Stelvio

Heb je een idee gooi het in de groep.
Gebruikersavatar
Super7
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1119
Lid geworden op: 08 jan 2006 20:08

Stelvio

Bericht door Super7 »

Zijn er mensen die zin hebben om in 't voorjaar weer naar Stelvio te rijden?

Vrijdag heen.
Zaterdag en zondag daar rijden
Maandag terug?
Gebruikersavatar
Ruben
Actief lid
Berichten: 324
Lid geworden op: 25 aug 2009 5:51

Bericht door Ruben »

Ik weet niet hoe het vorig jaar gegaan is, maar dit is iets wat ik wel een keer gedaan wil hebben.
Elise
Mega lid
Berichten: 681
Lid geworden op: 03 aug 2007 16:21

Bericht door Elise »

Hou er wel rekening mee dat Stelvio erg druk kan zijn in het weekend.
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Hoezo "weer"?

Weekend zou ik ook niet doen. Laatste keer stond ik in de file op de timmelsjoch word jij en de auto niet vrolijk van. Vooral de zondag vermijden.

En is die wel open? Meeste van die passen zijn pas open in juni.
Gebruikersavatar
Humboldt-OPC
Lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 27 dec 2006 19:59

Bericht door Humboldt-OPC »

Afgelopen September de Stelvio gereden en vondt het echt schitterend, wat een beleving met al die heerlijke bochten.
Was wel op een doordeweekse dag dus goed te doen.
Hieronder 2 foto's.

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Bij asr hoeven ze het woord stelvio even niet meer te horen 8)
Maar tering, wat ziet het er mooi uit :shock:
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Humboldt-OPC
Lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 27 dec 2006 19:59

Bericht door Humboldt-OPC »

Vanaf Prato allo Stelvio zijn het 48 haarspelbochten naar boven ruim naar 2700 meter.

Dat is echt een heerlijke rit en zal met de Speedy nog wel lekkerder zijn dan met de GT.
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Vanuit Italie komend vind ik het niks. Je krijgt het heen en weer van al die haarspeld bochten. Plus speedy krijgt het erg warm. Dit was de eerste keer dat ik iedereen (na ja op 1 na) van zijn gas af ging om de auto te sparen. De andere kant vind ik wel super mooi!
Gebruikersavatar
Humboldt-OPC
Lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 27 dec 2006 19:59

Bericht door Humboldt-OPC »

Wij zijn inderdaad via de Italiaanse kant naar boven gereden en dat ging goed. De auto werd wel wat warm, maar ben ook niet als een idioot naar boven gegast, wilde graag ook nog wat van de omgeving zien.
De kant die jij benoemt zijn we naar beneden gegaan. Volgend jaar maar eens andersom doen dan. Er zijn daar in de buurt een paar mooie passen om te rijden. Wij hadden geluk met het weer, was een graadje of 27 wat voor september nog erg lekker was.
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Uiteraard ging iedereen vol gas omhoog. Ik met iets meer beleid maar dat ligt aan mij. Vol gas omhoog met al die haarspeld bochten en door de grote hoogte krijgt de auto het erg warm van. De mensen met een olie temp meter gingen van hun gas af omdat die nogal verontrustende waardes door gaf.

Maar ja, als je die niet hebt ga je rustig door natuurlijk. :lol:
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Inderdaad Piet, op 2/3e van de Stelvio steeg de olietemperatuur tot boven de 120 graden.

Ik vond het wel gaaf om de iconische Stelvio een keer op te rijden. Maar voor mij is het zeker niet de mooiste pas. Op mijn toplijstje staan toch wel de Sella Ronde, Passo di Giau, Passo San Pellegrino en het rondje rond de Mont Blanc.

Voor iedereen die gaat, veel plezier.


SteV6
S4 Avant
Gebruikersavatar
Spiky
Actief lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 11 jul 2006 17:35
Locatie: Noord Holland

Bericht door Spiky »

Wij zijn er dit jaar in begin juni geweest. Het was toen nog lekker koel dus qua temperatuur geen problemen. Maar pas inderdaad op wanneer je gaat. Kan zeker in mei nog dicht zijn. Maar ga ook niet te dicht op de zomer want dan kan het weer erg druk zijn.
Voor mij de mooiste pas tot nu toe. Super gaaf om die 48 haarspeldbochten omhoog te rijden. Twee keer gedaan helemaal aan het einde van de dag en 's ochtend vroeg met vrijwel geen verkeer op de weg :D
De andere kant is het landschap mooier en gaat het meer geleidelijk naar beneden, maar ook daar zijn er leuke stukken (zie foto).
Daarna zijn we doorgereden naar Monaco en vanaf daar de Route des Grandes Alpes. Is ook zeker een aanrader om te doen, maar ja dan heb je wel wat meer dagen nodig. Op de Col du Galibier had het net gesneeuwd. Col de l'Iseran was wegens die sneeuw nog dicht. Dat was wel jammer.

Spiky :alone:
Bijlagen
708a.jpg
708a.jpg (99.57 KiB) 5496 keer bekeken
Afbeelding
Gebruikersavatar
Humboldt-OPC
Lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 27 dec 2006 19:59

Bericht door Humboldt-OPC »

De Route des Grandes Alpes hebben we ook gereden, van het meer van Geneve naar Menton.

Die hebben we in september gereden en alle passen waren open. Zeker de moeite waard om die ook eens te rijden. Erg mooie omgeving, wij hebben er 3 dagen over gereden, redelijk normaal tempo om nog wat van de omgeving te zien en regelmatig te stoppen.
Gebruikersavatar
Spiky
Actief lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 11 jul 2006 17:35
Locatie: Noord Holland

Bericht door Spiky »

Wij dus van Menton naar het meer van Geneve. Ook in drie dagen. Geeft je inderdaad prima de tijd om ook af en toe eens uit te stappen. De kwaliteit van de wegen was overigens goed.

Spiky :alone:
Afbeelding
Gebruikersavatar
sooike
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1058
Lid geworden op: 09 jan 2009 20:46
Locatie: Noorderkempen (België)

Re: Stelvio

Bericht door sooike »

Super7 schreef:Zijn er mensen die zin hebben om in 't voorjaar weer naar Stelvio te rijden?
Voorjaar?
Ik zou niet rijden voor begin juni, om te vermijden dat je voor een gesloten pas staat. :lol:
Einfach nur ein nackter Sportler
Plaats reactie