Is the hunt better than the catch?

Stel jezelf en je auto voor.
Gebruikersavatar
Winspeed
Actief lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 17 feb 2016 10:09

Is the hunt better than the catch?

Bericht door Winspeed »

Goeieavond beste forumleden,

Mijn naam is Erwin, ik ben 38 en woon in Zwijndrecht, Belgie (om verwarring te vermijden...).
Ik doe een poging om mijn voorgeschiedenis kort te houden.
Voor wie daar geen zin in heeft, scroll even naar beneden tot je een * tegenkomt...

Ik ben reeds lang autofanaat, helaas hebben samenwonen, twee (soms ook niet :wink: ) fantastische kinderen en verbouwingen van lange duur en een bijhorend chronisch gebrek aan euro's een rem op rijplezier gezet.
Dus zodoende staat er op de oprit ondertussen al acht jaar een degelijke opel signum (diesel...).
Na een jong leven van vele motoren en circuituitstappen, crossmoto's, quad en en een aantal leuke wagens even aanpassen...
Drie jaar geleden heb ik uit pure wanhoop een mx5 na 1.8 mét torssen sper en helaas ook met een deuk erin gekocht, maar mechanisch perfect in orde.
Heb er altijd met veel plezier in gereden, nostalgie zeker, toen ik 22 was, had ik het geluk er een goed jaar als dagelijkse wagen mee rond te karren. Ik heb in de twee jaar erop er heel veel plezier van gehad, maar ook weinig mee gereden, hoofdzakelijk uit tijdsgebrek. Wat ik er wel mee gedaan heb, is op een kort, technisch circuit goed leren sturen, en vooral ook driften, door de organisator, die er een fanaat in was.
Ik moet zeggen dat het driften niet zo simpel was als ik dacht, zeker niet op een droge baan met een korte wielbasis en weinig vermogen. Maar mijn motto was, als het met deze kan, kan ik het ook met elke andere... Moet wel zeggen dat het, eens je het doorhebt, een enorm gevoel van controle over je voertuig geeft, net omdat je express over de limiet gaat en je moet leren aanvoelen wat de wagen doet. Na een tijd had ik hem helemaal onder controle, en kon ik er bij wijze van spreken mee fietsen :D
Dan bleef de keuze, bijhouden en helemaal oplappen, of ff wachten en toch voor een stapje hoger gaan. Ondertussen is hij al een serieuze tijd de deur uit, op zoek naar een opvolger.
Helaas, we doen 9000 km op een jaar, dus zou in onderling overleg 1 auto beter zijn, gezin en sport samen, zoals zovelen.
Mijn toenmalige lijst van Caterham, Lotus elise en Opel speedster de vuilbak in :?

Alles gezien of gereden van vw golf gti/R tot bmw M135i, audi s1 sportback(heel zwaar onderschat :P ) en mustang ecoboost 2.3(die me trouwens heel leuk is meegevallen, karakterbak 8) )
Eigenlijk veel te hoge budgetten voor kleine wagens die jong tweedehands zijn, maar ja dat weet je, anders koop je maar een gewone uitvoering, dus ik moet niet zagen.
Tot mijn vrouw deze weekend zei, schat, eigenlijk is die auto toch gewoon perfect, ik vind die mooi en er is niks aan... :roll:
Dus ik zei : ok. Dat is waar maar dan komt er wel terug een leuke tweede wagen, houden we de signum nog een jaar of drie-vier en dan komt er daarna in plaats van de signum iets klein suv-achtig dat jij veel leuker vindt :P

Soit, voor beide goeie deal blijkbaar, en dus ikke terug bij mijn oorspronkelijk lijstje... :D

Ik heb ondertussen met heél veel gereden en meegereden, maar ik besef heel goed wat voor mij belangrijk is. Om een stom voorbeeld te geven, een mooie dag op Francorchamps, heel blij kunnen meerijden met alles van porsche wat er was, 911 gewoon tot gts, gt3, turbo en op het einde ferrari 430 scuderia. Top, maar ik bleef een beetje op de vlakte qua sensaties, Wel veel minder bij de scuderia.
Toen ik bijna wou doorgaan, stopte er nog een engelsman met een gehuurde caterham, die vroeg of nog iemand mee wilde rijden. Na de volgende drie ronden wist ik weeral terug wat ik op Abbeville al die keren al geleerd had : fun factor staat boven pure prestaties...


*dus bij deze mijn vraag :

Ik ben op zoek naar een mooie speedster 2.2, zeker ook technisch gezien. Budget max 15000 eur.
Ik ken wel iets van auto' s en heb ondertussen een redelijk deel van jullie forum doorgelezen, maar ik blijf op bepaalde vlakken redelijk een leek. :D
Graag zou ik jullie willen vragen om me te laten weten als jullie een mooie weten staan. Kleur: zilver, zwart, oranje of donkergrijs, als voorkeur.
Ik heb vandaag een bericht reeds gestuurd naar de zilveren bij Vauxhall, maar die was spijtig genoeg verkocht.
Ik heb ook even telefonisch contact gehad met Nelson.. Die ook in het te koop topic staat, maar die gaat op vakantie voor ik kan gaan kijken

Buitenland en invoeren is voor mij ook geen probleem, indien nodig.
Vraag was of ik eventueel mailverkeer met een buitenlandse verkoper hier ook zou mogen posten, indien ik vragen had.
Ik vermoed dat ik dan wel een apart topic zou moeten openen.
Moest een caterham of een lotus elise nog binnen mijn budget toevallig op het pad verschijnen, zou dit me ook nog warm kunnen krijgen, maar daar vrees ik voor...
Niet dat de speedster mijn laatste keuze zou zijn, integendeel, voor mij nog steeds de grote favoriet sinds het meerijden op circuit, inclusief stevig driften :lol: :lol: (en met een standaard 2.2 :D )

In ieder geval, alvast merci voor enige toekomstige moeite, en wie weet leer ik wel binnenkort de gezichten kennen die achter al die nicknames zitten die ik al zoveel keer heb zien passeren... 8)

Mvg,

Erwin.
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: Is the hunt better than the catch?

Bericht door Smiley »

Welkom Erwin.

Donkergrijs (moonland) is alleen op de turbo variant geleverd.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Winspeed
Actief lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 17 feb 2016 10:09

Re: Is the hunt better than the catch?

Bericht door Winspeed »

Ok ik leer al bij... :D
Helaas boven mijn budget de turbo's...
Ben dus blijkbaar niet de enige die nog wakker is ondertussen :bag:
Gebruikersavatar
sooike
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1058
Lid geworden op: 09 jan 2009 20:46
Locatie: Noorderkempen (België)

Re: Is the hunt better than the catch?

Bericht door sooike »

Welkom Erwin,

Voor jouw budget vind je vast wel een mooi exemplaar, kwestie van het juiste moment af te wachten.

Succes!
Einfach nur ein nackter Sportler
Gebruikersavatar
stefan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1449
Lid geworden op: 30 jun 2008 9:18
Locatie: grobbendonk

Re: Is the hunt better than the catch?

Bericht door stefan »

welkom ..ga je zeker vinden.eens gevonden zeer snel beslissen
grasmaaiers..enz
Gebruikersavatar
Winspeed
Actief lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 17 feb 2016 10:09

Re: Is the hunt better than the catch?

Bericht door Winspeed »

bedankt mannen, ben zeer benieuwd waar ik ga uitkomen...
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: Is the hunt better than the catch?

Bericht door tibby »

Er komt er weeeeeeeeeeeeeeer :wacko: eentje binnenkort vrij , watch out zou ik zeggen ....
captain slow
Gebruikersavatar
Manta79
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1061
Lid geworden op: 14 mei 2009 21:26
Locatie: Zuid Holland

Re: Is the hunt better than the catch?

Bericht door Manta79 »

Succes met de zoektocht !
"A je to !" #0047
Blitz

Re: Is the hunt better than the catch?

Bericht door Blitz »

Ik ken 1 niet-turbo in het donkergrijs (moonland), en Sooike kent hem ook ;)
Maar ik heb vernomen dat hij recent verkocht is..
Gebruikersavatar
Winspeed
Actief lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 17 feb 2016 10:09

Re: Is the hunt better than the catch?

Bericht door Winspeed »

Ja, moonland is dus spijtig genoeg al geen optie meer...
Ik ga deze weekend alvast naar eentje kijken. het begint te kriebelen moet ik zeggen :lol:
Gebruikersavatar
Winspeed
Actief lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 17 feb 2016 10:09

Re: Is the hunt better than the catch?

Bericht door Winspeed »

Zaterdag gaan we de witte speedster ophalen bij Wim, man man waarom is het nog maar donderdag vandaag... :wink:
En nu hopen op een beetje tijd en goed weer zaterdag en zondag!!
Gebruikersavatar
sooike
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1058
Lid geworden op: 09 jan 2009 20:46
Locatie: Noorderkempen (België)

Re: Is the hunt better than the catch?

Bericht door sooike »

Goei weer ga je krijgen dit weekend :D

Veel succes met de Speedster!
Einfach nur ein nackter Sportler
Gebruikersavatar
Winspeed
Actief lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 17 feb 2016 10:09

Re: Is the hunt better than the catch?

Bericht door Winspeed »

Ja heb het juist gezien!
The hunt was maar ne hele korte, moet ik zeggen...
Tijd om te genieten van de catch :D
Mijn zoontje van acht staat nog heviger als ik, best wel grappig!
Gebruikersavatar
gertje
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2355
Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
Locatie: kasterlee

Re: Is the hunt better than the catch?

Bericht door gertje »

erwin_hicguet schreef: The hunt was maar ne hele korte, moet ik zeggen...
En dan komt de hint naar power Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
30/08/14 meet and greet.
Gebruikersavatar
Winspeed
Actief lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 17 feb 2016 10:09

Re: Is the hunt better than the catch?

Bericht door Winspeed »

:lol: :lol:

Ja ben benieuwd hoe lang dat gaat duren...
Ik heb (had) me voorgenomen om deze zomer rustig mee rond te rijden en niets te veranderen voor de winter, maar ik zit hier al veel te veel de verkeerde onderwerpen te lezen :bangin:
Plaats reactie