Overzicht 2019 - Track day(s) (LOT/Bookatrack/DF)

Aanstaande evenementen.
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Met gummen is het in ieder geval altijd goed te doen 8) , dus 1 juni bv...
Je hebt geen trackday ervaring maar hebt al wel met vrijrijden meegedaan? Of begrijp ik je verkeerd? Vrijrijden is niet te vergelijken met een avondje cpz met gummen, dat is/gaat altijd veel gemoedelijker (en is open pitlane).

HARC-dagen zijn ook altijd goed te doen hoor ik altijd, maar daar heb ik zelf geen ervaringen mee...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Ohja, circuitdagen met LoT is ook altijd dikke prima :idea: en vaak ook op wat kleinere en minder snelle circuits die wat vriendelijker voor beginners kunnen zijn.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hans GP
Lid
Berichten: 79
Lid geworden op: 08 mar 2009 19:58

Bericht door Hans GP »

19 augustus geboekt, Zandvoort met Lot 8)
skelters roeleren!!!
Gebruikersavatar
Pw
Mega lid
Berichten: 693
Lid geworden op: 12 feb 2011 13:39
Locatie: Almere

Bericht door Pw »

Maik schreef:Met gummen is het in ieder geval altijd goed te doen 8) , dus 1 juni bv...
Je hebt geen trackday ervaring maar hebt al wel met vrijrijden meegedaan? Of begrijp ik je verkeerd? Vrijrijden is niet te vergelijken met een avondje cpz met gummen, dat is/gaat altijd veel gemoedelijker (en is open pitlane).

HARC-dagen zijn ook altijd goed te doen hoor ik altijd, maar daar heb ik zelf geen ervaringen mee...
Vrij rijden is indd een ander verhaal maar daar ben ik bekend mee, maar dat was met andere gebakkies om je heen die van hot naar her schieten langs je mooie wagen (was er b.v. met Astra OPC,etc.) en dat geeft niet bepaald een super prettig gevoel!

Thanks voor de toelichting, maar eens de agenda er bij dan binnenkort.

Gr.Paul
Nr.0672
Gebruikersavatar
Dominique
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1663
Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
Locatie: Noord Holland

Bericht door Dominique »

Ik heb vorig jaar wel goede ervaringen gehad met vrijrijden: een vriend van mij wilde eens met zijn (oude 535i)BMW op het circuit rijden, toen heb ik hem vrijrijden geadviseerd en ben met hem mee gegaan. Er werd in 3 klasses gereden, Wij hebben in de beginners (tour)klasse in zijn auto gereden. Er werd redelijk scherp gevlagd (blauw en een enkele zwarte) en hierdoor ook redelijk sociaal gereden. Zo sociaal dat we met mijn auto later in de middag een sessie met de supersports hebben gedaan. Het viel mij bijzonder mee.
Het is best mogelijk dat het dodelijk ongeluk eerder in het seizoen ervoor gezorgt heeft dat de organisatie strikte instructies heeft gekregen.

Het zal om verzekeringstechnische zaken waarchijnlijk voor mij wel bij een eenmalige sessie blijven, maar kon de verleiding op dat moment niet weerstaan. :oops: :lol:
Afbeelding
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1923
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

overzicht 2011

Bericht door S. Gonzales »

Hans GP schreef:19 augustus geboekt, Zandvoort met Lot 8)
Heb vanavond ook geboekt!
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Gebruikersavatar
Pw
Mega lid
Berichten: 693
Lid geworden op: 12 feb 2011 13:39
Locatie: Almere

Bericht door Pw »

Hoe zit het mer de geluids-eisen op Zandvoort?!
Ik weet namelijk dat de mijne waarschijnlijk iets te veel geluid maakt...... :!:

Maar: Het lijkt me wel wat om daarvoor in te schrijven.

Gr.Paul.
Nr.0672
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Als het goed is is er niets veranderd t.o.v. vorig jaar, tenminste, dat heeft de organisator van de gummen circuit-avond mij op het hart gedrukt. En als dat zo is, dan zijn de eisen niet zo strikt. Ik en Dominique zijn er nog nooit vanaf gehaald met lege tullet dempers, dus dat geeft wel een idee.
Na 1 juni weet ik het zeker, dan is namelijk dat avondje CPZ...
Afbeelding
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1923
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

Overzicht 2011

Bericht door S. Gonzales »

Heb afgelopen jaar twee keer op Zandvoort gereden, 1 x tijdens de Techno Challenge en een keer met de IVA (Liva in dit geval). Heb er een 2,5" systeem met DBilas demper onder zitten. Was geen probleem, hoewel mijne niet echt stil te noemen is ondanks de DBkillers. Zonder DBkillers heeft MartinB bij mij in de auto iets van 102 db gemeten.......DACHT IK HOOR!!
19 augustus zullen we nog een keer zien En eind oktober Clastres en de volgende dag nog een ander Frans circuit.
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Gebruikersavatar
Co'tje
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1477
Lid geworden op: 12 mar 2008 17:15

Bericht door Co'tje »

Tot nu toe slechts 10 boekingen voor de trackday in Abbeville komende maandag. Nog Nederlandse/Belgische liefhebbers?

Ik ga in ieder geval heen.
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Gummen doet nog een avondje CPZ en wel op woensdag 21 september, en nu in de iets db-vriendelijkere periode van 17:00 - 19:00u.
Als ik Malmedy overleef de 17de dan doe ik ook weer mee.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Co'tje
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1477
Lid geworden op: 12 mar 2008 17:15

Bericht door Co'tje »

Hoe groot is de kans dat ik de LoT trackday op Zandvoort kan uitrijden qua geluid?
Hij maakt nogal een bak herrie zoals een aantal van jullie heeft kunnen horen vorige week.....
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1923
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

Overzicht 2011

Bericht door S. Gonzales »

Co'tje schreef:Hoe groot is de kans dat ik de LoT trackday op Zandvoort kan uitrijden qua geluid?
Hij maakt nogal een bak herrie zoals een aantal van jullie heeft kunnen horen vorige week.....
Ik heb hem alleen maar van binnen gehoord :lol: En dat viel mij mee.
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Co'tje schreef:Hoe groot is de kans dat ik de LoT trackday op Zandvoort kan uitrijden qua geluid?
Zoals Maik al zei, hanteerd cpz schijnbaar verschillende normen tijdens de dag. (meetpunt tussen luyendijk uit, en tribune links)
09:00 - 17:00 = ?? DB
17:00 - 19:00 = 88 DB
19:00 - 21:30 = 78 DB

Overdag moet dus geen probleem zijn, want de laatste keer dat ik er was, knalde een 599 zo hard op het rechte stuk, dat ik nu nog natril.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Co'tje
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1477
Lid geworden op: 12 mar 2008 17:15

Bericht door Co'tje »

Op Croix hebben ze een limiet van 105 gemeten achter je auto. Geen idee of dat veel is?

Iemand de meting op croix meegemaakt? En kan 105db een issue zijn met SC stage 3 met 3inch tullett?
Plaats reactie