Na-Zomer meeting Tirol 2010

Na praten over een evenement.
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Er was ook niet mee te rijden Herman. We hadden gewoon geen keus. We hebben verschillende auto's moeten duwen. Ook tegen de zijkant zodat de auto niet tegen de rotsen aan kwam.
Joey
Lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 16 okt 2007 20:45
Locatie: Untermieming (at)
Contacteer:

Bericht door Joey »

Allemaal goed naar huis gekomen?

Wij hebben hier weer veel lol gehad,

al hadden we jullie graag wat meer avontuur geboden.

Volgende meeting midden januari????? :shock:

Bedankt voor de deelname

Johan en Xandi

Ps. Pascal heeft al te lang in de zon gezeten
en heeft een rooie "kop" :D
met een groet uit tirol
Gebruikersavatar
jan
Actief lid
Berichten: 105
Lid geworden op: 04 feb 2009 12:59

Bericht door jan »

piet schreef:Er was ook niet mee te rijden Herman. We hadden gewoon geen keus. We hebben verschillende auto's moeten duwen. Ook tegen de zijkant zodat de auto niet tegen de rotsen aan kwam.
En dan te bedenken dat er een hoofdstukje winterbanden en sneeuwkettingen in de user manual staat :P
Gebruikersavatar
Pascal
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1525
Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
Locatie: Hoogerheide

Bericht door Pascal »

Joey schreef:Allemaal goed naar huis gekomen?

Wij hebben hier weer veel lol gehad,

al hadden we jullie graag wat meer avontuur geboden.

Volgende meeting midden januari????? :shock:

Bedankt voor de deelname

Johan en Xandi

Ps. Pascal heeft al te lang in de zon gezeten
en heeft een rooie "kop" :D
Zou ook wel eens van de schnaps kunnen komen :wacko: :wacko: :wacko:
Joey
Lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 16 okt 2007 20:45
Locatie: Untermieming (at)
Contacteer:

Bericht door Joey »

Dat zou kunnen :oops:

We hebben hetzelfde verbruik als een speedster

9 liter op 100 kilometer :P
met een groet uit tirol
Gebruikersavatar
Humboldt-OPC
Lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 27 dec 2006 19:59

Bericht door Humboldt-OPC »

Dat zijn mooie foto's van de Stelvio, maar jullie hadden wel pech met het weer zeg.
Wij waren op donderdag 16/9 op de Stelvio met de GT en hadden een mooie zonnige dag.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ruben
Actief lid
Berichten: 324
Lid geworden op: 25 aug 2009 5:51

Bericht door Ruben »

Hé, Piet weer als laatste!

Afbeelding

:jump:
Gebruikersavatar
the-duke
Mega lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 30 aug 2007 12:52
Locatie: Provincie Zeeland

Bericht door the-duke »

Bizarre beelden mannen, mooie foto's 8)

Hopelijk volgend jaar beter weer, maar in ieder geval wel een avontuur zo lijkt me..

Gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Ruben schreef:Hé, Piet weer als laatste!

Afbeelding

:jump:
O ja, je hebt die foto verpest met die duim van je. Herinner me eraan dat ik die binnenkort nog bij je moet afbreken. :wink: :lol:
Gebruikersavatar
Pascal
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1525
Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
Locatie: Hoogerheide

Bericht door Pascal »

ook langs deze kant iedereen bedankt voor de toffe week. :wink:
en zoals het hoort een aantal foto`s en in triool kan ook de zon schijnen 8)
Bijlagen
IMAG0032(2).jpg
IMAG0032(2).jpg (69.81 KiB) 4764 keer bekeken
DSC_0020.jpg
DSC_0020.jpg (41.84 KiB) 4761 keer bekeken
DSC_0114.jpg
DSC_0114.jpg (56.92 KiB) 4763 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Pascal op 27 sep 2010 5:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
911Speedster
Actief lid
Berichten: 382
Lid geworden op: 17 apr 2009 6:46
Locatie: Antwerpse Kempen (Belgium)

Bericht door 911Speedster »

Via deze weg wil ik ook even iedereen die heeft meegewerkt en/of deelgenomen aan dit weekend bedanken voor het prachtig weekend en de gezelligheid.

Volgende keer hoop ik er weer bij te kunnen zijn. Dan mag wel de regen en sneeuw ergens anders laten vallen :twisted: :?

Groet, Ewald
Ford S-max 2.0 TDI Afbeelding Speedster 2.2 #0911

who follows the herd, is walking in the dirt
Gebruikersavatar
Ruben
Actief lid
Berichten: 324
Lid geworden op: 25 aug 2009 5:51

Bericht door Ruben »

Ik dacht, ik zet de routes nog ff visueel online. Misschien een leuke toevoeging.

Maandag 13-9

Afbeelding

Dinsdag 14-9

Afbeelding

Woensdag 15-9

Afbeelding

Donderdag 16-9

Afbeelding

Vrijdag 17-9

Afbeelding

Zaterdag 18-9

Afbeelding

Zondag 19-9

Afbeelding
Gebruikersavatar
sooike
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1058
Lid geworden op: 09 jan 2009 20:46
Locatie: Noorderkempen (België)

Bericht door sooike »

Tof, de routes zo op kaart. :D
Als ik het goed begrijp hebben jullie enkel vrijdag en zaterdag een gezamelijke route gereden, zondag niet meer dan?
Dacht dat er vorig jaar ook op zondag een begeleide route voorzien was. :roll:
Einfach nur ein nackter Sportler
Gebruikersavatar
Ruben
Actief lid
Berichten: 324
Lid geworden op: 25 aug 2009 5:51

Bericht door Ruben »

Zondag kon er nog vrijwillig aangesloten worden. Aangezien Piet en ik nog een aardige reis voor de boeg hadden zijn we echter 's ochtends onze eigen weg gegaan. Achteraf gezien tijdtechnisch een goede keuze :thumbup:
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Afgelopen zaterdag heb ik de terugreis uit de Alpen ook (nog) overleefd ...

De heenrit op donderdag ging dankzij het goede weer en relatief weinig verkeer heerlijk voorspoedig. Daardoor kwam ik als eerste aan bij het hotel waar ik door een enthousiaste Johan werd ontvangen.

De avonturen van vrijdag (mist) en zaterdag (sneeuw) zijn al ruim aan bod gekomen. De Stelvio heeft er voor mij een extra dimensie bij gekregen die ik tot in het bejaardencentrum niet zal vergeten! In 2007 sneeuw op de Grimsel was achteraf gezien lang niet zo spannend als nu op de Stelvio. De machteloosheid die je overvalt als de Speedster oncontroleerbaar gaat glijden als je (achteraf de verkeerde) beslissing hebt genomen om toch te proberen af te dalen ging door merg en been ... Maar gedeelde smart is halve smart :thumbup:

De zondag hebben Johan, Pascal en ik de volledige route voor die dag afgemaakt. In de zon en voor mijn doen echt volle polle, SUPER. Enkele wist u datjes:

- Kuhtai = grote runderen op de weg
- Schapen bonken wel tegen je auto, in tegenstelling tot die grote runderen (gelukkig maar)
- Hahntenjoch = glad :shock:
- Namlos = weergaloos gaaf
(als je een Porsche en motorrijder voorbij bent ... de prutsers)

De maandag ben ik via de touristische route naar mijn volgende logeeradres gereden. Op weg richting Davos een heel stuk een SL500 achter me aangehad. De Duitse bestuurder begreep het beter dan de Porscherijder van zondag.
Na Davos zoveel mogelijk binnendoor gereden richting de San Bernadino en vandaar uit zo snel mogelijk naar de Nufenenpas om in het Rhonedal te komen.
Dinsdag rustdag en heerlijk van het weer genoten. Op woensdag ben ik de uitdaging aangegaan en heb ik een bergwandeling gemaakt naar een Gletscherhut. Vermoeiend maar zeer de moeite waard, wandelen tussen de Aletsch- en de Fieschgletscher. De paraglider die in de boom terecht was gekomen was achteraf heel blij dat wij daar liepen en de Rettungsdienst gewaarschuwd hebben (mobieltjes hadden geen bereik!).
Donderdag was het wederom zonnig en dik 20 graden, dus tijd om de Speedy weer uit te laten. Het beoogde rondje passen: Nufenen-, Gotthard-, Susten-, Grimsel- en een stukje Furkapas (tot de Rhonegletscher).
Tip: Mijdt de oude Gotthardpas, tenzij je van 40km/h tokkelen houdt. Die kinderkopjes ben je erg snel zat. Om de tunnel te omzeilen kan je ook de nieuwe Gotthardpas nemen. Erg ruim opgezet, maar je wil toch zo snel mogelijk van de Nufenen naar de nog mooiere Sustenpas.
Vrijdag weer een rustdagje en opruimen/inpakken.

Zaterdag de terugreis moeten omgooien omdat er weer (!) sneeuw gevallen was, waardoor ik de Furkapas niet over kon. Dus dan blijft de optie autotrein naar Kandersteg over. Vanaf Kandersteg viel de regen met redelijke hoeveelheden uit de lucht.
Daardoor werd mij heel snel duidelijk dat bergpassen rijden rubber vreet :shock: Het profiel van de achterbanden was als sneeuw voor de zon verdwenen tot minder dan 2mm. En dat is geen fijne combinatie met regen en Zwitsers en Duits betonasfalt. Hele stukken heb ik 80 gereden tussen de vrachtwagens om aquaplaning te voorkomen. Better safe than sorry. Bij een tussenstopje heb ik op het punt gestaan om op zoek te gaan naar een bandenboer voor nieuwe achterbanden. Maar de buienradar liet zien dat ik het regengebied toen al bijna helemaal had doorkruist en dat de overige 650km droog zouden zijn. En dat waren ze ook. Dus ben ik alsnog veilig en heelhuids thuisgekomen van een heerlijke en overgetelijke vakantie.

Iedereen die erbij was bedankt voor de gezelligheid en de ervaringen!


Stephan
S4 Avant
Plaats reactie