Overzicht 2019 - Track day(s) (LOT/Bookatrack/DF)

Aanstaande evenementen.
Gebruikersavatar
Co'tje
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1477
Lid geworden op: 12 mar 2008 17:15

Re: Overzicht 2019 - Track day(s) (LOT/Bookatrack/DF)

Bericht door Co'tje »

Smiley schreef: 20 jul 2019 8:28 Dit is mijn favoriete vrijrijden filmpje. :mrgreen:
https://www.youtube.com/watch?v=Q-RZ_oyGTHE
ha ha ha, die is wel erg grappig :D :D
Gebruikersavatar
Manta79
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1061
Lid geworden op: 14 mei 2009 21:26
Locatie: Zuid Holland

Re: Overzicht 2019 - Track day(s) (LOT/Bookatrack/DF)

Bericht door Manta79 »

Wat een puinzooi, hahahaha.
"A je to !" #0047
Gebruikersavatar
Co'tje
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1477
Lid geworden op: 12 mar 2008 17:15

Re: Overzicht 2019 - Track day(s) (LOT/Bookatrack/DF)

Bericht door Co'tje »

Smiley schreef: 20 jul 2019 0:00 He, de flapster bij vrij rijden. 1.40 en 3.07.
https://www.youtube.com/watch?v=UqfhsykSn3M
pffff, daar wil je toch niet tussen rijden....
is dit ook het max verstappen effect?
Gebruikersavatar
Winspeed
Actief lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 17 feb 2016 10:09

Re: Overzicht 2019 - Track day(s) (LOT/Bookatrack/DF)

Bericht door Winspeed »

Carriere in de rallycross is een optie...:)
Gebruikersavatar
aboellaard
Mega lid
Berichten: 821
Lid geworden op: 13 dec 2010 10:56
Locatie: Emst

Re: Overzicht 2019 - Track day(s) (LOT/Bookatrack/DF)

Bericht door aboellaard »

Uit het reglement: ... inhalen mag alleen in de bocht en nadrukkelijk alleen dan wanneer de inhalende partij zich ervan kan overtuigen dat de ingehaalde partij zich op geen enkele manier bewust is van de auto achter hem of haar.

en ... om zo efficient mogelijk gebruikt te maken van het circuit is het ongewenst afstand te houden tot deelnemers. Als een deelnemer dit toch laat gebeuren volgt onmiddelijke uitsluiting.

Ja, dan wil je wel :bag:
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1923
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

Re: Overzicht 2019 - Track day(s) (LOT/Bookatrack/DF)

Bericht door S. Gonzales »

aboellaard schreef: 20 jul 2019 16:03 Uit het reglement: ... inhalen mag alleen in de bocht en nadrukkelijk alleen dan wanneer de inhalende partij zich ervan kan overtuigen dat de ingehaalde partij zich op geen enkele manier bewust is van de auto achter hem of haar.

en ... om zo efficient mogelijk gebruikt te maken van het circuit is het ongewenst afstand te houden tot deelnemers. Als een deelnemer dit toch laat gebeuren volgt onmiddelijke uitsluiting.

Ja, dan wil je wel :bag:
En dat is nog niet alles :shock: Instructeur mee voor slechts :shock: €10,- :lol:
Mij zien ze daar niet.
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1923
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

Re: Overzicht 2019 - Track day(s) (LOT/Bookatrack/DF)

Bericht door S. Gonzales »

Als het even meezit ben ik morgen (met de Speedster en de herstelde dual pass endplate) ruim op tijd voor het afsluitende etentje op het strand. Hopelijk rond het middaguur. Dan verzin ik wel wat sterke verhalen zodat het niemand opvalt dat ik niet gereden heb. :roll: :wink:
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: Overzicht 2019 - Track day(s) (LOT/Bookatrack/DF)

Bericht door Smiley »

Had je niet even kunnen aangeven dat je problemen had. Dan hadden we nog op tijd wat kunnen wisselen en kon je meerijden.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
#595
Actief lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 26 okt 2017 19:05
Locatie: Zutphen

Re: Overzicht 2019 - Track day(s) (LOT/Bookatrack/DF)

Bericht door #595 »

Een bezoekje volgende week aan de LOT Spa zou zomaar eens kunnen. Ik sta toch in Luxemburg met de sleurhut (zonder Speedster, is een beetje lullig gezicht een Speedster met caravan erachter.)
Gebruikersavatar
aboellaard
Mega lid
Berichten: 821
Lid geworden op: 13 dec 2010 10:56
Locatie: Emst

Re: Overzicht 2019 - Track day(s) (LOT/Bookatrack/DF)

Bericht door aboellaard »

Was een gezellige dag gisteren in Zandvoort. Lekker ge-socialized, banden getrapt, in de zon gezeten en heel af en toe nog even het circuit op om voorzichtig wat rondjes te draaien. Weer was perfect voor een trackday en al de Speedsters hebben het overleeft.

@Joop, nog bedankt voor de gratis les! Hugenholz rij ik nu zoals je suggereerde: na Gerlach links aanhouden zodat je aan de binnenkant van Hugenholz uitkomt. Vervolgens binnenkant rijden en bij het uitkomen gas erop en uitzwaaien naar de buitenkant. Is volgens mij na proberen ook sneller dan ik het altijd deed: na Gerlach naar buiten of het midden aanhouden.

Even ter illustratie:
Hugenholz.jpg
Hugenholz.jpg (30.49 KiB) 971 keer bekeken
Maar dan, Renault. Die knijpert na de snelle Master bocht. Vrijwel iedereen gaat daar ongeveer haaks door. Dus na Master op het gas blijven en op het laatste moment in de ankers en insturen. Is ook goed aan het rubber op de baan te zien. Maar jij zegt dus dat je eerder moet insturen en dan met hogere snelheid door die bocht kan, omdat er ruimte genoeg is. Ik heb dat geprobeerd, maar kom toch niet lekker uit. En de curbstones aan de buitenkant als je de bocht uitkomt liggen naar mijn gevoel ook bizar ver weg. Misschien dat ik nog niet vroeg genoeg ingestuurd heb. Commentaar?
Renault.jpg
Renault.jpg (33.32 KiB) 959 keer bekeken
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Re: Overzicht 2019 - Track day(s) (LOT/Bookatrack/DF)

Bericht door Exmantaa »

Topdagje gisteren, en iedereen heel gebleven! :thumbup:

MIjn ervaring met Hugenholz is ook dat de meest grip daar aan de binnenkant zit.

Maar die Renault vind ik ook nog steeds een tricky ding, vooral omdat het daar zo breed is en dan toch ook scherper dan je denkt. En als je verkeerd zit best glad... Gisteren ging het al een stuk beter; lang links blijven, flink remmen en pas heel laat insturen; mikkend op laatste stukje van de inwendige kerbs. En op max speed kom je dan best dicht bij die verre curbs uit.
Maar blijf 'm lastig vinden in combi met de opvolgende linkerbocht... :wacko:
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1923
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

Re: Overzicht 2019 - Track day(s) (LOT/Bookatrack/DF)

Bericht door S. Gonzales »

aboellaard schreef: 23 jul 2019 16:02 Was een gezellige dag gisteren in Zandvoort. Lekker ge-socialized, banden getrapt, in de zon gezeten en heel af en toe nog even het circuit op om voorzichtig wat rondjes te draaien. Weer was perfect voor een trackday en al de Speedsters hebben het overleeft.

@Joop, nog bedankt voor de gratis les! Hugenholz rij ik nu zoals je suggereerde: na Gerlach links aanhouden zodat je aan de binnenkant van Hugenholz uitkomt. Vervolgens binnenkant rijden en bij het uitkomen gas erop en uitzwaaien naar de buitenkant. Is volgens mij na proberen ook sneller dan ik het altijd deed: na Gerlach naar buiten of het midden aanhouden.

Even ter illustratie:

Hugenholz.jpg

Maar dan, Renault. Die knijpert na de snelle Master bocht. Vrijwel iedereen gaat daar ongeveer haaks door. Dus na Master op het gas blijven en op het laatste moment in de ankers en insturen. Is ook goed aan het rubber op de baan te zien. Maar jij zegt dus dat je eerder moet insturen en dan met hogere snelheid door die bocht kan, omdat er ruimte genoeg is. Ik heb dat geprobeerd, maar kom toch niet lekker uit. En de curbstones aan de buitenkant als je de bocht uitkomt liggen naar mijn gevoel ook bizar ver weg. Misschien dat ik nog niet vroeg genoeg ingestuurd heb. Commentaar?

Renault.jpg
Hoi Alex,
Leuk hè, met een paar tips gaat het toch allemaal een beetje sneller zonder daar extra moeite voor te hoeven doen.
De Gerlachbocht gaat zo in één soepele ‘schwung’ idd, en het went echt heel snel. Bovendien is het een heel ‘verdedigende’ lijn. Maar die rode lijn die je getekend hebt in de Tarzanbocht die heb je zo niet van mij geleerd hè! :bag:
De volgende keer misschien een paar keer achter mij aan of meerijden? Of achter Remko aan als hij er weer bij is. Met Remko heb ik die bocht al eens flink geoefend en na even opwarmen beheerst hij die bocht prima. Zonder ‘wringen’ rolt de auto dan lekker door.
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Gebruikersavatar
aboellaard
Mega lid
Berichten: 821
Lid geworden op: 13 dec 2010 10:56
Locatie: Emst

Re: Overzicht 2019 - Track day(s) (LOT/Bookatrack/DF)

Bericht door aboellaard »

Gaan we doen. Ik heb de neiging om steeds maar hetzelfde te doen. Ik wil trouwens best wel eens een lesje. Voor die 10 euro hoef je het natuurlijk niet te laten :D
Rob
Actief lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 09 mei 2008 6:36

Re: Overzicht 2019 - Track day(s) (LOT/Bookatrack/DF)

Bericht door Rob »

aboellaard schreef: 23 jul 2019 16:02 Was een gezellige dag gisteren in Zandvoort. Lekker ge-socialized, banden getrapt, in de zon gezeten en heel af en toe nog even het circuit op om voorzichtig wat rondjes te draaien. Weer was perfect voor een trackday en al de Speedsters hebben het overleeft.

@Joop, nog bedankt voor de gratis les! Hugenholz rij ik nu zoals je suggereerde: na Gerlach links aanhouden zodat je aan de binnenkant van Hugenholz uitkomt. Vervolgens binnenkant rijden en bij het uitkomen gas erop en uitzwaaien naar de buitenkant. Is volgens mij na proberen ook sneller dan ik het altijd deed: na Gerlach naar buiten of het midden aanhouden.

Even ter illustratie:

Hugenholz.jpg

Maar dan, Renault. Die knijpert na de snelle Master bocht. Vrijwel iedereen gaat daar ongeveer haaks door. Dus na Master op het gas blijven en op het laatste moment in de ankers en insturen. Is ook goed aan het rubber op de baan te zien. Maar jij zegt dus dat je eerder moet insturen en dan met hogere snelheid door die bocht kan, omdat er ruimte genoeg is. Ik heb dat geprobeerd, maar kom toch niet lekker uit. En de curbstones aan de buitenkant als je de bocht uitkomt liggen naar mijn gevoel ook bizar ver weg. Misschien dat ik nog niet vroeg genoeg ingestuurd heb. Commentaar?

Renault.jpg
Uitkomen renault moet je inderdaad aan de curbs zitten, insturen is vrij laat, zo doe ik het tijdens de dnrt toch
Gebruikersavatar
Co'tje
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1477
Lid geworden op: 12 mar 2008 17:15

Re: Overzicht 2019 - Track day(s) (LOT/Bookatrack/DF)

Bericht door Co'tje »

Bilsterberg was top!
Het eerste uur met veel respect voor de baan gereden. Daarna ging het steeds een stukje sneller.
Ik hoop dat hij volgend jaar weer op de kalender staat.

Iedereen bedankt voor de gezelligheid :yes:
Plaats reactie