Voorstellen

Stel jezelf en je auto voor.
Gebruikersavatar
gijsvanerp
Nieuw lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 mei 2016 15:23

Voorstellen

Bericht door gijsvanerp »

Hallo allemaal,

Na een tijdje te hebben meegelezen wordt het tijd dat ik me eens voorstel.

Mijn naam is Gijs, kom uit Brabant en ben al een tijdje geïnfecteerd door een bijzonder virus.
Veel mensen snappen er niets van, maar ik heb het idee dat hier het merendeel een zelfde soort " ziekte" heeft opgelopen.

Op het moment heb ik geen speedster, maar ben wel serieus aan het overwegen er een aan te schaffen.
Uit ervaring weet ik wel dat het motto van Colin Chapman, add lightness, me erg aanspreekt.
Op dit moment rijd ik in een se7en van <600kg waar een F20c blok van Honda in ligt. Helaas dwingen de omstandigheden me om hier afstand van te doen. Zo gauw deze auto verkocht is gaat er wel wat anders voor in de plaats komen.

Natuurlijk ben ik me al volop aan het oriënteren. Een andere se7en zal het denk ik niet gaan worden, omdat ik deze altijd zal gaan vergelijken met wat ik nu heb. Ondanks dat de huidige auto alles heeft wat voor mij autorijden gaaf maakt, kleven er ook een aantal nadelen aan. 1 ervan is het gebruiksgemak. Dit is zo enorm beperkt dat mijn vriendin niet eens mee wil rijden. Dit komt ook door de enorme bak herrie door de racetrim.

Op zoek dus naar iets meer "luxe" zonder al teveel aan het gevoel in te leveren.Dan blijft er natuurlijk niet heel veel over als je ook nog open wilt rijden. Een elise of een speedster.

Nu ken ik al best wel een aantal speedster eigenaren die hier ook bekend zijn en ben ook al een aantal maal in Oostenrijk bij Johann (Neuwirt) geweest. Mijn gevoel zegt dat een 2.2 met compressor het best bij me past. Ondanks dat ik graag wat extra pk's en NM's zou willen hebben (om mijn gebrek aan talent op te vangen) vind ik het ook belangrijk dat het enigszins betrouwbaar is. Hier op het forum heb ik gelezen dat een stage 2 met ~250pk de zogenaamde "sweet spot" is.

Afgelopen mei ben ik met o.a. Een aantal speedster eigenaren naar de Vogezen geweest en heb kunnen ondervinden wat de potentie van deze setup is. Ik heb echt moeite moeten doen om deze heren überhaupt bij te kunnen houden.

Voor nu even genoeg info, ik ga me nog wat verder oriënteren.

Mocht je er toevallig over denken om in het naseizoen afscheid te nemen van je speedster, dan mag je best contact met me opnemen. Je weet dan in ieder geval wel dat je auto naar een goed "nest" gaat.

Groeten Gijs



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: Voorstellen

Bericht door Smiley »

Welkom Gijs.

Stage 2 is inderdaad de sweetspot, waarbij je de herrie en kosten nog goed in de hand kunt houden.
De clue zit hem in de standaard airbox, en in de standaard uitlaat, met precat eruit en evt een turbo einddemper. Die combo maakt hem prettig voor je vriendin.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
RollatorGT
Actief lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 29 mei 2016 21:52
Locatie: Biddinghuizen (Flevoland)

Re: Voorstellen

Bericht door RollatorGT »

Ook welkom van deze kant.

Altijd weer vrouwen die ons plezier vergallen als het geld kost,
Mannen zijn jagers en moeten sneller als de prooi zijn en ook sneller als andere jagers om te voorkomen dat die er met de "buit" vandoor gaan.
Gebruikersavatar
Daan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1034
Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
Locatie: Goes

Re: Voorstellen

Bericht door Daan »

Ga toch weg met al dat vrouwengeleuter....

De speedster is er voor mij en niet voor de vrouw. Als ze mee wil best maar liever niet... scheelt weer wat kilo's (nee, het is geen sloopkogel).
Ik heb hem zelf verdient en betaald en ze heeft er dus ook geen donder over te zeggen.

Welkom hier en succes met de zoektocht.
Opel Speedster 2.2 Turbo
Gebruikersavatar
gijsvanerp
Nieuw lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 mei 2016 15:23

Re: Voorstellen

Bericht door gijsvanerp »

Voordat jullie een verkeerd beeld krijgen. Mijn vriendin is absoluut niet de reden dat ik afscheid moet nemen van de se7en. Ook de keuze voor eventueel een speedster heeft ze totaal geen invloed op.
Het is idd mijn hobby.

Mijn RCB was echter zo erg dat bijna niemand bij me in wilde stappen. Zonder gehoorbescherming was het ook echt niet te doen.

Heb ondertussen een paar speedsters gehoord met Tullet 3" en dat is in mijn oren beschaafd. Daar ga ik mijn vriendin ook echt wel in krijgen.

Meer zorgen maak ik me dan voor de circuitdagen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: Voorstellen

Bericht door Smiley »

3" is handig voor 350pk en meer.
Op een stage 2 een beetje zonde van je geld.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
gijsvanerp
Nieuw lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 mei 2016 15:23

Re: Voorstellen

Bericht door gijsvanerp »

Misschien was het een 2,5"!
Gaat me er niet zozeer over of ik het wil, maar bedoelde het meer vanuit het oogpunt dat alles een heel stuk minder luidruchtig in de cockpit zal zijn dan dat ik nu heb. Met de rechte vertanding, geen enkele geluidsisolatie en alu plaatjes van max 1mm.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Re: Voorstellen

Bericht door Piet »

Nee dat waren 3".
Leuk dat je zelf hebt aanmeld Gijs.
Gebruikersavatar
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2038
Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Voorstellen

Bericht door Pipo »

Welkom bij ons clubje, Gijs :yes: Hopelijk vind je snel de juiste Speedster voor jou.
A thing of beauty is a joy forever!
Gebruikersavatar
Manta79
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1061
Lid geworden op: 14 mei 2009 21:26
Locatie: Zuid Holland

Re: Voorstellen

Bericht door Manta79 »

Welkom en gewoon dopjes in de oren stoppen [WHITE SMILING FACE]

Verstuurd vanaf mijn SM-T800 met Tapatalk
"A je to !" #0047
Gebruikersavatar
Winspeed
Actief lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 17 feb 2016 10:09

Re: Voorstellen

Bericht door Winspeed »

Veel succes met de zoektocht Gijs!
Een seven heeft na een aantal ritjes ook lang op mijn verlanglijstje gestaan.
Toch nog geen seconde spijt van de speedster moet ik zeggen!
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1923
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

Re: Voorstellen

Bericht door S. Gonzales »

Welkom Gijs, een beetje laat maar daarom niet minder gemeend. :thumbup:
Je mag, als je dat leuk vindt, 12 augustus een paar rondjes met me meerijden op CPZ. Wel zelf een helm meenemen.
Stage 2 met 2,5" Tullet.
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door timmyboy55 »

1 tip: bewaar Gonzales voor het laatst, alles wat er dan na zou komen zal als teleurstellend worden ervaren :lol:
Gebruikersavatar
Manta79
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1061
Lid geworden op: 14 mei 2009 21:26
Locatie: Zuid Holland

Re: Voorstellen

Bericht door Manta79 »

Dat kan twee kanten op tafeltrekkert, grinnn. Of jij bent niks gewend of Joop is goed.
"A je to !" #0047
Gebruikersavatar
gijsvanerp
Nieuw lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 mei 2016 15:23

Re: Voorstellen

Bericht door gijsvanerp »

Interessant aanbod Gonzales. Wat is er dan te doen op CPZ??


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Plaats reactie