Ecuyers, Abbeville, Folembray

Na praten over een evenement.
Gebruikersavatar
joel do desert
Actief lid
Berichten: 104
Lid geworden op: 21 jul 2005 20:25
Locatie: Neerijnen

Bericht door joel do desert »

Na de verslagen van Allen en Piet hier mijn verslag van de 3 trackdays.

Dag 1
Donderdagmiddag een korte check aan de auto, banden op druk, olie peil, kleine nummer plaat gemonteerd, (goed voor de Cw waarde), vol tanken en vertrek richting het hotel in Reims. Ruim voor de eindbestemming de benzine meter weer op 'refill', ok ik weet dat je dan nog een eind kan rijden maar er kwam maar geen pomp. De lucht begon er al dreigend uit te zien en de eerste druppels voelde ik op mijn armen vallen. Besloten om van de autoroute af te gaan en mijn dak erop te zetten en de 10 liter uit de jerrycan over te hevelen in de tank. Uiteindelijk 21:00 uur bij het hotel. Daarna in Reims nog een pomp gezocht waar ik met 34 liter mijn jerrycan en de tank weer kon vullen.

Afbeelding
Stop langs de autoroute.

Dag 2
Uur later dan gepland opgestaan, snel een ontbijt en hup de auto in richting Ecuyers. Rond 9:30 uur kwam ik daar aan. Allen en Piet waren inmiddels gearriveerd. Ingeschreven bij Paul, korte instructie en wachten tot 10:30 uur voor de trainingsessie. Tussendoor nog Rapidos ontmoet, helaas zonder zijn Speedster. Was net mijn auto aan het uitladen en toen kwam Paul aangerend of ik niet gelijk de trainingssessie kon doen. Dat was geen probleem dus een half uur eerder dan gepland met de instructeur van LoT de baan op. Voordeel van zo'n sessie, je leert de baan kennen en de lijnen goed te rijden, Verder stonden in alle bochten pilonen zodat je wist waar je in moet sturen en waar je op moet richten komende uit de bocht.
Voor de middag nog een paar stints gedaan en twaalf uur de vlag voor de middag pauze van twee uur. Met Piet voorop zoekend naar restaurant, uiteindelijk in Chateau-Thierry een bistro gevonden. Een 'Formule de Rapide' besteld waarvan het voorgerecht in de maag van Piet is gegaan. Rond half drie waren we weer op het circuit. Een aantal stints gereden, ik heb er van een paar filmpjes gemaakt. Binnenkort proberen deze op Youtube te zetten. Rond vijf uur weer vertrokken naar Reims.

Afbeelding
We hebben deze niet zien rijden.

Afbeelding
Allen door de bocht.

Afbeelding
Piet door de bocht.

Afbeelding
Piet het rechte stuk op.


Dag 3
Abbeville was er voor mij 'onverwacht' tussen gekomen en bij het opgeven niet gekeken naar de afstand tussen mijn reeds geboekte hotel en circuit. Het was twee uur rijden, betekende weer vroeg op. Aangekomen op circuit stond ik voor een gesloten hek, na wat drukken op knopjes ging dat ding open. Bij het oprijden van de parkeerplaats vond ik het wel erg stil, denk dat er maar iets 6 of 7 wagens stonden. Ingeschreven en mijn trainingssessie kon gelijk om 10:00 uur aanvangen. De baan had ik al eind maart van dit jaar gereden, dat maakte de goede lijnen rijden wat makkelijker. Voor de pauze nog een paar stints gereden en bij één ervan de 100k km grens gepasseerd. Op zich niet bijzonder maar dat het voor een Speedster op een trackday gebeurd maakt het wel vermeldingswaardig. In middagpauze een stuk stokbrood gegeten en een grote bak koffie gedronken. 's Middags een stuk of 4 stints gereden. Piet en Allen waren inmiddels al huiswaarts gegaan en tegen vijf uur ging ik weer richting Reims.

Afbeelding
parkeerplaats in Abbeville

Dag 4
Ik kon pas na acht uur in het hotel ontbijten en uitchecken dus ik wist dat ik later op Folembray zou arriveren. Rond 9:30 uur kwam ik daar aan, het was een stuk drukker dan een dag ervoor en het viel me op dat vrijwel iedereen op semi's reden. In vergelijking met Abbeville en Ecuyers is Folembray een heel ander circuit, meer snelheid, minder bochten en fouten kan je op een paar punten beter niet maken. Voordat ik mijn trainingsessie had toch een paar rondjes gereden en vergiste me gelijk in een snelle S en reed keihard over een kerb, gelukkig geen schade. Na de trainingssessie, wetende hoe de lijnen gereden moeten worden een aantal stints gemaakt. Op dit circuit merk ik ook dat mijn auto nog een aantal upgrades nodig heeft, de remmen zijn op zich goed, alleen nog een ABS switch. Ophanging, er moet echt iets van Nitron oid. onder. Banden, volgend jaar zomer de halve semi's zoals die onder Piet z'n Speedster zijn gemonteerd, full semi vind ik iets teveel van het goede, omdat ik mijn wagen ook als daily gebruik. Als laatste en niet echt nodig maar wel wat al gepland en besteld is een (giga) vermogensupgrade.
In de middag pauze nog wat gegeten, foto's geschoten. Tov de andere twee circuits zijn de faciliteiten in Folembray beter, je kan bijv. ook eten in het restaurant van het circuit. Nog een aantal stints gereden waar Jouke wat tijden van mij heeft geklokt en ik zat rond 1'12''. Jouke rijdt overigens, in een standaard Elise S2 met Nitrons en R888 banden, 1'03” en zijn maat Dennis in dezelfde auto 1'07”. Dennis heeft een groot aantal foto's van Folembray en Abbeville geschoten, binnenkort zou ik hiervan een link plaatsen. Half vier had ik het wel gezien en ben vertrokken. Half acht 's avonds kwam ik moe maar voldaan weer thuis en nu weer wachten/ sparen tot ergens maart/ april voor de volgende trackday(s).

Afbeelding
Een Exige vol gas het rechte stuk op.

Afbeelding
Pitsstraat tijdens de pauze.
Laatst gewijzigd door joel do desert op 24 aug 2009 19:43, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Leuk om te lezen Hans! :) en eindelijk foto's van mij op het circuit. 8)
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

Voordeeltje van Hemagillers Dominique. Ze slijten niet hard en ze raken niet eens echt oververhit omdat de wagen zo ligt is. Heb nu nog 4 mm over.

Leuk verslag Hans. Zo'n cursusje moet ik misschien ook een boeken. Want als ik 4 mensen volg, rijden er ook 4 een andere lijn. Boenderen blijft leuk. De juiste lijnen rijden ook. :lol:
Caterham => Britse degelijkheid...
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

Bericht door Dennizz »

Leuk verslag :!:

Ik heb ook een bijzonder gevoel met Folembray :D Ik vind het wel een mooi technisch baantje. Alleen nog gereden op een standaard motor met standaard vering. Ik had de tijden wel sneller verwacht van de auto`s :oops:

Die snelle s is wel een uitdaging ja 8)

ps: weet je toevallig wat de topsnelheid bedroeg op de baan?
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

Caterham => Britse degelijkheid...
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Mooie foto's Dennis!
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Ik vind dit een Super foto van Dennis. Lijkt net of ik Allen te snel af ben of probeert die me van de baan te rossen. :lol:
Bijlagen
5575-2009-08-22-DMFkl.jpg
5575-2009-08-22-DMFkl.jpg (35.3 KiB) 4700 keer bekeken
Gebruikersavatar
joel do desert
Actief lid
Berichten: 104
Lid geworden op: 21 jul 2005 20:25
Locatie: Neerijnen

Bericht door joel do desert »

Idd. prachtige foto's Dennis.
ps: weet je toevallig wat de topsnelheid bedroeg op de baan?
Ongeveer 160 km/h
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

Lol, ik wilde je de baan afrossen maar bedacht me dat die compressor al zwaarder moest zijn dan m'n sardienenblikje. :twisted:
Caterham => Britse degelijkheid...
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Gebruikersavatar
mulderd
Nieuw lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 aug 2009 19:13

Bericht door mulderd »

piet schreef:Ik vind dit een Super foto van Dennis. Lijkt net of ik Allen te snel af ben of probeert die me van de baan te rossen. :lol:
Thx, Piet.

Ik zal de hi-res naar je toesturen. Als je nog meer verzoekjes hebt, hoor ik het wel. Op hi-res zie je veel meer. Ik zal zelf ook nog wel even kijken of ik niet een andere kan vinden waar je er mooi op staat.

Groet, Dennis
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

OK Dennis, als je dat wilt doen! 8)
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

@Herman, Op Abbeville echt maar een handvol en Ecyyers was het wat drukker maar nog steeds niet erg druk.

@Allen, het is goed dat je een beetje respect hebt voor mijn autootje. :lol:
Gebruikersavatar
mulderd
Nieuw lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 aug 2009 19:13

Bericht door mulderd »

piet schreef:OK Dennis, als je dat wilt doen! 8)
Ze zijn verstuurd! Plezier ermee in Breda ;-).

Groetjes, Dennis
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Bedankt Dennis, de printer gaat overwerken vandaag. Ik vindt ze heel mooi! :D
Plaats reactie