Driftbox meeting 2011

Aanstaande evenementen.
Gebruikersavatar
Neetmans
Mega lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 28 feb 2009 0:28
Locatie: Breda

Bericht door Neetmans »

aiii...zo te zien lijkt het op een afgebroken boutje!

altijd vervelend!

ik probeer er dan meestal een gaatje in te boren, en met een links tapje hem er alsnog uit te draaien... maar ook dat lukt niet altijd helaas...
Blitz

Bericht door Blitz »

idd boutje afgebroken. morgen uitboren tot een maatje groter, nieuwe en langere bout er door en langs onder met een moertje. lijkt me zo het makkelijkste, maar neemt niet weg dat het een vervelende klus is :(
rayz25

Bericht door rayz25 »

Blitz schreef:idd boutje afgebroken. morgen uitboren tot een maatje groter, nieuwe en langere bout er door en langs onder met een moertje. lijkt me zo het makkelijkste, maar neemt niet weg dat het een vervelende klus is :(
Even een helicol erin zetten het beste en mooiste resultaat.
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

Blitz, je woont net ff te ver voor me en heb het momenteel gewoon te druk. Maar als hè een speciaalzaakje hebt voor klussers, daar even een 'grabber' kopen. Dat boutje kun je dan vaak nog eruit draaien. Heb er tientallen zo gered.
Caterham => Britse degelijkheid...
Elise
Mega lid
Berichten: 681
Lid geworden op: 03 aug 2007 16:21

Bericht door Elise »

allen schreef:daar even een 'grabber' kopen. Dat boutje kun je dan vaak nog eruit draaien. Heb er tientallen zo gered.
Wat is een grabber? Heb je daar een plaatje van?
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

Sorry, bedoelde een Grabit. Google daar maar op. Heb ze zelf van Boa. Je boort met een kant van het bitje een klein beetje in de afgebroken bout en dan draai je het bitje om, om de bout te verwijderen. Let wel op de juiste maat bij het boren, zodat je niet je draad vernield.
Caterham => Britse degelijkheid...
Elise
Mega lid
Berichten: 681
Lid geworden op: 03 aug 2007 16:21

Bericht door Elise »

Had er nog nooit van gehoord, maar het is dus een frees en linkse tap in 1.
Ziet er handig uit :thumbup:

http://www.boa-uk.com/extractor/extractorhome.html
http://www.youtube.com/watch?v=HzK6dQeZxso
rayz25

Bericht door rayz25 »

Betwijfel of je het daar mee gaat lukken als de bout te vast zit zeggen ze dat het met grabit niet lukt meestal ook de reden waarom die afbreekt.

Vreemd dat ik er nog nooit van gehoord had en moet toch dagelijks afgebroken bouten verwijderen zoals vandaag weer.

45,- Euro voor bout verwijderen afgebroken in blok van een motor opnieuwe tappen helicol erin met loctide daarna nieuwe bout erin als
nieuw.

Ik wil ga het wel testen grabit ooit.
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

allen schreef: Heb er tientallen zo gered.
En dan heb ik het dus over afgebroken bouten :!:
Caterham => Britse degelijkheid...
Blitz

Bericht door Blitz »

911Speedster schreef:
Blitz schreef:Afbeelding

hopen dat ik dit eerst nog hersteld krijg voor zondag :evil:
Balen....., is dat je speedy of je astra??
de speedster, bij de astra kwam die vanzelf los... bij de astra wordt het daar ook niet zo nat, heeft er volges mij veel mee te maken...
ik ga er dadelijk invliegen, wish me luck :)
Elise
Mega lid
Berichten: 681
Lid geworden op: 03 aug 2007 16:21

Bericht door Elise »

rayz25 schreef:Betwijfel of je het daar mee gaat lukken als de bout te vast zit zeggen ze dat het met grabit niet lukt meestal ook de reden waarom die afbreekt.
Als je het afgebroken deel er in z'n geheel uit wilt halen is het natuurlijk wel zaak om het goed aan te pakken, anders inderdaad groot kans dat het niet gaat lukken.
Dus goed inspuiten met kruipolie en indien mogelijk even warmstoken (doe ik zelf altijd).

Helicoil is voor mij meer een laatste lapmiddel....
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

@Herman; gaat het nog door zondag, of laten we de sprinttestjes achterwege en wordt het oud hollands koffie leuten?
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Blitz

Bericht door Blitz »

het is alsof de duivel der mee gemoeid is, nu is men boor ook nog afgebroken in de bout, alles vlak afgebroken, dus kan er met nix aan :evil:
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Bericht door Exmantaa »

Smiley schreef:@Herman; gaat het nog door zondag, of laten we de sprinttestjes achterwege en wordt het oud hollands koffie leuten?
Verwachting is zondag a.s. helaas veel regen en dan is het me te ver om alleen even aan te wippen... Volgende keer beter. (En misschien zondag de 31e beter weer??)
Gebruikersavatar
12Esc
Mega lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 26 feb 2007 20:06

Bericht door 12Esc »

in Zeeland kan het verkeren heb ik gemerkt. Grote kans dat er tussen de buien door ook droge periodes zijn lijkt me. Beetje positief blijven!
Plaats reactie