Debuut op Assen..

Na praten over een evenement.
Marten
Lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 27 jul 2009 14:56
Locatie: Tjerkgaast

Debuut op Assen..

Bericht door Marten »

Dinsdag 29 was het zover. M'n eerste circuitdag met de Speedster (ex Martin)
De hele dag regen, maar toch veel plezier gehad! In het tweede rondje al een dubbele spin na duikersloot,, maar dat mocht de pret niet drukken... Kreeg 'm van de zenuwen eerst niet meer aan.. :? (dan moet je namelijk die knop gebruiken.. 8) (ff vergeten))
Me daar ook ingeschreven voor een licentiecursus (22/23 en 28/29 nov)
Zijn er meer speedsters die dat doen??
Voor mij smaakt 't allemaal naar meer!
Bijlagen
Speedster op trailer sept09.jpg
Speedster op trailer sept09.jpg (114.75 KiB) 5748 keer bekeken
Speedster start finish Assen sept09 015.jpg
Speedster start finish Assen sept09 015.jpg (105.31 KiB) 5747 keer bekeken
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

:lol: Al die jaren is was Martin er zo zuinig op ga jij er gelijk me crossen. Zou me niks verbazen dat dit de eerste keer was dat die auto regen zag.

Heb je al meer ervaring dat je gelijk in het nat het circuit opduikt :?:
Marten
Lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 27 jul 2009 14:56
Locatie: Tjerkgaast

Bericht door Marten »

piet schreef::lol: Al die jaren is was Martin er zo zuinig op ga jij er gelijk me crossen. Zou me niks verbazen dat dit de eerste keer was dat die auto regen zag.

Heb je al meer ervaring dat je gelijk in het nat het circuit opduikt :?:
In m'n "vorige" motorleven heel veel rondjes op diverse circuits gemaakt. Reed ( de afgelopen 5 jaar) ca 10 circuitdagen per jaar, en ik kan je melden dat ik met die regen liever in een auto zit.... :wink:
De motoren nu weggedaan (reed ook trial, supermoto, cross en rally's (plaatje van me tijdens de Tuareg-rally in Marokko j.l. mrt '09))

Nu gewoon toegegeven aan een andere jongensdroom. Vond de speedster gewoon een prachtauto, en daarnaast nog aardig snel. Prijs me gelukkig met die van Martin trouwens! Gewoon een mooi en goed ding. hij vond het idd niet zo geweldig dat ik d'r mee ging racen... :(
Bijlagen
Touareg09 1.jpg
Touareg09 1.jpg (41.09 KiB) 5733 keer bekeken
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

Caterham => Britse degelijkheid...
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

Bericht door Dennizz »

Marten schreef:
piet schreef::lol: Al die jaren is was Martin er zo zuinig op ga jij er gelijk me crossen. Zou me niks verbazen dat dit de eerste keer was dat die auto regen zag.

Heb je al meer ervaring dat je gelijk in het nat het circuit opduikt :?:
In m'n "vorige" motorleven heel veel rondjes op diverse circuits gemaakt. Reed ( de afgelopen 5 jaar) ca 10 circuitdagen per jaar, en ik kan je melden dat ik met die regen liever in een auto zit.... :wink:
De motoren nu weggedaan (reed ook trial, supermoto, cross en rally's (plaatje van me tijdens de Tuareg-rally in Marokko j.l. mrt '09))

Nu gewoon toegegeven aan een andere jongensdroom. Vond de speedster gewoon een prachtauto, en daarnaast nog aardig snel. Prijs me gelukkig met die van Martin trouwens! Gewoon een mooi en goed ding. hij vond het idd niet zo geweldig dat ik d'r mee ging racen... :(
COOL, waanzinnige tijd moet je gehad hebben!!! :thumbsup:
Ook ik rij veel liever met de auto op een natte baan dan met de motor :wink:

Licentie rijden ga ik niet doen met de auto...
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
TissiRS
Actief lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 28 sep 2009 20:07
Locatie: Oud Gastel

Bericht door TissiRS »

Wel stoer zeg, en volgens mij houd je er ook meer dan genoeg ervaringen aan over. Hopelijk weet je ondanks het circuit rijden de auto heel te houden zodat je Martin niet nog meer teleursteld :wink:
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Mooie verhalen!
En gewoon lekker rammen met dat hok :wink:
Is inderdaad Zandvoort de 15de niet iets voor jou?
Afbeelding
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Wat zal die Speedster blij zijn dat er eindelijk eens mee gereden wordt Marten ;)

Mijn ervaring is dat Assen wel heel erg glad wordt in de regen. Gladder dan Ring bijvoorbeeld. Toen ik laatst met een Mustang wat rondjes mocht rijden merkte je meteen dat er een paar spettertjes vielen. Van grip naar "ijsbaan" in enkele secondes.

Veel plezier met je Speedster op de diverse circuits, maar hou 'm heel!


SteV6
S4 Avant
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

Bericht door Dennizz »

SteV6 schreef:Wat zal die Speedster blij zijn dat er eindelijk eens mee gereden wordt Marten ;)

Mijn ervaring is dat Assen wel heel erg glad wordt in de regen. Gladder dan Ring bijvoorbeeld. Toen ik laatst met een Mustang wat rondjes mocht rijden merkte je meteen dat er een paar spettertjes vielen. Van grip naar "ijsbaan" in enkele secondes.

Veel plezier met je Speedster op de diverse circuits, maar hou 'm heel!


SteV6
Uh... bedoelde je biddinghuizen niet? Dat wordt met water/kou ook erg glad en is ook een rondje van een paar km :lol:
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Gebruikersavatar
Ruben
Actief lid
Berichten: 324
Lid geworden op: 25 aug 2009 5:51

Bericht door Ruben »

Zou graag een keertje Assen op willen met de Elise, iets wat ik één keer met de BMW heb gedaan, maar daarna niet meer ambieerde. Assen is heel technisch circuit met veel uitloopmogelijheden, dus mogelijkheden voor fouten. Leuk dat je het zo naar je zin hebt gehad en voor de licentiecursus gaat!
Elise
Mega lid
Berichten: 681
Lid geworden op: 03 aug 2007 16:21

Bericht door Elise »

Marten schreef:In m'n "vorige" motorleven heel veel rondjes op diverse circuits gemaakt. Reed ( de afgelopen 5 jaar) ca 10 circuitdagen per jaar, en ik kan je melden dat ik met die regen liever in een auto zit.... :wink:
De motoren nu weggedaan (reed ook trial, supermoto, cross en rally's (plaatje van me tijdens de Tuareg-rally in Marokko j.l. mrt '09))
Geweldig zeg, dat had ik ook altijd graag een keertje willen doen in mijn motor tijd, mijn jongensdroom zeg maar :thumbup:
Helaas was mijn budget destijds niet voldoende voor dit soort geweldige avonturen :cry:
Zo'n rally zal tegenwoordig ook wel snel richting de €10.000 gaan.
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

@ Dennizz,

Nee, ik bedoel echt het TT-circuit van Assen. Het asfalt verandert na wat gespetter wel in een soort skidpad, dat dan weer wel.

En het was voor mij ook de eerste keer op Assen na de verbouwing. Het is zoals Ruben schrijft een behoorlijk technisch circuit. Ik was dan ook blij dat een instructeur van ADS bij me in de auto zat.

Zeker het eerste rondje was ik aardig overspoeld door indrukken. Zo begreep ik eerst niet waarom ik in de Mustang bij 100-110 al van 4 naar 5 moest opschakelen ... totdat ik in het 2e rondje ontdekte dat het geen kilometers per uur maar mijlen per uur waren :shock:
Dus vanuit de Gert Timmer over start-finisch naar de Haarbocht toch 130 mph op het rempunt voor de Haarbocht.


SteV6
S4 Avant
Gebruikersavatar
Martin
Mega lid
Berichten: 568
Lid geworden op: 03 dec 2004 8:14
Locatie: Noorden

Bericht door Martin »

He' mooi te zien dat je hem heel hebt gehouden.

Klopt trouwens dat ie weinig regen water heeft gezien.
De speedster heeft nu een heeeeeeel ander leven :lol: .

Maar ik mis hem wel :oops: .

Groetjes
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Is er nog iets leuks in de plaats gekomen Martin?
Gebruikersavatar
Martin
Mega lid
Berichten: 568
Lid geworden op: 03 dec 2004 8:14
Locatie: Noorden

Bericht door Martin »

piet schreef:Is er nog iets leuks in de plaats gekomen Martin?
Nog niet.

Wij hebben besloten om van 2 naar 1 auto te gaan.
Maar alleen als er een cabrio is waar je ook een dakrail systeem op kunt monteren voor een fietsendrager en/of dakkoffer (vakantie's)

Helaas word de keuze wel beperkt tot 1 merk en dat is de Mercedes SLK.
Deze bekeken en gereden, de 350 SLK '08 en het viel niet tegen.
Dus de knoop doorgehakt, of het wordt een 280 of 350 maar wel met AMG look.


Mijn Opel Astra OPC moet ik nog even verkopen.
Als dit niet lukt dan wordt het niet eerder als volgend voorjaar dat ik een andere wagen ga kopen.
Dus heb nog even rustig de tijd om een te zoeken.

Gr Martin.
Laatst gewijzigd door Martin op 10 okt 2009 18:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie