Ecuyers, Abbeville, Folembray

Na praten over een evenement.
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Ecuyers, Abbeville, Folembray

Bericht door allen »

De donderdag begon met een remprobleempje waarbij ik gelukkig direct bij Bas Roos in Oss terecht kon. Ontdekten we dat blokken achter verbrand waren. Complimenten voor hem, want hij is direct rond gaan bellen zodat we uiteindelijk in de middag uit Oss naar onze bestemming vertrokken. Binnendoor uiteraard. Ondertussen nog even bij de oude pitstraat bij Reims gelopen.

In Ecuyers en Abbeville constant teveel remdruk achter. Erg hinderlijk al was het rijden er verder top! Met name Ecuyers!
In Abbeville aan Andrew Walsh wat over de remdruk gevraagd wat tevens resulteerde in tips over dingen die ik beter niet kon doen. Zoals het steeds terugschakelen bij het remmen. Bij het intrappen van de koppeling zou de remdruk bij mij naar de achterwielen verschuiven. Ik geloof Piet nu dus wel. :shock:
Van hem nog even het advies gekregen om eens hard te remmen en heel bewust niet te schakelen tijdens het remmen. Wederom blokkeerden de achterwielen. Dus nu op zoek naar andere blokken voor en pas als dat niet werkt een remdrukregelaar ertussen.

Kreeg in Abbeville de smaak echt te pakken en ben lang buiten geweest. Bij terugkomst kwam een Engelse gast tot de ontdekking dat er remvloeistof uit het reservoir was gekomen. Lakwerk wat beschadigd. Misschien dat de vorige eigenaar de remvloeistof een keer heeft afgetopt ipv blokken vervangen? Ach ja...
Jouke bedankt voor de waarschuwing het er direct af te vegen anders had ik gelijk naar de spuiter gekund. :wink:

In de middag met Piet vertrokken naar NL. Ben zelf nog even afgesplitst naar Zeeland. Lag half 3 eindelijk in m'n nest. Zodra ik tijd heb plaats ik even wat foto's / filmpjes.

Jouke en Hans vermaken zich nu op Folembray. Die gaat bij mij denk in de herkansing.
Caterham => Britse degelijkheid...
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Dag 1 met Allen naar Frankrijk. Kleine omweg via Oss waar Allen gelukkig snel geholpen kon worden.... met zijn remblokken. Bas maakte gelijk de opmerking dat je de auto na een event moest laten controleren en niet er net voor. :lol:
Toch nog redelijk op tijd vertrokken maar wat een hitte. :oops: Na 10 min werden we al weer aangehouden door de Politie. Na ja, we stonden al stil. Uiteraard vertrouwde ze mij wel maar moesten ze de papieren zien van Allen. :twisted: Daarna ging de rit zonder al teveel problemen. Bij Reims nog een leuk buitje gehad maar dat was natuurlijk om Allen er op te wijzen dat een Speedster toch iets handiger is dan een 7.

Volgende dag naar Ecuyers. Het ligt daar super. Enigste nadeel is dat er geen bomen zijn waardoor je niet in de schaduw kan zitten. Je kunt er ook niet tegen aan rijden.......

Ik had mijn helm vergeten. Dat is natuurlijk het laatste waar je aan denkt als je gaat racen. :oops: Gelukkig hadden ze er 1 voor mij bij LOT.

De hele dag rondjes gereden afgewisseld met praatjes met jan en alleman. 's middags een lunch van 2 uur waar ik ook nog per ongeluk
:twisted: het voor gerecht van Hans heb op gegeten. Bedankt nog Hans. :) s'avonds vertrokken richting Abbeville om daar te overnachten.

Onderweg naar Abbeville , Allen nog op de voordelen van een Speedster gewezen toen er wat water drupte uit zijn auto. Gelukkig kwam Allen er achter dat dit zo hoort, ben alleen vergeten waarom. :wink:

Ik zie dan de Formule 1 begint dag 2 doe ik straks wel.
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

LOL, die druppeltjes koelvloeistof brachten me wel even een minuut of twee in lichte paniek. Kwam uit de overloop van de dop. Motorkap verwijderd totdat ik me bedacht dat ik de kachel aan had staan. Snel uit, even de motor op 3.000 rpm in z'n vrij en binnen 10 seconden ging de temperatuur alweer van 100+ naar 80. :lol:
Caterham => Britse degelijkheid...
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Bericht door Exmantaa »

allen schreef:LOL, die druppeltjes koelvloeistof brachten me wel even een minuut of twee in lichte paniek. Kwam uit de overloop van de dop. Motorkap verwijderd totdat ik me bedacht dat ik de kachel aan had staan. Snel uit, even de motor op 3.000 rpm in z'n vrij en binnen 10 seconden ging de temperatuur alweer van 100+ naar 80. :lol:
??
Bij de meeste "normale auto's werkt dat juist andersom als de motor te heet wordt. Even de kachel er vol bij aan voor wat extra koel capaciteit...
Maar ja, zo'n sigaar zit blijkbaar weer anders in elkaar geschroefd. :wink:
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Dag 3.

's ochtends naar het circuit gereden, waar we tijdens het tanken al Andrew Walsh tegen kwamen. Mmm dat begint al goed. Eenmaal aangekomen zien we dat we de baan bijna voor ons zelf hebben. Na de briefing volgende de kijk ronden waarna we werden afgevlagd. Ik had de hele baan op eens voor me zelf. En ging rondje na rondje... Alleen dat was niet helemaal de bedoeling :oops: en kreeg dan ook de zwarte vlag. Je moet tenslotte eerst binnen komen en dan pas gaat het officiële stuk beginnen.

Andrew was de dag wat instructie aan het geven aan mensen in een TVR. Wat een mooi ding is dat en een geluid.....

Allen leefde zich helemaal uit in zijn 7. Hij kon er maar geen genoeg van krijgen. Driftent over de baan was hij in zijn element. Dan ga je zo'n 7 weer helemaal anders zien.

Voor de lunch naar het al oude bekende Hotel bij het vliegveld. Moet zeggen dat het er toch iets beter uit zag dan de vorige keer. Als de zon schijnt ziet het er gewoon allemaal wat vriendelijker uit.

's middags weer de baan op. Ik hield het na een paar rondjes voor gezien. De vermoeidheid begon met lang maar zeker in te halen. Tegen een uur of 4 ben ik met Allen weer vertrokken naar Nederland. Onderweg probeerde een Franse stad nog wat ze op het circuit niet gelukt was, namelijk de auto's slopen. We reden op van die leuke kinder kopjes en niet voor 50m. Ik dacht dat mijn auto uit elkaar viel. Gelukkig leek het erger dan het was. Want we zijn beide zonder problemen thuis gekomen. De auto is ondertussen gewassen en staat geduldig te wachten tot een volgende keer.
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

Exmantaa schreef:
allen schreef:LOL, die druppeltjes koelvloeistof brachten me wel even een minuut of twee in lichte paniek. Kwam uit de overloop van de dop. Motorkap verwijderd totdat ik me bedacht dat ik de kachel aan had staan. Snel uit, even de motor op 3.000 rpm in z'n vrij en binnen 10 seconden ging de temperatuur alweer van 100+ naar 80. :lol:
??
Bij de meeste "normale auto's werkt dat juist andersom als de motor te heet wordt. Even de kachel er vol bij aan voor wat extra koel capaciteit...
Maar ja, zo'n sigaar zit blijkbaar weer anders in elkaar geschroefd. :wink:
Ach, zo klopt er wel meer niet. De meeste mensen rijden aan de rechter zijde... :mrgreen:

@Piet: met als resultaat dat iedereen op het dijkje die lompe Chinees een keer of 6-7 zichzelf ingehaald zag worden. Iets met overmoed en vallen... :bag:
Maar machtig hoor, hoe speelbaar die wagen is. Van onder naar overstuur en weer terug.
Caterham => Britse degelijkheid...
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

@Allen. Als regelmatige toeschouwer op dat heuveltje is het leuk om te zien hoe je over die baan boenderd. Als toeschouwer willen we geen Prost zien maar een Hooligan. :lol:
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

edit: foto's door stefan geregeld, thnx
Laatst gewijzigd door allen op 23 aug 2009 15:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Caterham => Britse degelijkheid...
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

@Allen; heeft er nu iemand je logo gejoept van je neus, of doe je echt alles om gewicht te besparen?
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

In het youtube filmpje van Hans op Zolder zie je deze wegschieten. :shock:
Caterham => Britse degelijkheid...
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Aha, hier staat het een en ander wat uitgebreider beschreven :wink:
Uit het andere topic mijn verhaaltje:
Ohhwwwwww, die lijn die Allen daar rijdt
Vond je het een leuk baantje Allen? Volgende keer ga ik wel weer mee, misschien in de herfst dan maar, want dat baantje in het nat is wel heel erg leuk
En die lijn kunnen jullie hier zelf wel bedenken na zijn eigen verhalen :lol:
Heb je nog gefilmd in de auto Allen?
Afbeelding
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

Ja Maik, maar na die gemene opmerking van jou...
Caterham => Britse degelijkheid...
Gebruikersavatar
Rallye
Actief lid
Berichten: 346
Lid geworden op: 06 jul 2008 11:18
Locatie: Oosterhout

Bericht door Rallye »

Mooie foto's! Vooral die van de pitstraat in omgeving Reims zijn erg gaaf... Zag laatst nog een mooi artikel in RTL GP magazine over dit oude circuit. Mooie foto-locatie!
"If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

Van een ander forum. Ik maak m'n eigen lijnen Maik. Dan heb ik het alvast zelf gezegd! :x

Afbeelding

Afbeelding
Caterham => Britse degelijkheid...
Gebruikersavatar
Dominique
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1663
Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
Locatie: Noord Holland

Bericht door Dominique »

Leuk, zo'n mobiele chicane!! :D

Je hebt zo te zien veel lol gehad met die Hema-gillers als schoeisel onder de sigaar. En wat gaan die banden lang mee, hé!? :lol:

Overigens mooie foto's in alle posts hierboven. 8)
Afbeelding
Plaats reactie