French Frolic tips

Aanstaande evenementen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Co'tje
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1477
Lid geworden op: 12 mar 2008 17:15

French Frolic tips

Bericht door Co'tje »

Dit jaar wil ik 1 of meer circuits van French Frolic rijden. Gecombineerd met een weekje vakantie met de familie.
Een vraag voor de die-hard Frolic'ers. Welk circuit is echt niet te missen?

Dit jaar staan Dijon, Ales en Ledenon (weer) op het programma.
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Re: French Frolic tips

Bericht door Maik »

In 2014 heb ik ook die 3 circuits gedaan met de FF14, er staat hier ergens nog wel een verslagje van als het goed is.

Dijon is een groot/lang circuit met wat glooiingen erin, geeft een beetje hetzelfde gevoel als Zandvoort. Rechte stuk is laaaanggg, ik tikte daar op een natte baan bijna 230km/u aan (GPS). Baan geef ik een 8.

Ales is een kortere baan en het kan er bloedverziekend heet zijn in de zomer, het ligt in een dal namelijk met weinig kans op een verkoelend briesje. De leukste bocht is de rechter na het rechte stukje (ik schat 140-150km/u max) die omhoog wegdraait. Grandes Cojones bocht omdat je maar heel even oo je rem hoeft te trappen na dat rechte stukje, maar hoeveel precies?? Ga maar proberen :wink: . Voor de rest niet echt uitdagend. Veel langzame bochten. Niet overal veel uitloop ook. Cijfer 7.

Ledenon: tsja :) die mag je dus niet missen! Boven op een flinke heuvel, dus wel soms een lekker briesje. De baan is net een rollercoaster. Niet heel lang, maar wel heel gevarieerd. Op en neer, steil ook. Blinde bochten. Doe heel voorzichtig je eerste rondjes! De 3 dubbele linkerknik na het rechte stuk (175km/u) is erg gaaf, bij elke knik moet je weer 20km/u verliezen, want ze worden steeds scherper (iets van 130-110-80km/u uit mijn hoofd). De kombocht naar rechts omhoog nadat je een steil ravijn bent ingegooid kan telkens weer harder dan je eigenlijk dacht. Genoeg uitdaging 8) . Cijfer 9.

Hopelijk heb je hier wat aan. Als het voor mij ook weer uitkomt (de week moet binnen de schoolvakantie vallen) dan ga ik zeker weer een keer mee, prachtig om in die regio met gelijkgestemden zulke circuits te doen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Co'tje
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1477
Lid geworden op: 12 mar 2008 17:15

Re: French Frolic tips

Bericht door Co'tje »

Thanks Maik! Fijne beschrijving :yes:

Dan ga ik mijn stinkende best doen om Dijon en Ledenom te rijden.
Sla ik Ales gewoon over om wat relaxter te kunnen reizen.

Zou top zijn als je er ook bij bent.
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Re: French Frolic tips

Bericht door Maik »

Co, dat gaat komend jaar dus niet lukken omdat FF17 buiten de schoolvakantie valt :|

Ik heb mijn verslag gevonden, een paar posts na het mooie en heerlijke verslag van Alain die er dat jaar ook bij was:

https://www.speedsterclub.nl/forum/view ... c&start=15

Ik zou alles even doorlezen in dat topic, steek je allicht nog wat nuttige zaken van op :thumbup:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Re: French Frolic tips

Bericht door Maik »

Op pagina 3 had ik nog een fotoverslagje geplaatst zie ik net, die dus zeker niet missen :wink:
Afbeelding
Plaats reactie