Vrijwillige bijdrage aan deze site?

Heb je een idee gooi het in de groep.
Gebruikersavatar
12Esc
Mega lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 26 feb 2007 20:06

Vrijwillige bijdrage aan deze site?

Bericht door 12Esc »

Hoi,
Zoals velen ben ik als speedsterrijder erg gelukkig met de enorme hoeveelheid informatie die op deze site te vinden is. Nou werd ik laatst gevraagd om een bijdrage voor een vergelijkbare site om de kosten voor hosting, flyers etc. te kunnen betalen. Nou vallen de kosten van deze site waarschijnlijk erg mee (kost vooral veel tijd om het op te zetten, dank daarvoor) maar toch zullen er kosten zijn. Wat mij betreft niet terecht dat degene die er het meeste tijd in stopt ook nog moet opdraaien voor de kosten.
Zou het niet goed zijn om een kleine vrijwillige bijdrage te vragen aan bezoekers van deze site die graag willen ondersteunen? Met het geld kan de site draaiend worden gehouden en als er wat over blijft kan evt. wat worden bijgedragen aan ontwikkelingen (bijv. chiptuning, iets wat voor de meeste speedsterrijders zinvol kan zijn) of het organiseren van een bijeenkomst (welkomstdrankje ervan betalen of zo).

Graag jullie mening hierover (ook die van de moderators uiteraard). Ik zou er in ieder geval geen enkele moeite mee hebben wat bij te dragen, graag zelfs.

Gr.
Maurice.
Gebruikersavatar
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon
Berichten: 3048
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
Locatie: Paleis 't Loo

Bericht door Hendrik-Jan »

Wat dacht je van sponsoren/adverteerders op de site? Dus een logo en als je daar op klikt ben je op de site van de sponsor.
Zie je ook bij www.seloc.org (maar zou je wel even moeten inloggen).
Lotus Elise S2
Gebruikersavatar
paul
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1090
Lid geworden op: 03 dec 2004 8:10
Locatie: Groningen

Bericht door paul »

Ik heb dit al vaker aangeroerd bij Piet (de beheerder) maar hij gaf
tot nu toe aan dat dit niet nodig was.

Ik weet niet hoe de zaken nu staan, maar ik ben niet tegen een bijdrage
van de gebruikers van dit forum 8)

Paul.
Cars are fun and without fun, life is nothing.
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

+1

Wat ik hier allemaal gevonden heb is gigantisch qua voorbereiding voor de aanschaf en wat je er allemaal mee kunt doen. Helemaal top.

Wat er over blijft aan het eind van het jaar laat je een kek setje muismatjes maken ofzo.
Gebruikersavatar
linne150
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1649
Lid geworden op: 23 jan 2005 14:09
Locatie: duh haag

Bericht door linne150 »

Denk dat bitterkoekje ook wel wat wilt bijdrage :P
The Ducches is dead! Long live Vyvyan!
`` Scum on Wheels``

Groet Wilbert.
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

Smiley schreef:Wat er over blijft aan het eind van het jaar laat je een kek setje muismatjes maken ofzo.
Zijn dat niet van die kleine tafelkleedjes die we 30 jaar terug gebruikten als onderlegger voor de koffie? Had nog een functie dacht ik... :shock:

Denk niet dat Piet op een bijdrage zit te wachten. Als hij krap zou zitten had hij nooit z'n hardtop weggegeven, toch?
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Voorals nog is een financiele bijdrage aan het geheel wat mij betreft niet nodig. De hosting en het domein neem ik voor m'n rekening. Ik ben super blij met de inzet van Piet als beheerder, dat zijn typisch dingen waar ik gewoon te weinig tijd voor heb. Wat dat betreft is het mooi als mensen zelf initiatieven ontplooien zoals de maandelijkse meeting enzo. Dat is iets waar ik zelf ook geen tijd voor heb om te regelen (sterker nog, ben er nog maar 1 of 2 keer bij gewest :( ). Dus ik denk dat een bijdrage op dat gebied erg nuttig is. En natuurlijk wat voor informatie dan ook zoals wat we in de bibliotheek hebben staan (wat we ook van verschillende mensen hebben gehad).

Mark
C30-94@0.55bar
Elise
Mega lid
Berichten: 681
Lid geworden op: 03 aug 2007 16:21

Bericht door Elise »

Hendrik-Jan schreef:Wat dacht je van sponsoren/adverteerders op de site?
Ik draag liever bij aan een site die objectief is en niet betaald wordt uit sponsorgeld / adverteerders.

Kijk bijvoorbeeld naar de postings van Yvo, voor het overgrote deel is hij gewoon op zoek naar klantjes voor zijn eigen winkeltje.
Geen idee of hij ook betaald voor zijn banner, maar ik ben van mening dat het de objectiviteit niet ten goede komt.

Dus wat mij betreft geen adverteerders en/of banners en gewoon een bijdrage van de leden.
Gebruikersavatar
12Esc
Mega lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 26 feb 2007 20:06

Bericht door 12Esc »

Elise schreef:
Hendrik-Jan schreef: Dus wat mij betreft geen adverteerders en/of banners en gewoon een bijdrage van de leden.
eens.
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Tot op heden hebben we geen beperking gezet op het gebruiken van banners onderaan postings. Mensen hoeven hier ook niet voor te betalen, mits het binnen de perken blijft.

En zoals eerder geschreven, bijdrage in de vorm van geld is vooralsnog niet nodig.

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
12Esc
Mega lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 26 feb 2007 20:06

Bericht door 12Esc »

maar twee banners (laten we zeggen voor een autobedrijf en voor een rijvaardigheidstraining, bijvoorbeeld) gaat natuurlijk veel te ver ;)
Gebruikersavatar
stevenflappy
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2926
Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

:yawn:
Gebruikersavatar
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon
Berichten: 3048
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
Locatie: Paleis 't Loo

Bericht door Hendrik-Jan »

Elise schreef:
Hendrik-Jan schreef:Wat dacht je van sponsoren/adverteerders op de site?
Ik draag liever bij aan een site die objectief is en niet betaald wordt uit sponsorgeld / adverteerders.

Kijk bijvoorbeeld naar de postings van Yvo, voor het overgrote deel is hij gewoon op zoek naar klantjes voor zijn eigen winkeltje.
Geen idee of hij ook betaald voor zijn banner, maar ik ben van mening dat het de objectiviteit niet ten goede komt.

Dus wat mij betreft geen adverteerders en/of banners en gewoon een bijdrage van de leden.
Zo! Volgens mij vergeten we Stevenflappy.
Lotus Elise S2
ohjeetje..
Actief lid
Berichten: 393
Lid geworden op: 12 jun 2007 18:48
Locatie: Huizen

Bericht door ohjeetje.. »

Elise schreef:
Hendrik-Jan schreef:Wat dacht je van sponsoren/adverteerders op de site?
Ik draag liever bij aan een site die objectief is en niet betaald wordt uit sponsorgeld / adverteerders.

Kijk bijvoorbeeld naar de postings van Yvo, voor het overgrote deel is hij gewoon op zoek naar klantjes voor zijn eigen winkeltje.
Geen idee of hij ook betaald voor zijn banner, maar ik ben van mening dat het de objectiviteit niet ten goede komt.

Dus wat mij betreft geen adverteerders en/of banners en gewoon een bijdrage van de leden.
Bert,

Ik heb niets met Yvo maar ben van mening dat deze opmerking niet terecht is. Natuurlijk heeft hij een winkel(tje), maar je kunt in redelijkheid niet volhouden dat hij er alleen op uit is klanten te werven. Ik vind zijn opmerkingen getuigen van een technisch inzicht en ervaring waar hier best wel behoefte aan is. Zonder opdringerig te zijn.

Groeten,


Nico
Mijn zwarte engelen dus..
Speedster 2.2
Golf GTI
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Nico en Bert zullen we dit draadje niet gaan vervuilen met de regelmatig terugkerende discussie over de heer Tuk?

Ook ik heb met Piet wel eens over contributie gesproken, maar hij was heel duidelijk in zijn antwoord: "Niet nodig!"

Wat we wel kunnen doen is een vrijwillige bijdrage voor een cadeau voor Mark en Piet voor hun inzet de afgelopen jaren ... Als ik me niet vergis viert dit forum volgend jaar november het eerste lustrum :!:

Stephan
S4 Avant
Plaats reactie