Race auto
Ik bedoel die kap die cliffie op zijn time attack auto heeft zitten.
Qua koeling is dat beter...
Die radiateur heb ik wel interesse in... Als de prijs goed is vind ik het prima om mee te beginnen.
Zeker met Fan dan heb ik een start.
Diffuser zal een zelfbouw worden denk ik.
Qua koeling is dat beter...
Die radiateur heb ik wel interesse in... Als de prijs goed is vind ik het prima om mee te beginnen.
Zeker met Fan dan heb ik een start.
Diffuser zal een zelfbouw worden denk ik.
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7343
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: Speedster 1490 ombouw naar Race auto
Zonder de coupe is er nogal wat luchtcirculatie daar achterin.Ringelberg83 schreef:Ik bedoel die kap die cliffie op zijn time attack auto heeft zitten.
Qua koeling is dat beter...
Ik heb altijd begrepen dat het ding daarvoor was, en niet zozeer de koeling.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Re: Speedster 1490 ombouw naar Race auto
captain slow
- vauxhall
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: 17 jun 2007 18:57
- Locatie: Beverlo
Re: Speedster 1490 ombouw naar Race auto
nee staat wel nog één op ebay.uk hiervan
http://www.ebay.co.uk/itm/230713568430? ... EBIDX%3AIT
heb zelf wel zo een carbon versie op de circuitwagen
http://www.ebay.co.uk/itm/230713568430? ... EBIDX%3AIT
heb zelf wel zo een carbon versie op de circuitwagen
"BLACK SHEEP OF THE FAMILY"
-
- Lid
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 20 sep 2014 4:50
Re: Speedster 1490 ombouw naar Race auto
Ja die engine cover kan eventueel ook...
Wellicht zelf een kap maken vanuit een mal.
Nu is alles al weggezaagd voor de koeling.
Crashbox en radiateur gaat ook goedkomen
Voor de remmen heb ik nog een vraag...
Abs unit is weg gehaald
Kies ik voor optie 1.
Bekrachtigde Hoofdremcilinder met een druk regelaar.
Optie 2
Balance bar Zonder rembekrachtiger
Wat te doen.
Wellicht zelf een kap maken vanuit een mal.
Nu is alles al weggezaagd voor de koeling.
Crashbox en radiateur gaat ook goedkomen
Voor de remmen heb ik nog een vraag...
Abs unit is weg gehaald
Kies ik voor optie 1.
Bekrachtigde Hoofdremcilinder met een druk regelaar.
Optie 2
Balance bar Zonder rembekrachtiger
Wat te doen.
Re: Speedster 1490 ombouw naar Race auto
Gaan die 2 niet samen? Voor endurance races lijkt me een rembekrachtiger wel nuttig. rembalans bijregelen is normaal niet iets wat je elke ronde gaat doen, maar is wel handig op op bep circuit's het inremmen te vergemakkelijken.
-
- Lid
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 20 sep 2014 4:50
Re: Speedster 1490 ombouw naar Race auto
Weer een update over het project.
Bodywork:
Bodywork bijna klaar bij de spuiter
De auto zelf gaat ook nog even omdat ik wat moest aanpassen aan de side vents wordt dat gedeelte ook even mooi gespoten
Crashbox en radiateur is geregeld thnx to exmantaa en vauxhall
Diverse dingen zijn geplaatst en aangepast in het interieur
Sparco ergp gp tech stoel
Dashboard met schakelaar en remdruk verdeler
Hoofdschakelaar
Handrem verwijderd
AIM MXL pista dashboard gekocht en is nu het volgende project om in te bouwen
Nog aan te schaffen/te doen:
Deur panelen Regelin
Gordels
Dashboard en middenconsol flokken.
Lexaan ramen
rolkooi
splitter
diffuser
en een hoop ander klein materiaal
Wat eens een klein project was loopt het nu al uit de hand... Maar super mooi om te doen
Bodywork:
Bodywork bijna klaar bij de spuiter
De auto zelf gaat ook nog even omdat ik wat moest aanpassen aan de side vents wordt dat gedeelte ook even mooi gespoten
Crashbox en radiateur is geregeld thnx to exmantaa en vauxhall
Diverse dingen zijn geplaatst en aangepast in het interieur
Sparco ergp gp tech stoel
Dashboard met schakelaar en remdruk verdeler
Hoofdschakelaar
Handrem verwijderd
AIM MXL pista dashboard gekocht en is nu het volgende project om in te bouwen
Nog aan te schaffen/te doen:
Deur panelen Regelin
Gordels
Dashboard en middenconsol flokken.
Lexaan ramen
rolkooi
splitter
diffuser
en een hoop ander klein materiaal
Wat eens een klein project was loopt het nu al uit de hand... Maar super mooi om te doen
Re: Speedster 1490 ombouw naar Race auto
Ben erg benieuwd naar de deurpanelen van Regelin en met name 't werk wat er aan de deuren benodigd is om ze netjes te laten passen.
Op de site van Regelin wordt nl. een opmerking gemaakt dat er werk aan de deuren nodig is - mij wordt alleen niet helemaal duidelijk wat voor werk zij bedoelen.
gr Stefan
Op de site van Regelin wordt nl. een opmerking gemaakt dat er werk aan de deuren nodig is - mij wordt alleen niet helemaal duidelijk wat voor werk zij bedoelen.
gr Stefan
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Re: Speedster 1490 ombouw naar Race auto
Ja klopt,
Op Speedsterforum staan wat foto's van de binnenkant en daar zie je dat, wil je het mooi hebben, er wat geplamuurd /gespoten moet worden aan de polyester binnenzijde, anders zie je een gat...
Op Speedsterforum staan wat foto's van de binnenkant en daar zie je dat, wil je het mooi hebben, er wat geplamuurd /gespoten moet worden aan de polyester binnenzijde, anders zie je een gat...
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7343
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: Speedster 1490 ombouw naar Race auto
Blijkbaar zijn sommige deuren waar het plastic folie opgeplakt zit niet netjes af fabriek afgewerkt, en daar houd de kit uiteraard geen rekening mee.StefanM schreef:Op de site van Regelin wordt nl. een opmerking gemaakt dat er werk aan de deuren nodig is - mij wordt alleen niet helemaal duidelijk wat voor werk zij bedoelen.
Hier wat discussie, en een hoop foto's ter duiding:
http://www.speedsterforum.de/forum/inde ... topic=5173
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.