Trackday Guide

Aanstaande evenementen.
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Re: Trackday Guide

Bericht door Exmantaa »

Marten schreef:Leuk topic!


M.b.t. kokende remmen; Had ik ook bij de 1e circuitdag met de Speedster. Op zich wel ff spannend als je aan wil remmen na het rechte start/finish stuk op Assen en je trapt het rempedaal zo tot de bodem...
Daarna direct goede (race) remolie er in laten doen, en nooit weer problemen gehad! ('t kost wat, maar dan hep 'ie ook wat..)

Dan kan ik deze ook nog wel even quoten, want men is in Duitsland bezig met andere RVS remzuigers voor de Speedster/ELise remklauwen waardoor je minder snel last krijgt van kokende remolie. Standaard zijn de voor-remzuigers van aluminium wat zeer goed de warmte van de blokken naar de olie geleidt. RVS doet dat een stuk minder.
Marten
Lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 27 jul 2009 14:56
Locatie: Tjerkgaast

Re: Trackday Guide

Bericht door Marten »

@S. Gonzales:
De beschreven "60-vlag" kennen ze ook bij "vrijrijden.nl" van RSZ weet ik uit ervaring.
Overigens ook direct een tip (en ik heb geen aandelen daar!).
Je betaald per sessie van 20 minuten (€ 30,- op Assen en € 25,- op Zandvoort)
In de klasse sport en/of supersport zitten meestal ervaren circuitrijders zodat je niet bang hoeft te zijn voor "rare cowboys op de baan"
Heb al vaak meegereden met die organisatie (vaak 4 à 5 stints per dag) en zelden gekke dingen meegemaakt.

Als ik straks weer een Speedster heb...: gewoon rustig over de weg d'r naar toe, 2 stints meehobbelen en dan weer rustig nei hus.. :D Heb d'r nou al zin an!
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: Trackday Guide

Bericht door Smiley »

Heb nu al voor 2 verschillende geplande trackdagen op SPA gehoord, dat een brandblusser binnen de datum verplicht is vanaf dit jaar.

Is maar dat je het weet.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Dominique
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1663
Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
Locatie: Noord Holland

Re: Trackday Guide

Bericht door Dominique »

Marten schreef: Bakontluchting:
Voor zover je het nog niet wist: mijn garage ontdekte ook dat er soms olie uit de (bak?) ontluchting kwam. Dit zit in de buurt van een achterwiel (welke weet ik niet meer), maar da's wel link met hete remschijven en zo.. Dit zou komen door overdruk i.v.m. langdurig hogere toerentallen bij circuitgebruik.
Ze hebben er een soort slang + filter op gemaakt en daarmee was het probleem verholpen. Dit hebben we bij de BMW overigens ook gedaan want daar deed zich hetzelfde probleem voor.

Hopelijk kunnen jullie d'r wat mee.
Hi Marten, sorry voor de late reactie.
Oorzaak van olie op het linkerwiel uit de carterontluchting bij mij was het monteren van semislicks. Door de hogere G-krachten klimt de olie hoger tegen de zijwanden van de bak en wordt het er uiteindelijk dus zelfs langs de ontluchting uit geduwd. Mototvermogen was toen nog gewoon zo goed als standaard.
Het plastic labyrinth dopje vervangen door een olieslangetje dat omhoog stak heeft het probleem bij mij verholpen.
Afbeelding
Plaats reactie