Zandvoort 1 aug 2014

Aanstaande evenementen.
Emiel
Lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 17 mar 2011 10:29
Locatie: Limburg/Amsterdam

Re: Zandvoort 1 aug 2014

Bericht door Emiel »

S.Gonzales : Dank :) Volgende keer de dempers achter wat harder om het onderstuur voor wat te verminderen. Ben erg benieuwd.



Weet iemand wie de foto's maakte in dat gele vestje ?
Show and shine is for Barbie and Ken.......
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1923
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

Re: Zandvoort 1 aug 2014

Bericht door S. Gonzales »

Emiel schreef:Weet iemand wie de foto's maakte in dat gele vestje ?
Yep! Dat is Jarno V. Hij heeft meer dan 1000 foto's geschoten :shock: en maakt daar een mooie selectie van. Hij meldt zich hier wanneer hij zover is.
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Gebruikersavatar
aKra
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1778
Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
Locatie: NH

Re: Zandvoort 1 aug 2014

Bericht door aKra »

Cool! Ben erg benieuwd! Was dat niet Maserati-nog-iets op het forum eerst? :)
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1923
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

Re: Zandvoort 1 aug 2014

Bericht door S. Gonzales »

aKra schreef:Cool! Ben erg benieuwd! Was dat niet Maserati-nog-iets op het forum eerst? :)
Klopt, Mazeratie (nog steeds) :D
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1923
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

Re: Zandvoort 1 aug 2014

Bericht door S. Gonzales »

harrys schreef:Kom maar eens kijken ! Je bent welkom bij het team. Resterende races 2014 : tijdens Zolder 24/hr / Spa Race Festival / Finale races Zandvoort
Dank voor het verslag en de uitnodiging :thumbup: Ik ga proberen er in Zandvoort bij te zijn!
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
YvoTuk
Mega lid
Berichten: 733
Lid geworden op: 09 jul 2005 7:19
Contacteer:

Re: Zandvoort 1 aug 2014

Bericht door YvoTuk »

ik weet dat jullie dat natuurlijk absoluut nooit zouden doen en dat de rondetijden in deze thread puur imaginair zijn en pas 's avonds uitgelezen uit de dataloggers, maar ik neem aan dat jullie ermee bekend zijn dat de mensen die door 'die bekende verzekeringsman' verzekerd zijn moeten voldoen aan de LOT trackday regeltjes.

Een van de regeltjes is geen track timing...

't is maar dat je het weet .. altijd handig voor het geval dat...
Afbeelding
Gebruikersavatar
aKra
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1778
Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
Locatie: NH

Re: Zandvoort 1 aug 2014

Bericht door aKra »

GoPro camera + de klok bij het rechte eind :bag:
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1923
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

Re: Zandvoort 1 aug 2014

Bericht door S. Gonzales »

YvoTuk schreef:Een van de regeltjes is geen track timing...
Niet dat iemand dat zou doen natuurlijk......want wie let daar nou op?

Maar ik kan het in de reglementen niet vinden. Wil je s.v.p. aangeven waar dat staat Yvo?
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
YvoTuk
Mega lid
Berichten: 733
Lid geworden op: 09 jul 2005 7:19
Contacteer:

Re: Zandvoort 1 aug 2014

Bericht door YvoTuk »

Het is een officieele regel van Lotus on Track, die hebben ze al sinds het prille begin.

Niet heel vreemd omdat men zelf ook (voor aansprakelijkheid) verzekerd is op basis van non-competatieve recreatieve track days.
Op het moment dat je een tracktimer voor je neus zet zou dat door een verzekeraar uitgelegd kunnen worden als competatief met alle gevolgen van dien.

Ik weet dat Paul er veel minder streng op geworden is sinds de start van alle race series, maar de verzekerings clausules zijn nooit veranderd.

Als je daarentegen een data logger hebt en in de paddock de gegevens analyseert is er natuurlijk niets aan de hand want dan ben je alleen je eigen gedrag aan het analyseren :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1923
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

Re: Zandvoort 1 aug 2014

Bericht door S. Gonzales »

Aahhh... "non-competative' ! Dat staat inderdaad in de reglementen en daar maken ze gelukkig geen geheim van.
Maar daar wordt wel iets heel anders onder verstaan!

Dan zou ik me echt geen zorgen maken over 'een voorziening met als doel om (bijvoorbeeld) de rijvaardigheid te meten'. Je kan dat immers toch ook geheel solo bepalen, op een bijna lege track? En zoals Akra terecht opmerkt....de klok boven start/finish, wat moeten we daar dan mee?
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Gebruikersavatar
aKra
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1778
Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
Locatie: NH

Re: Zandvoort 1 aug 2014

Bericht door aKra »

Persoonlijk vind ik de LoT regels/stijl/etc. helemaal tot mijzelf aansluiten. Ik hoef geen snelle rondjes te rijden, ik vind het niet erg om een keertje een apex te missen om iemand er langs te laten en dan weer lekker door te rijden. En er komen genoeg mogelijkheden om wel 'competetief' t.o.v. jezelf of anderen te rijden. We hebben immers allemaal achter elkaar aan gereden.

Ik denk dat de insteek het zelfde is als mijn verzekeringsvoorwaarden (en het gros van de sporttimer verzekeringen): geen podium (dus geen winnaar), geen verplichting om hard te rijden (je kan immers voortstukkelen en mensen de ruimte geven als je dat wenst) en geen apparatuur aan boord om de tijd mee te meten (transponder achtig). Zolang je je maar aan de geldende snelheidslimiet houdt :mrgreen:
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1923
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

Re: Zandvoort 1 aug 2014

Bericht door S. Gonzales »

aKra schreef:Persoonlijk vind ik de LoT regels/stijl/etc. helemaal tot mijzelf aansluiten. Ik hoef [niet altijd, edit] snelle rondjes te rijden, ik vind het niet erg om een keertje een apex te missen om iemand er langs te laten en dan weer lekker door te rijden.
Sluit ik mij helemaal bij aan! En tussendoor ff lekker bijpraten. :thumbsup:
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
YvoTuk
Mega lid
Berichten: 733
Lid geworden op: 09 jul 2005 7:19
Contacteer:

Re: Zandvoort 1 aug 2014

Bericht door YvoTuk »

S. Gonzales schreef: Dan zou ik me echt geen zorgen maken over 'een voorziening met als doel om (bijvoorbeeld) de rijvaardigheid te meten'. Je kan dat immers toch ook geheel solo bepalen, op een bijna lege track? En zoals Akra terecht opmerkt....de klok boven start/finish, wat moeten we daar dan mee?
Dat vind jij... ben je er zeker van dat jouw verzekeraar er ook zo over denkt? (als je die hebt voor het circuit uiteraard)

Als je achteraf rekent lijkt me dat geen enkel probleem omdat je daarmee op het moment dat je in de auto zit niet mee geconfronteerd wordt.
De klok.. is gewoon de klok, de tijd kan je ook op een klokje in de auto hebben.
Een tracktimer daarentegen is weer wat anders.

Ik meld tijdens de briefing v/d MaartenMemorial ook ieder jaar expliciet dat we volgens LOT regels rijden, in het publiek kennen denk ik meer mensen die regels niet dan wel, maar op het moment dat je dat meld zijn alle mensen die via onze verzekeringsvriend een polis hebben lopen zonder meer verzekerd voor de vrij rijden sessies :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2038
Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Zandvoort 1 aug 2014

Bericht door Pipo »

In mijn verzekeringspolis staat uitdrukkelijk dat circuitrijden, zelfs recreatief, niet verzekerd is Afbeelding. Dus hou ik me noodgedwongen aan de gewone weg. Of die echter veiliger is durf ik te betwijfelen :roll:
A thing of beauty is a joy forever!
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1923
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

Re: Zandvoort 1 aug 2014

Bericht door S. Gonzales »

YvoTuk schreef:Dat vind jij... ben je er zeker van dat jouw verzekeraar er ook zo over denkt? (als je die hebt voor het circuit uiteraard
Yep! En daarin wordt met geen letter over zoiets gerept!
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Plaats reactie