LOT zolder 24 juli 09

Na praten over een evenement.
Gebruikersavatar
12Esc
Mega lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 26 feb 2007 20:06

LOT zolder 24 juli 09

Bericht door 12Esc »

Zo, net terug van de Zolder. Het was een geweldige dag. Vanmorgen eerst een natte baan maar vanaf de lunch was die goed droog en konden we lekker in het zonnetje rijden. Ik heb 's middags hele sessies gereden zonder andere auto's te zien. Perfect.

Helaas liep het voor 1 van onze forumleden (of in ieder geval zijn auto) wat minder goed af, maar dat moet hij zelf maar vertellen.

Ik zal binnenkort enkele foto's en/of filmpjes van vandaag plaatsen.

Gr.
Maurice
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

Bericht door Dennizz »

Dat zijn de mooiste dagen!
Nat beginnen en dan de baan zien opdrogen, dan heb je echt variatie :D

Verder natuurlijk: Foto`s!!!
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Gebruikersavatar
12Esc
Mega lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 26 feb 2007 20:06

Bericht door 12Esc »

ter info: de combi piper manifold, piper sportcat en janspeed backbox komt boven de geluidslimiet op zolder uit (95 db, gemeten vanaf zijkant baan). In een van de eerste ronden kreeg ik een zwarte vlag. Daarna bij de meetpunten ingehouden en vervolgens netjes waarden rond 85 db gemeten.
(tip: als je het overzicht van gemeten waarden opvraagt, kun je de rondetijden daaruit afleiden)
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

Vanaf nu respect voor 'the tame racing driver'. Ik heb me op nat toch peentjes gezweet. Wel leerzaam. Droog was prachtig. 8)

---
Aangezien Stefan het zelf ook al naar buiten heeft gebracht, hierbij mijn succeswensen met de schade afhandeling. Een foutje zit in een klein hoekje. Opstaan en weer doorgaan.
Het deed stiekem een klein beetje zeer om de wagen er zo bij te zien staan.
Caterham => Britse degelijkheid...
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Mooie verhalen weer, behalve van de schade natuurlijk.... Hopelijk komt het weer snel in orde, maar dat zal wel met de circuitverzekering.

Meer verhalen en foto's aub! :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hans GP
Lid
Berichten: 79
Lid geworden op: 08 mar 2009 19:58

Bericht door Hans GP »

Wij hebben ook heerlijk genoten op Zolder wat een geweldige baan is het toch 8) Ik kreeg ook een zwarte vlag toen het nog nat was.. daarna ingehouden bij de meetpunten kost wel je rondetijden.. uiteindelijk nog een 2,03 kunnen rijden. Exige's houden een 340R niet bij alleen een 340R houd een 2-11 niet bij.. wat gaan die dingen hard zeg!
Muriel had de smaak ook goed te pakken, die reed een 2,14min de eerste keer in de 340R ik ben weer trots op mijn vrouwtje :D

Jammer van de Speedster van Stefan..
skelters roeleren!!!
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

Nog ff snel de pb uitgelezen. 2,0389 als snelste ronde. Moet beter kunnen, maar vooralsnog niet ontevreden voor m'n eerste keer. Het maakt razebenieuwd wat ik moet halen met semi's en een setje nitrons. Maar goed, laten we dat maar voor volgend jaar bewaren. :evil:

De wagen in het kort:
Een hel op nat, wat zich ook al uitte op de snelweg. Water op de weg is gewoon 110% concentratie. 2 Keer het hok moeten opvangen. Aangekomen inschrijven, briefing volgen en de transponder bevestigen. De nummers moesten tot mijn verbazing aan de linker en rechter kant van de wagen geplakt worden. Knappe jongen die dan even op tijd afleest wie hij aan de kant moet houden bij een zwarte vlag. Werd voor Hans helaas snel rechtgezet. Hij stond dan ook binnen de kortste keren even in de pits.

Toen ik op nat naar buiten ging voelde het asfalt gewoon zo glibberig aan dat ik, ondanks m'n grapjes over 7 eieren, met 12 eieren onder m'n rechter voet ging rijden. De Bianchi bocht doorgekomen bij de eerste chicane al gelijk blokkerende wielen bij het minste beetje remdruk. Achterin het veld dwars bij het minste beetje gas. Nee, dit ging een zweterig dagje worden. Gaandeweg begon ik de auto wat beter aan te voelen en kon de snelheid beetje bij beetje opgevoerd worden.

Tegen de pauze de vraag of ik nergens voor hoefde te remmen. Echt wel!!! Remlichten deden het niet. Na de pauze dus met Maurice even gekeken en uiteindelijk heeft Verhiest z'n hulpje op m'n wagen afgestuurd. Die heeft netjes de schakelaar van binnen schoongemaakt. Had even met een gekke Belg afgesproken rond de middag, maar het asfalt was voor het grootste deel toch mooi opgedroogd. Dan toch maar even naar buiten. Valt de oliedruk naar beneden. Kon niet kloppen maar het blok klonk fris en fruitig. Voor de zekerheid even naar binnen. Het hulpje van Verhiest kwam gelijk weer even helpen en ontdekte dat de stekker wat los zat. Die is overigens vannochtend even gefixed.
Op droog ging het een stuk beter en net toen ik weer naar binnen wilde kwam Hans naar buiten rijden. Ach dan nog maar wat rondjes oprijden voor de lol. 2 Ronden ofzo voor hem gereden en hem daarna voor gelaten om te kijken hoe snel hij zou verdwijnen. Dat viel gelukkig mee, want kon hem goed volgen. Moet wel melden dat hij een passagier van 2100 kg bij zich had. :twisted:

Hans, bedankt voor de tip van het rijden zonder deuren op circuit:
- het is waanzinnig leuk op deze manier en
- uiteraard ontzettend veilig.
De klappen in m'n bek die ik kreeg einde rechte stuk de eerste 5 bochten ingaand waren ongekend. Net alsof de wind dat lightweight koppie van mij van m'n romp wilde blazen. :lol:

Op de terugweg alsnog even bij de Belg aangewaaid. 't Was gezellig!
Caterham => Britse degelijkheid...
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Nou, goed oefenen Hansje en Elly, ik reed de vorige keer een 2min01, en dat met inhouden in de Bianchi.... :oops: :lol:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

*reserveert trouwens wel een rondje in die sardienenblikjes een volgende keer* :oops:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hans GP
Lid
Berichten: 79
Lid geworden op: 08 mar 2009 19:58

Bericht door Hans GP »

Met de 340R moet het wel lukken onder de 2min te komen.. ik hou zelfs teveel in.. rondetijden van het dblijstje moeten halen wat een rekenwerk is dat, ik zal het hele lijstje eens doornemen zal toch toch sneller zijn dan Allen en Maaike) :twisted:
skelters roeleren!!!
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

Oh, dus nu komt iedereen ineens met die kutsmoesjes van inhouden???


Deed ik ook en schakelde nog weleens van 5 naar 4 ipv 2. Dus zonder fouten moet ik op 1.43 komen.














in mijn allerstoutste dromen! :toot:
Caterham => Britse degelijkheid...
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

2:01 Valt ons allemaal wat tegen Maik. Hans en ik reden namelijk op de standaard zeepkistdempers! :twisted:
Caterham => Britse degelijkheid...
Gebruikersavatar
Super7
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1119
Lid geworden op: 08 jan 2006 20:08

Bericht door Super7 »

Hoe kun je de waarden opvragen? En dus de rondetijden? Ben erg benieuwd..

Gister was echt super! Heb zelden zo hard gereden op Zolder.

Er is echt met respect voor elkaar gereden.. en ik moet zeggen het was met name in nat weer erg leuk om veel snellere auto's bij te houden... :D
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

allen schreef:2:01 Valt ons allemaal wat tegen Maik. Hans en ik reden namelijk op de standaard zeepkistdempers! :twisted:
Hey bitch, ga jij het nou weer op materiaal gooien? Dat sardienenblikje van 150gram van jou had zwaar onder de 2minuten moeten kunnen komen, fietspompjes of niet. Power to weight ratio van dat ding is sowieso minimaal 2x zo goed als mijn badkuip... En Hansepansje moet ook niet zeuren, ook een sardienenblikje maar dan van 175gram, met bakken meer peekaas dan die van mij, en dan nog met semislicks ook. Ik rij met straatrommel!

Nu u weer... 8)
Afbeelding
Gebruikersavatar
stefan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1449
Lid geworden op: 30 jun 2008 9:18
Locatie: grobbendonk

Bericht door stefan »

niet erg jongens

allen heeft bij die (gekke belg) bijna een volledige appeltaart in zen
eentje verslonden .dus hij is wat kilos aan het bijkweken en dat gaat dan weer in jullie voordeel spelen :lol:

maik heb je nu al wat meer kilometers met de uitlaat en wat is je gevoel :?:




grt stefan
Plaats reactie