Dunsfold

Na praten over een evenement.
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Dunsfold

Bericht door allen »

Maandagmiddag en dinsdagochtend steeds even een half uurtje op het 'topgearbaantje' gereden met Herman. Wat ik als een simpel te klaren klusje beschouwde bleek toch een harde kluif. Een paar simpele lijntjes en een oneindig brede baan. Referentiepunten waar je moest insturen en uitkomen waren verdomd moeilijk. De nog lagere zit van de Caterham hielp niet mee. Het was dus maar goed, dat de instructeur er naast bleef zitten. Dag 1 dacht ik ingaande de 'vol gas langs de bandenstapel' even simpel bij te kunnen sturen door het gas ietsje te liften. Wat Herman en Patrick, die mee was, te zien kregen was denk ik een stukje driftballet. De auto was ik gewoon compleet kwijt.

De op een na laatste bocht was ook verdomd moeilijk inschatten. Dat uitte zich in een tweetal spins de volgende dag. Te laat en / of niet hard genoeg remmen en met m'n domme kop bijsturen. Ditmaal stonden Herman en Patrick helemaal op de eerste rij om het te kunnen zien gebeuren. De instructeur heeft nog 1 keer moeten hollen achter de auto zodat ik kon starten. :lol:
Op de, uiteindelijk 2 getimede ronden, heb ik fouten uit de eerste ronde perfect verbeterd en ging ik ergens anders weer net zo makkelijk de fout in. Een beschamende 1.37 als eindresultaat. Nog wel een stuk sneller dan 2 andere gelijksoortige Caterhams. De baan is zo uitdagend dat het nog wel een staartje gaat krijgen. Het is prachtig om op zo'n onwijs brede baan compleet over je grenzen te gaan. De kans dat de wagen hier crashed is minimaal.

Voorts Patrick maar bedanken, want uitgerekend deze week begon de startmotor wat te haperen. Kabeltje losgetrilt, maar uiteindelijk toch dood gegaan. Hij heeft dus steeds moeten duwen voor het starten. Zelfs in de trein. :evil:
Een minizaakje die in de Ghetto leek te staan van het plaatsje Caterham had gelukkig een gloednieuwe voor me. Inclusief inbouwen een 112 pond, waar ik voor exact dezelfde unit bij Caterhame 185 pond ex btw kwijt zou zijn. En dan was het nog niet eens ingebouwd. :lol:
De auto start weer fris en fruitig!

Op de terugweg de trein gemist door de files in Londen en uiteindelijk 3 uur vannacht thuisgekomen.
Caterham => Britse degelijkheid...
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Dat klinkt weer als een avontuur van 2 weken, gecomprimeerd in 2 dagen. :lol:
Mooi dat je start motor is gefixed! Ik ben namelijk niet zo goed in duwen. :wink:
Gebruikersavatar
stefan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1449
Lid geworden op: 30 jun 2008 9:18
Locatie: grobbendonk

Bericht door stefan »

@ piet

eigenlijk zou je nu onderaan je tekst moeten schrijven

( EEN CATERHAM IS ZO HANDIG ALS HIJ START ) :lol:






en allen heeft zich weer rot geamuzeerd 8)

grt stefan
Gebruikersavatar
linne150
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1649
Lid geworden op: 23 jan 2005 14:09
Locatie: duh haag

Bericht door linne150 »

Zie je wel,TOCH je startmotor :!: :P Maar ja Jij hebt wat te starten :!: :evil: Voor de rest een mooi verhaal,beetje jalours op je.Dat Dan Weer Wel :!: :!: Begrijp jij hoe je met de Caterham van 500pk kan rijden :?: als die van jou al zo gevoelig is...........Volgend jaar is mijn auto wel klaar dan ga ik graag mee :?
The Ducches is dead! Long live Vyvyan!
`` Scum on Wheels``

Groet Wilbert.
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

Als we meerdere afspraken kunnen maken (blijft een vliegveld) over 1 of 2 dagen, dan is het tzt wel gezellig Wilbert. Jammer dat je niet een hele dag dat vliegveld kan afhuren. En foto's nemen mocht ook al niet. :evil:

Wellicht dat een Maike Schoenlepel met een 500 pk sigaar overweg kan, maar ik heb m'n handen nu al vol met 160. :oops:
Caterham => Britse degelijkheid...
Gebruikersavatar
Hans GP
Lid
Berichten: 79
Lid geworden op: 08 mar 2009 19:58

Bericht door Hans GP »

Leuk verhaal! Lijkt me ook gaaf op zo'n vliegveld.. Schiphol ofzo 8)
Maarre.. ik begrijp jouw bandenkeuze alleen niet.. waarom heb je niet voor de Toyo R1R gekozen? Want grip is wat je mist nu!
skelters roeleren!!!
Gebruikersavatar
Edjes
Mega lid
Berichten: 605
Lid geworden op: 19 aug 2006 12:20
Locatie: Arnhem

Bericht door Edjes »

Erg goed verhaal!!

Kan me herinneren lang geleden dat de link hier geplaatst was met kosten e.d. Toch maar eens op de zoekknop drukken.... :twisted:
Speedster T #5002
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

Zat die grasmaaier bij jou zeker ook steeds aan de andere kant van de bandenstapel? Ik denk dat hij dat expres deed zodat ik daar niet meer durfde te liften. :lol:

Edjes, als je de prijs optelt van de complete reis en 'een uurtje' rijden, lijkt het vrij veel. Ik kan je garanderen dat je daar achteraf niet meer zo over zult denken. In mijn geval ben ik daarna nog even bij Caterham geweest en heb ik ook nog Graham Nearn mogen ontmoeten, die daar bij toeval was. Geslaagde vakantie ondanks de 'opstartproblemen'.
Caterham => Britse degelijkheid...
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
Bijlagen
29072009231.jpg
29072009231.jpg (79.84 KiB) 5202 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Herman op 29 jul 2009 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

Ah, probleem opgelost. En ik maar wakker liggen in bed omdat ik niet wist watvoor wagen het was (gelogen, want ik ben ingestort voor ik de koffie op had).

Niet direct een snelle ronde? Ik reed ronde 2 al een keer bijna gelijk richting bandenstapel voor de follow through, terwijl ik eerst nog rechtsom richting de hammer head moest. :oops:
Die MB was dezelfde van de dag ervoor? Imho indrukwekkend kwa formaat. Vond die foute rode wagen mooier hoor. 8)
Caterham => Britse degelijkheid...
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Gebruikersavatar
gewse
Lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 06 jun 2008 16:29
Locatie: 078
Contacteer:

Bericht door gewse »

De opstart problemen... mjah dat was me even leuk !!! :twisted:
Mocht ik maandag fijn 5x als startmotor fungeren. De eerste keer bij het pompstation was wel grappig.
Maar als je vooraan staat in de trein, met alle andere auto's achter je is het niet zo fijn als je dat stukje britse techniek mag gaan aanduwen :?

Maargoed.. afgezien van het buitje op de heenweg en het aanduwen was het wel leuk. Ik ben alleen nog net iets te groot voor de caterham, dus heb altijd last van wind op m'n voorhoofd.
Op de heenweg had ik op een gegeven moment maar m'n helm opgegaan.

Omdat Dunsfold een vliegveld is, mochten er geen foto's gemaakt worden. Waarom weet ik ook niet, want er stonden geen militaire vliegtuigen. Niet dat er al te veel viel te fotograferen van Herman en Allen, want het gras stond zo hoog dat je maar 1 bocht kon zien.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En toch stiekem maar een fotootje gemaakt met crappy telefoon.
Afbeelding
170bhp doesn't come from burning fresh air alone.
Gebruikersavatar
gewse
Lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 06 jun 2008 16:29
Locatie: 078
Contacteer:

Bericht door gewse »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
170bhp doesn't come from burning fresh air alone.
Gebruikersavatar
gewse
Lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 06 jun 2008 16:29
Locatie: 078
Contacteer:

Bericht door gewse »

en nog 2 filmpjes... ook met telefoon gemaakt... en beetje veel last van windgeruis helaas :(

http://www.youtube.com/watch?v=tPJOvrCe-7g
http://www.youtube.com/watch?v=EzGOopQYOiI
170bhp doesn't come from burning fresh air alone.
Plaats reactie