Pagina 4 van 5

Geplaatst: 05 aug 2010 20:45
door Herman
Deleted

Geplaatst: 05 aug 2010 21:05
door Herman
Deleted

Geplaatst: 05 aug 2010 22:56
door Dominique
[jaloezie]nee, big break kit. :lol:

Alain rijdt op Kumho semi's, daar heb ik net een set van opgebruikt.
Als die goed warm zijn hebben ze naar mijn idee een fractie meer grip als R888's.
Overigens, Alain rijdt ook gewoon erg goed! :wink:

Goed te zien in de grafiek van Maik zijn post. Hier heeft Alain betere lijnen om snelheid in de auto te houden (of volledige doodsverachting)
De derde dip van rechts! :shock:
Als ik mij niet vergis is dat de Gilles Villeneuve bocht, waar je zoveel kan smokkelen over de geschilderde curbs.

Geplaatst: 06 aug 2010 7:14
door Maik
Doom, die grafiek van Alain in mijn plaatje is niet altijd 100% betrouwbaar. In zijn file zaten talloze drop-outs. Zo is die derde bocht van rechts niet helemaal goed gegaan met loggen, want zo erg is het met de rijkunsten van de anderen ook weer niet gesteld :lol:
Ook wat langzamere bochten lijken juist weer wat (te) langzaam voor Alain te gaan. Wat je dus echt aan de grafiek van Alain hebt in dat plaatje is dus de vraag :) maar de rondetijd klopt dan wel weer in ieder geval :wink:

Geplaatst: 06 aug 2010 9:05
door Herman
Deleted

Geplaatst: 06 aug 2010 11:29
door SteV6
G-krachtgrafiekjes: Omabroek of string?

Geplaatst: 06 aug 2010 18:57
door Maik
Herman, het kan zijn dat Alain zijn filter op de g-kracht spikes wat laag heeft staan. Zo kan je inderdaad makkelijk aan dat soort hoge g-krachten komen. 1.58g is wel erg hoog voor een auto met semi-slicks maar zonder noemenswaardige downforce :)

Geplaatst: 07 aug 2010 12:03
door alain
Vorige donderdag op Zandvoort gereden met Bookatrack.com.
Vergelijkbare organisatie met Lotus on track met enkel links voorbijrijden toegelaten.

Ronde onder de 2 minuten gereden !

1min59.6 !! :D

(Zelfs een mooie 1.59.1 met de start finish te verplaatsen)

Mijn rondetijden verbeteren wordt steeds moeilijker.
De hele ochtend was verknald door een Honda Accord die al z'n olie kwijt speelde op de ideale lijn.
Dan maar rondjes gereden om mijn ideale lijn te verbeteren en rempuntjes te verleggen.
Ook wat zitten spelen met een GT3RS die enkel vanaf 180km/h op het recht stuk ietsje sneller was als ik. Mooi om te zien denk ik ?!


De terugreis was iets minder.
Heel veel gerammel op een zeker moment en tegen 80 Km/h naar huis gereden. Blijkt een cardanhoes kapot te zijn.
Lagers aandrijfas zal ook wel kapot zijn , hopelijk is er niets stuk in de versnellingsbak :(

Ook leuk om Gonzales,MartinB, Smiley ( en Denisz geloof ik ?) tegengekomen te zijn. ( naast het circuit dan wel :D )

Afbeelding

groetjes,
Alain

Geplaatst: 07 aug 2010 14:22
door Hans GP
Mooie tijd!! Dat was ook mijn streeftijd dit jaar maar die heb ik niet gehaald, ik kwam niet verder dan 2,03.6 :?
Ik hoop dat er niks kaput is bij je Speedster.. wat voor motor ligt er eigenlijk in?

Geplaatst: 08 aug 2010 7:20
door Maik
Een 1min59, erg goed Alain! :)
Wat is je topsnelheid dan op het rechte stuk? 210 ofzo?
Waar heb jij het idee dat je nog wat kan winnen? Scheivlak? Of de Mastersbocht misschien?
Met welke snelheid pak jij de Masters? Post anders even je snelheids grafiek van dat rondje, ben benieuwd 8)

Geplaatst: 08 aug 2010 17:19
door alain
Maik schreef:Een 1min59, erg goed Alain! :)
Wat is je topsnelheid dan op het rechte stuk? 210 ofzo?
Waar heb jij het idee dat je nog wat kan winnen? Scheivlak? Of de Mastersbocht misschien?
Met welke snelheid pak jij de Masters? Post anders even je snelheids grafiek van dat rondje, ben benieuwd 8)
1min58.8 om exact te zijn ! :D

Dat brengt mij in de Top 5 van de Lotus Cup Europe dat vorig jaar gereden is op Zandvoort.
Graag zou ik een keer een Exige Cup willen huren om mee te rijden in de Lotus Cup.
Wellicht ben ik er nu wel klaar voor om mee te kunnen met de top.


Eigenlijk was ik overal een beetje sneller dan vorige keer Maik.
Enkel op het rechte stuk had ik nu 208 ipv 210 in juni.
Ook overal een beetje later remmen.
Maar waar ik vooral veel sneller was is heel het stuk naar Scheivlak toe piek van 180km/h!
inkomen Scheivlak 127
uitkomen Scheivlak tegen 160
Wellicht iets lagere topsnelheid door de hogere buitentemperatuur.
Tarzan insturen tegen 90 Km/h verder vertragend tot 81 Km/h vooraleer ik volgas geef bij uitkomen.

Kijk zelf maar op grafiekje:

Geplaatst: 08 aug 2010 20:29
door Herman
Deleted

Geplaatst: 09 aug 2010 5:37
door alain
Herman: Zo te zien kan je met je auto zeker 2 à 3 sec van mijn tijd afsnoepen.

Volgende keer rij je maar achter mij is goed !

HansGP: Ik heb een Opel motortje getuned door Klasen-Motors 290Pk 400NM

Geplaatst: 09 aug 2010 7:46
door Maik
Mijn 2.06 rondje met dezelfde start-finish als jullie om het makkelijk vergelijkbaar te houden. Gereden met ongeveer 200pk en T1R banden.

Geplaatst: 09 aug 2010 7:57
door Maik
Alain, in de Tarzan en Vodafone lijk jij nog wel iets te kunnen winnen. Vooral iets meer snelheid meenemen in de Vodafone zal je nog wel wat tienden op kunnen leveren gezien het rechte stuk erachter.
Voor de rest zie ik voor mezelf ook nog wat doelen :wink: