Bitburg, 22 t/m 24 mei 2009

Na praten over een evenement.
Gebruikersavatar
Rikster
Mega lid
Berichten: 812
Lid geworden op: 16 apr 2005 18:05
Locatie: NL

Bitburg, 22 t/m 24 mei 2009

Bericht door Rikster »

Afgelopen weekend begon vrijdagmiddag erg goed met een leuk tripje naar Bitburg met de nodige kilometers door Duitsland :D Door het schitterende weer was er ook genoeg om mee te spelen, o.a. een Ferrari California die pas bij 240 begreep dat hij toch echt opzij moest waarna ik nog even zo'n 290km/u heb aangetikt :twisted: (filmpjes volgen :lol:)

Na een goede nacht rust in een hotel en een stevig ontbijt helemaal klaar voor de zaterdag knallen op de 402m :!: Als een van de eerste gekeurd en rond 10:15 klaar voor de eerste run. Zonnetje was al goed bezig het asfalt op te warmen, buitentemperatuur 18ºC en de strip lag er weer keurig bij :thumbup: Burn-out was super, dus klaar voor de start... 60'@1.54s mijn beste start ooit en ik schrok van de acceleratie in 1 en 2, maar helaas geen acceleratie meer in 3 W.T.F. :?: Uitgerold, wat hij wou echt niet meer. Inlaatluchttemp. slecht 35ºC, daar lag het dit keer niet aan?! De verstelbare benzinedruk regelaar was uit elkaar geklapt :shock: . Nog een geluk dat hij daarbij geen brandstof is gaan lekken :shock:. Volgens de timeslip wel nog een 201m tijd van 7.2s, slechts 0,2s langzamer dan mijn beste vorig jaar en dat zonder versnellen in 3. Ben er van overtuigd dat deze eerste run al minimaal een lage 10.8s had opgeleverd, waarschijnlijk zelfs 10.7s...

's Avonds dan ook zonder Speedster terug naar huis, om vandaag met een nieuwe originele regelaar die kant weer op te gaan en gelukkig staat de Speedster nu weer veilig in de garage! Hopelijk de volgende keer zonder problemen eindelijk richting de midden 10s, zou wel eens tijd worden!!!
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Gebruikersavatar
Rikster
Mega lid
Berichten: 812
Lid geworden op: 16 apr 2005 18:05
Locatie: NL

Bericht door Rikster »

Niet in de begrenzer, had nog ruim 500toeren over 8) Super stabiel, maar een klein hobbeltje kan dat zo verpesten... ga het onderstel voor zulke ritjes wat zachter zetten :wink:

Drukregelaar zeker niet bij en ook geen Opelgarage in de buurt die er één heeft... Gelukkig had een goede vriend er thuis drie op de plank liggen!
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Schijnbaar blijft de voorklep beter zitten dan het lijkt. 290 is wel serieus hard. Helpen die gaten (Louvres?) dan zo goed tegen lift?
Gebruikersavatar
vauxhall
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 jun 2007 18:57
Locatie: Beverlo

Bericht door vauxhall »

Ik durf al bijna geen 240 of 260 op de teller....
zonder stuurbekrachtiging op die snelheid...
FILMPJE!!!
Gebruikersavatar
the-duke
Mega lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 30 aug 2007 12:52
Locatie: Provincie Zeeland

Bericht door the-duke »

ben ook zeer benieuwd naar de filmpjes! 290 is echt ernstig snel.

Ik vind de Speedster op zeer hoge snelheden niet zo stabiel, vooral als er soms wat oneffenheden in de weg zitten.
Ik heb echter niet zo een grote diffuser eronder zitten (gewoon standaard dus). Scheelt dat ook nog veel voor de hogesnelheidsstabiliteit ?

gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

De kleine Turbo-spoilertjes voorop schelen een hele hoop in de stabiliteit van de neus op hoge snelheden.

SteV6
S4 Avant
Gebruikersavatar
the-duke
Mega lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 30 aug 2007 12:52
Locatie: Provincie Zeeland

Bericht door the-duke »

SteV6 zei:
De kleine Turbo-spoilertjes voorop schelen een hele hoop in de stabiliteit van de neus op hoge snelheden.
Ja, die heb ik er wel opzitten en de neus is inderdaad prima stabiel, althans voor de snelheden die ik heb geprobeerd (tot ongeveer 245).

Het is meer de achterzijde, die:
- bij hoge snelheid en daarbij
- hard dooracceleren en daarbij
- een onvlakke weg

wel eens raar wil doen (bij deze combinatie van zaken dus). Het lijkt wel of ie "lift" en hij wordt dan gewoon onstabiel. Lijkt te willen "slingeren" aan de achterkant. Erg lastig te omschrijven.. Sorry :oops:

Gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
Gebruikersavatar
Maarten
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1134
Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
Locatie: Noord-Brabant Oost

Bericht door Maarten »

the-duke schreef:
wel eens raar wil doen (bij deze combinatie van zaken dus). Het lijkt wel of ie "lift" en hij wordt dan gewoon onstabiel. Lijkt te willen "slingeren" aan de achterkant. Erg lastig te omschrijven.. Sorry :oops:

Gr,
The Duke
Misschien een idee om de sporing achter een heel klein beetje meer toespoor te geven.
Gebruikersavatar
Rikster
Mega lid
Berichten: 812
Lid geworden op: 16 apr 2005 18:05
Locatie: NL

Bericht door Rikster »

the-duke schreef:- hard dooracceleren en daarbij
- een onvlakke weg
Daarom schreef ik al dat ik de dempers voor op straat iets zachter ga zetten :wink:. Diffuser scheelt ook enorm en mijn spoiler staat iets hoger :idea:
piet schreef:
BerichtGeplaatst: 24 Mei 2009 21:06 Onderwerp:
Schijnbaar blijft de voorklep beter zitten dan het lijkt. 290 is wel serieus hard. Helpen die gaten (Louvres?) dan zo goed tegen lift?
Heb niet meer naar de voorklep gekeken, heb ik echter wel strakker afgesteld. Gaat ook zwaar open...

Louvres helpen nog niks, wielkasten zijn nog niet opengewerkt :oops:. Misschien dat een stukje extra weerstand ervan de neus al wel wat meer drukt...:?:
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

Bericht door Dennizz »

the-duke schreef:SteV6 zei:
De kleine Turbo-spoilertjes voorop schelen een hele hoop in de stabiliteit van de neus op hoge snelheden.
Ja, die heb ik er wel opzitten en de neus is inderdaad prima stabiel, althans voor de snelheden die ik heb geprobeerd (tot ongeveer 245).

Het is meer de achterzijde, die:
- bij hoge snelheid en daarbij
- hard dooracceleren en daarbij
- een onvlakke weg

wel eens raar wil doen (bij deze combinatie van zaken dus). Het lijkt wel of ie "lift" en hij wordt dan gewoon onstabiel. Lijkt te willen "slingeren" aan de achterkant. Erg lastig te omschrijven.. Sorry :oops:

Gr,
The Duke
Mijn 2.2 heeft helemaal geen spoilers ect. en standaard vering. Ik vind de auto echt gevaarlijk boven de 200 km/h. Er is echt niet fatsoenlijk mee te rijden, je dweilt over de weg. Bij 170 een bocht insturen teken je je eigen doodvonnis.

Ik doe boven de 120 lekker rustig aan en als de nitron`s eronder zitten en de ophanging is uitgelijnd gaan we verder werken als dat nodig is.

Ik begrijp niet dat ze zo`n auto durven te verkopen. 8 jaar geleden was dit toch ook niet goed? Opzich is dit ook wel weer "leuk". Nu kan je tenminste er een echte sportwagen van maken.

@Rik, ik ben wel benieuwd naar de film :!: Wanneer ga je de volgende keer sprinten? Kan me voorstellen dat je toch wel een beetje baalt, zeker je nu weet dat je echt een grote stap kunt maken.
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

Ik heb nergens last van, al gaat de mijne geen 250. :lol:

Heb de 375-450 veren op de Nitrons en de dempers staan relatief zacht. Achter heb ik ze 2 clicks verder open dan de voorzijde al begrijp ik dat sommigen het omdraaien omdat de motor achterin zou zitten. De theorie bij mij is dat als je de dempers achter juist ietsje meer opendraait, de achterzijde stabieler blijft liggen. Waar ik met de standaard dempers toch wat zenuwachtig was op de doordraaiers op de Autobahn, heb ik dat nu geheel niet meer. Ook de binnendoorwegen in de bergen gaan me nu goed af. Achterzijde is met de mate van gas lossen mooi in te sturen zonder dat je halverwege meteen 180 graden achterstevoren staat als je over een dwarsricheltje zou gaan.

Duke, watvoor onderstel heb jij onder de auto?
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Mooie cijfers weer Rik, jammer dat er ergens een gremlin in je motor zat....
Rikster schreef:
the-duke schreef:- hard dooracceleren en daarbij
- een onvlakke weg
Daarom schreef ik al dat ik de dempers voor op straat iets zachter ga zetten :wink:. Diffuser scheelt ook enorm en mijn spoiler staat iets hoger :idea:
piet schreef:
BerichtGeplaatst: 24 Mei 2009 21:06 Onderwerp:
Schijnbaar blijft de voorklep beter zitten dan het lijkt. 290 is wel serieus hard. Helpen die gaten (Louvres?) dan zo goed tegen lift?
Heb niet meer naar de voorklep gekeken, heb ik echter wel strakker afgesteld. Gaat ook zwaar open...

Louvres helpen nog niks, wielkasten zijn nog niet opengewerkt :oops:. Misschien dat een stukje extra weerstand ervan de neus al wel wat meer drukt...:?:
Ik denk dat Duke inderdaad ook wel een goede diffuser kan gebruiken, maar eerst altijd je uitlijning checken (al denk ik dat die bij Duke wel in orde is).
Mijn badkuip wordt wel iets onstuimiger (noem ik het maar) op hoge snelheid, maar eng is het niet. Hoogste snelheid tot nu toe was 240km/u op de teller. Eng was het wel toen ik een keer de 200pk van Mark mocht testen en ik dacht dat hij 200km/u bedoelde :oops: :lol: , wist ik veel dat hij een HELE interessante uitlijning had staan, de voorwielen op 10graden uitspoor ofzo.... DAT was pas eng! :lol:
Afbeelding
Gebruikersavatar
the-duke
Mega lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 30 aug 2007 12:52
Locatie: Provincie Zeeland

Bericht door the-duke »

Allen schreef:
Duke, watvoor onderstel heb jij onder de auto?
Dat zijn Nitrons, met 375-450 veren. Als het goed is, zijn ze ingesteld op 20 klikken van hard voor en 18 achter.

Maik schreef:
Ik denk dat Duke inderdaad ook wel een goede diffuser kan gebruiken, maar eerst altijd je uitlijning checken (al denk ik dat die bij Duke wel in orde is).
Ja, vorige week laten checken en alles stond in ieder geval in "het groen" op de uitlijnapparatuur, zodra ik in de auto ging zitten (voor zover dat wat zegt natuurlijk, met een verlaagde auto op standaardsoftware..). Ik heb niks laten verzetten, wilde gewoon checken hoe nu alles stond, zodat ik in ieder geval terug kon naar deze waardes als het ooit niet meer goed mocht zijn, of misschien een stuurkogel o.i.d. vervangen moet worden/is.
Ik wilde dit graag weten, omdat diverse bedrijven (3) een andere auto van me ook helemaal niet meer lekker sturend krijgen :? en dit is ooit goed geweest.. Vandaar

gr,
The Duke

P.S. zijn we Rikster zijn onderwerp niet helemaal weg aan het spammen trouwens op deze manier, want dat is even andere koek natuurlijk.. 290 .. Ben ook nog zeer benieuw naar videomateriaal. :D
The bullshit stops when the light drops
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Plaats reactie