Rijvaardigheidtraining

Aanstaande evenementen.
Gebruikersavatar
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon
Berichten: 3048
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
Locatie: Paleis 't Loo

Rijvaardigheidtraining

Bericht door Hendrik-Jan »

Ik wil binnenkort samen met Prodrive (Paul Maaskant) een rijvaardigheidtraining organiseren op het RDW circuit te Lelystad.

De dag (van 13.00-18.00uur) zal bestaan uit:
- Kombaan rijden
- Bochtentechniek en driften op nat asfalt (ideale lijn rijden, driften, e.d.)
- Dynamische epoxy cirkel (ronde asfaltvlakte met een gladde epoxy laag)

Kosten ca € 165,-
Datum: voorjaar/zomer 2005

Graag zou ik willen weten wie er mee wil.
Gebruikersavatar
Bebear
Lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 28 dec 2004 15:43
Locatie: Purmerend

Bericht door Bebear »

Hi Hendrik-Jan,

Dit lijkt mij erg leuk/ en zinnig om aan deel te nemen.
Maar welke initiatieven zijn er nu nog meer van de Speedsterclub Nederland (club-meeting in Oosterhout, bezoek fabriek in Engeland etc.).
Overzicht voorkomt, dat ik mij nu op voorhand voor een te groot aantal evenementen opgeef en dan moet gaan kiezen/afzeggen.

Echter.... elk initiatief is natuurlijk welkom en als dit een evenement is/wordt dat ik als nieuw Speedsterclublid niet mag missen, blijft het hoog op mijn verlanglijstje staan.

Groeten

Bebear
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Hendrik-Jan,
Goed initiatief!
Ik heb deze training een jaar geleden gedaan met de seat-club (met SteV6 ook), en vond het een erg nuttige training! Er wordt ook veel aandacht besteed aan het gebruik van je ABS.
Maar omdat ik volgens mij precies dezelfde training al heb gedaan, weet ik nog niet of ik hem weer een keer wil doen. Ook al heb ik nu een andere auto met een hele andere handling. Ik weet dat er ook een soort vervolg training is op deze. Misschien dat ik dan eerder voor die zal gaan.

Ik hou dit topic goed in de gaten :idea:

groeten,
Maikel
Afbeelding
Gebruikersavatar
Martin
Mega lid
Berichten: 568
Lid geworden op: 03 dec 2004 8:14
Locatie: Noorden

Bericht door Martin »

Hallo Hendrik-jan.

Goed initiatief :lol:, ik zou hier zeker aan mee willen doen,ik hoop alleen dat dit dan niet gelijk valt met fabrieks bezoek (moet even goed worden afgestemd) anders moet je straks keuze of afzeggen net als bebear schreef en dat zou jammer zijn.



Gr, 8) Martin
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Re: Rijvaardigheidtraining

Bericht door markv »

Hendrik-Jan schreef:Ik wil binnenkort samen met Prodrive (Paul Maaskant) een rijvaardigheidtraining organiseren op het RDW circuit te Lelystad.

De dag (van 13.00-18.00uur) zal bestaan uit:
- Kombaan rijden
- Bochtentechniek en driften op nat asfalt (ideale lijn rijden, driften, e.d.)
- Dynamische epoxy cirkel (ronde asfaltvlakte met een gladde epoxy laag)

Kosten ca € 165,-
Datum: voorjaar/zomer 2005

Graag zou ik willen weten wie er mee wil.
Ik denk dat ik wel interesse ga hebben. ALleen de kombaan vind ik zelf minder interessant. Ligt er erg aan wie er op dat moment de baan in de gaten houdt. Als je pech hebt mag je dus niet harder dan 120 (dat was de 1e twee keer, laatste keer 150 gereden met de starlet! :D ).

Het stuk driften en vooral de "rotonde" zou ik graag een keer willen doen met de speedster. Met zowel de mercedes als de starlet kreeg ik het voor elkaar om hele rondjes te halen, maar ik betwijfel dat ik die balans direct kan vinden bij de speedster. Lijkt me wel leuk dat een keer te kunnen oefenen..

Groeten,

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Re: Rijvaardigheidtraining

Bericht door Maik »

Hendrik-Jan schreef: Bochtentechniek en driften op nat asfalt (ideale lijn rijden, driften, e.d.)
hmmm, hier had ik een beetje overheen gelezen eigenlijk. Dit zou dus daadwerkelijk wel een uitbreiding zijn op mijn eerste prodrive training.

Dan zet ik mij toch maar even op het lijstje.

Misschien is een lijstje maken en die telkens kopieren en je eigen naam erbij zetten wel handig:


Geïnteresseerden Prodrive rijvaardigheidtraining voorjaar/zomer 2005:

1. Hendrik-Jan (neem ik aan :wink: )
2. Bebear
3. Martin
4. MarkV
5. Maik
6.
7.
8.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Maarten
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1134
Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
Locatie: Noord-Brabant Oost

Bericht door Maarten »

1. Hendrik-Jan (neem ik aan )
2. Bebear
3. Martin
4. MarkV
5. Maik
6. Maarten
7.
8.
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

1. Hendrik-Jan (neem ik aan )
2. Bebear
3. Martin
4. MarkV
5. Maik
6. Maarten
7. Piet
8.
Gebruikersavatar
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon
Berichten: 3048
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
Locatie: Paleis 't Loo

Bericht door Hendrik-Jan »

Beste Bebear en Martin,

Volgens mij is de Speedster Club nog in zijn ontwikkeling. Deze site, de 1e Speedsterdag en het fabrieksbezoek komt van de 'leden' zelf.
De planning is om deze dag op zondag te organiseren. En ik hoop dat het niet in dezelfde periode is als het fabrieksbezoek want daar wil ik ook aan meedoen.

Alvast bedankt voor jullie positieve reacties.
Gebruikersavatar
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon
Berichten: 3048
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
Locatie: Paleis 't Loo

Bericht door Hendrik-Jan »

Voor info kijk op www.prodrive-training.nl. Mochten jullie nog suggesties hebben dan hoor ik het graag.

Ik probeer komende week met een datum te komen.
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

1. Hendrik-Jan (neem ik aan )
2. Bebear
3. Martin
4. MarkV
5. Maik
6. Maarten
7. Piet
8. SteV6
9.

Om even terug te komen op het voorgestelde programma:

Laat je niet afschepen met een middagprogramma voor E 165,-!! Bij S-O hadden we een dagprogramma inclusief lunch voor het zelfde bedrag. Ochtendprogramma: Theorie over onderstuur, overstuur, aquaplaning en 't lezen van de weg, training op RDW-terrein.
Middagprogramma: Vervolg training op RDW-terrein. (Remmen, remmen op stroeve en gladde ondergrond, driftcirkel ( :mrgreen: ), Y-uitwijkoefening, elandproef en slalomwedstrijdje).
Kijk even op S-O naar het draadje over de laatste training:
http://www.seat-online.nl/viewtopic.php?p=155646#155646

Zeer leerzaam en uiterst nuttig, het heeft mij al 3 ongelukken gescheeld.

Hendrik-Jan, een goed initiatief, maar onderhandel het goed uit! Ze stellen wel dat je veelvouden van 8-9 deelnemers moet aanmelden i.v.m. het indelen van instrukteurs (Vorige keer o.a. Bert van der Dool van SBS6). Voor meer info moet je me maar even PB-en.

SteV6
S4 Avant
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Goed punt Stephan! Over die prijs kan idd onderhandeld worden...

En nog iets, als Stephan of ik het over S-O of SOL hebben, dan bedoelen we dus onze "oude" internet/forum club, http://www.seat-online.nl (we komen er soms nog weleens).
Daar zijn wij geoefend in het forummen :) , en op verschillende punten blijkt het hebben van zo'n club erg handig, leuk en soms zelfs onmisbaar om je hobby op een goede manier te kunnen uitoefenen :idea: .
Nu waren er natuurlijk al een Duitse en Engelse forumclub, maar een Nederlands/Belgische vind ik een erg welkome aanvulling! Daarom nog een keer een bedankje voor diegenen die deze site begonnen zijn en in leven houden :D .

Dat jullie het even weten :wink:

Groetjes,
Maikel
Afbeelding
Gebruikersavatar
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2038
Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
Locatie: Oost-Vlaanderen

Rijtraining

Bericht door Pipo »

Ik loop al een hele tijd met het idee zo'n training te volgen met mijn Speedster. Maar Lelystad? Voor ons Belgen is dat behoorlijk ver weg :cry: Om minimum 7 uur heen en terug te moeten rijden voor een rijvaardigheidstraining vind ik wat veel :( . Ik vrees dat ik dit maal forfait zal geven. Maar als jullie volgende keer iets dichter tegen Antwerpen komen, dan graag :)

Maar ik zie jullie zeker bij Lotus! :mrgreen:
Pipo
A thing of beauty is a joy forever!
Gebruikersavatar
blue speedster
Lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 04 dec 2004 14:16
Locatie: gelderland

Bericht door blue speedster »

1. Hendrik-Jan
2. Bebear
3. Martin
4. MarkV
5. Maik
6. Maarten
7. Piet
8. SteV6
9. Blue Speedster
10.
Gebruikersavatar
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon
Berichten: 3048
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
Locatie: Paleis 't Loo

Bericht door Hendrik-Jan »

We zijn dus al met 9 man, dat wordt gezellig. Hierbij laat ik de brief zien van Prodrive. Wat betreft de kosten kom ik nu uit op ca € 156,- p.p.
Ga nog maar even uit van € 165,- p.p., de definitieve afrekening volgt. Ieder krijgt een kopie van de factuur.
Datum ca eind april 2005, de exacte datum volgt nog. Dit is dus een andere datum dan het fabrieksbezoek.

Ik hoop dat we hierdoor nog meer aanmeldingen krijgen.


Tijdschema Speedster Training:
12.30 – 13.20 uur: Ontvangst van de gasten in het restaurant. Een compleet verzorgde lunch wordt geserveerd.
13.20 – 13.30 uur: Aansluitend volgt een korte uitleg van het middagprogramma en indeling van de groepen door een instructeur van Prodrive Training B.V.
13.30 - 13.40 uur: Transfer naar de testbaan van de RDW
13.40 – 13.55 uur: De basis van goed én veilig autorijden. De juiste zithouding en spiegelafstelling zonder dode hoek in de praktijk.
13.55 – 14.50 uur: Uitvoering van het 1ste cursusonderdeel door iedere groep.
14.55 – 15.50 uur: Uitvoering van het 2de cursusonderdeel door iedere groep.
15.55 – 16.45 uur: Uitvoering van het 3de cursusonderdeel door iedere groep.

De training wordt afgesloten met een aantal ronden rijden over 60% steile kombaan van de RDW.

Na de training: Gezellige afsluiting van het programma in het restaurant.
· Evaluatie van de training;
· Uitreiking van de naslagwerkjes en certificaten.
Dit alles onder het genot van een drankje. Optioneel kunt u voor een diner kiezen.

De cursus onderdelen van de Exclusive Car Training
De cursusonderdelen van de RijVaardig- & Antislip Training zijn ontwikkeld door Paul Maaskant, een autoriteit op het gebied van voertuigbeheersing en verkeersveiligheid. Kennis en ervaring
inzake verkeersveiligheid vergaarde hij bij de Algemene Verkeersdienst, "de Porsche Groep" en bij het Politie Verkeers Instituut. Daarnaast behoorde Paul Maaskant tot de 50 beste rallyrijders ter
wereld. De deelnemers rouleren middels een tijdschema over de verschillende onderdelen in willekeurige volgorde. De Training wordt op één van Europa’s modernste verkeersoefencentra in Lelystad op de RDW testbaan uitgevoerd.

De basis van goed én veilig autorijden (10 minuten)
De juiste zithouding en een spiegelafstelling zonder dode hoek zijn essentieel om met goed gevolg aan alle onderdelen deel te kunnen nemen. Daarom legt elke instructeur bij elke groep vóór aanvang van het eerste trainingsonderdeel deze zaken individueel aan elke deelnemer uit. Ook een praktische stuurmethode wordt hier uitgelegd.

1. Kombaan rijden (20 minuten):
Een spectaculair onderdeel vormt keer op keer het rijden over de kombaan. Gedurende een aantal ronden kunnen de mensen ervaren hoe het is om net als in de NASCAR of Indy 500 door een 60 graden verkante bocht te rijden.

2. Bochtentechnieken en driften op nat asfalt (100 minuten)
Op de speciale handling course worden normaal gesproken de auto’s getest door de autoindustrie.
Wij gebruiken dit deel van de baan speciaal om u bochtentechnieken en het driften onder de knie te brengen. De kunst is om de ideale lijn te leren rijden, waardoor je al snel op de grens kunt rijden. De meest spectaculaire vorm van car control is het driften. U rijdt dan in feite over de limiet van de auto, maar weet zo dwars mogelijk het parcours te driften. Van de ene bocht in de andere, op lage en hoge snelheid, volgend jaar doet u absoluut mee in de finale van de driftchallenge!

3. De dynamische epoxy cirkel (55 minuten)
Op een grote ronde asfaltvlakte voorzien van een epoxy glijvlak kunt u op een zeer veilige manier de grenzen van de grip van de auto leren herkennen. Hoe reageert uw eigen auto op het moment dat een bocht te snel wordt ingestuurd, en hoe reageert deze op een heftige stuur- of gaslos reactie in een bocht. Na het herkennen wordt u geleerd om onder- en overstuur slip situaties op te vangen, of juist vast te houden. We rijden de rotonde zowel linksom als rechtsom. De nadruk zal liggen op de car control: driften vormt dus een belangrijk onderdeel van deze oefening.
De kosten.

Een middagprogramma Speedster Training in eigen auto’s:
8 personen: € 1050,83 exclusief BTW.
16 personen: € 2101,21 exclusief BTW.
24 personen: € 3044,00 exclusief BTW.

In de prijs is inbegrepen:
· Huur oefenlocatie;
· Persoonlijke begeleiding door deskundige instructeurs;
· Verzekering voor iedere deelnemer;
· Een persoonlijk certificaat, indien gewenst met logo/tekst opdrachtgever;
· Naslag werkje voor iedere deelnemer;
· Compleet verzorgde catering gedurende de dag.

Uitvoering cursusonderdelen.
Elk onderdeel wordt door deskundige en ervaren instructeurs op veilige en aangename wijze gedemonstreerd en begeleid naar de deelnemers. Voor iedere deelnemer is er voldoende aandacht, begeleiding en rijtijd in het programma opgenomen.

Kleding en veiligheid:
Wij adviseren u vrijetijdskleding en waterbestendig schoeisel te dragen en uw zonnebril mee te nemen. Let op! Het is om veiligheidsredenen niet toegestaan om toeschouwers, kinderen of huisdieren mee te nemen naar de training. Daarbij moeten wij u er op wijzen dat het zonder uitdrukkelijke schriftelijke toestemming verboden is om foto’s en filmopnames te maken op de testbaan van de RDW.
Plaats reactie