Eerste maal eigenaar van een speedster

Stel jezelf en je auto voor.
Plaats reactie
STI6
Nieuw lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 feb 2019 2:01

Eerste maal eigenaar van een speedster

Bericht door STI6 »

Mijn naam is kurt Ik Woon tussen Breda en Antwerpen en ben mijn ganse leven al bezig met auto's
Een Speedster/ Elise heeft altijd op mijn bucket list gestaan maar vind de Speedster mooien en heeft motorisch voor mij meer potentieel
Heb zelf een aantal auto's gerestoreerde en verbouwd
Ben niet echt aan een bepaald model of merk gebonden maar heb wel een voorliefde voor auto's van Engelse en Japanse origine
In het begin waren het vooral kleine auto's met wat extra power waaronder een mini met een KAD 16v conversie en een spitfire met een 2,7 6 cilinder
Momenteel ben ik opgeschoven naar het iets zwaarder werk waaronder een aantal TVR's Subaru STI6 type R 2 deurs ,Mazda Eunos met supercharger en een Rover 100 Gti 16V met een 1,8 vvc motor
Maar ik het ook nog een aantal klassieker s zoals een Alpine 310 v6 Goup 4 3,0 24v , Datsun 240z met een 3,15 liter 6 speed,lotus elan 26R
en als daily driver een audi TT 3,2 vr6 en een Smart Roadster Brabus
De Speedster die ik gekocht heb heeft wel wat liefde nodig dit maar hem ook de ideale auto voor mijn ik geef er graag mijn eigen draai aan

cheers


kurt
Gebruikersavatar
André R
Mega lid
Berichten: 715
Lid geworden op: 23 mei 2006 8:52
Locatie: Alblasserdam

Re: Eerste maal eigenaar van een speedster

Bericht door André R »

Hallo Kurt,
Welkom op dit forum. Je heb al een hele batterij aan auto's gehad zie ik.
Ben benieuwd naar je draai die je de speedster gaat geven.
Foto's van de voortgang zijn meer dan welkom!
Opel Speedster 2.2 zwart
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Re: Eerste maal eigenaar van een speedster

Bericht door Exmantaa »

Welkom hier. :thumbup:

(En ik zie nog wel een Supercharger conversie in jouw Speedster toekomst... :yes: )
Gebruikersavatar
Daan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1034
Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
Locatie: Goes

Re: Eerste maal eigenaar van een speedster

Bericht door Daan »

Welkom en succes met sleutelen aan de Speedster!


240Z.... :thumbup:
Staat hier binnenkort ook als restauratie/hobby auto 8)
Opel Speedster 2.2 Turbo
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1511
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Eerste maal eigenaar van een speedster

Bericht door Arno »

Welkom!
STI6 schreef:lotus elan 26R
Dan ben je in ieder geval al gewend aan 'interessante' electro(nica) problemen en polyester-op-chassis autotjes ;)

Speedster is tov. de Lotus (ge)bakkies uit de 60/70er jaren wel al vele malen robuuster en betrouwbaarder, maar typisch Lotus/engelse dingen kom je er nog genoeg in tegen :)

Motor/bak en alles er omheen kan je allemaal in de Opel/GM hoek zo vinden. Veel ophanging onderdelen, glas, etc. is de S2 Elise een 'broertje' waar veel mee overeen komt. Vooral de Speedster/VX220-specifieke onderdelen kunnen wat lastig zijn omdat Opel/GM deze voorraad heeft gedumpt en vrijwel is gestopt met het weer inkopen cq. laten maken van onderdelen.

Gelukkig zijn er in de EU en de UK wel enthousiaste aftermarket bouwers die redelijk dat gat aan het vullen zijn (o.a. clams en hier in NL op het forum natuurlijk de ontwikkeling van het speciale gele start-knop relais), hoewel vooral specifieke onderdelen als licht-units lastig kunnen zijn.

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
STI6
Nieuw lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 feb 2019 2:01

Re: Eerste maal eigenaar van een speedster

Bericht door STI6 »

Bedank voor de mooie reactie een supercharger als aan mij licht zeker
Maar dit hangt er van af of ik dit door RDW gekeurd krijg de eerste stappen in deze richting gezet
De body zijn we al compleet aan het herstellen van alle lichte beschadiging net zoals het interuur hier worden een aantal delen met leder bekleed en ook een aantal delen geflock
Op later data zetten hier zeker foto's van op het forum


cheers

kurt
Plaats reactie