Onderdelen pool?

Heb je een idee gooi het in de groep.
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Onderdelen pool?

Bericht door Maik »

Even een proefballonnetje op laten gaan hier...

Ik heb het er een aantal weken geleden met Piet en Wilbert over gehad, maar we kwamen tot de conclusie dat het waarschijnlijk niet levensvatbaar is, maar naar aanleiding van wat posts in een ander topic wil ik er toch eens met iedereen over brainstormen.

Omdat tweedehands onderdelen voor de speedster moeilijk te vinden zijn, en waarschijnlijk alleen maar moeilijker gaat worden in de toekomst, is het misschien een idee om ergens (wie wat hoe waar? ik weet het niet) een magazijntje te beginnen met mooie glimmende speedster onderdelen.

Dit kan natuurlijk niet zomaar, dit kost namelijk geld, en waarschijnlijk aardig wat ook. Je zal dus een soort van "lid" moeten worden van deze onderdelen pool, voordat je ook daadwerkelijk ervan kan profiteren.

Even een voorbeeldje:
Men kan lid voor 400 euro.
Stel 20 mensen worden lid (zal wel niet lukken, waarschijnlijk wordt 10 gekken vinden al moeilijk...).
dan hebben we 8000 euro in kas. Daar kunnen we aardig wat onderdeeltjes van kopen, van marktplaats/ebay of weet ik veel, als de prijs maar leuk is. Denk aan: kop/achterlampen, radiateuren, bodydelen?, motoronderdelen, noem maar op.
Ieder lid krijgt een "tegoedbon" voor 400 euro.
Stel nou dat iemand opeens een koplamp nodig heeft, en vorige maand stond er nog 1 op marktplaats (125 euri), maar is nu net verkocht. Dan is diegene verplicht een nieuwe bij de dealer te bestellen a 1300 euri! dat is dan hele dikke en vervelende pech...
Degene die die koplamp wilt hebben "betaalt" dan met een gedeelte van zijn 400euro tegoed die loplamp. En hij heeft diezelfde week nog die goedkope koplamp.
Misschien dat we het tegoed op iets minder moeten stellen dan die 400 euro, zeg 360 euro, om lopende kosten te kunnen dekken.

Wat vinden we allemaal van zo'n idee, en kom met wat commentaar/ideeen, of kom het ballonnetje even helemaal kapot prikken :lol:

groetjes,
Maikel
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2804
Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Is een goed idee :!:

Voor mensen die zeker weten dat ze jaaaaaaren met de speedster doen.

Tja.........laten we het zo zeggen, daar ben ik er niet één van :lol: 8)
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Noem die 400 euro dan een goede stok achter de deur, je zal je speedy pas wegdoen als je 400 euro'tjes op zijn :wink:

Maar daar komt dus al een "moeilijkheid" om de hoek kijken: krijgt iemand zijn 400 euro terug als hij zijn speedster wegdoet?
En: als er een koplamp verkocht is, moet die dan zo snel mogelijk weer ingekocht worden? Zo ja, waar komt dan dat geld weer vandaan?
Het zou handiger zijn als die 400 euro dus vast blijft zitten in de onderdelen pool, en als je dus die koplamp van 125 euro nodig hebt, je dus 125 euro extra moet neerleggen (dus dan ben je al 525 euro kwijt, maar altijd nog beter dan 1300 euro :wink: ).

Meer ideëen en minder Marcels aub! :lol:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Wat ook nog kan is dat andere die geen lid zijn wel onderdelen kunnen kopen maar die verkopen we dan met winst zodat de iniatiefnemers op ten duur worden gecompenseerd cq dat we naar een tijdje met het bedrijf naar de beurs kunnen :wink:.
De iniatiefnemers zijn dus mede eigenaar van het magazijn. Bij verkoop van hun Speedster, nadat wij ze met pek en veren hebben behandeld, kunnen dan hun deel in het magazijjn verkopen aan een ander, als ze dat willen.

Ik zag laatst op t.v. dat de mg club een magazijn heeft die ook op deze manier is begonnen en dat nu een internationaal bedrijf is waar mg eigenaren over de hele wereld onderdelen kunnen kopen.
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

Wanneer beginnen we :idea:
Gebruikersavatar
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2804
Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Bericht door Marcel »

jans schreef:Wanneer beginnen we :idea:
Iets nodig jan :lol:
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

Euuuh '' hoezo :?: :oops:
Gebruikersavatar
Martin
Mega lid
Berichten: 568
Lid geworden op: 03 dec 2004 8:14
Locatie: Noorden

Bericht door Martin »

:thumbsup:
Gebruikersavatar
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2038
Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
Locatie: Oost-Vlaanderen

magazijn

Bericht door Pipo »

piet schreef: Ik zag laatst op t.v. dat de mg club een magazijn heeft die ook op deze manier is begonnen en dat nu een internationaal bedrijf is waar mg eigenaren over de hele wereld onderdelen kunnen kopen.
Er rijden wel een ietsje pietsje meer MG's dan Speedsters rond :roll: 8)
A thing of beauty is a joy forever!
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Daarom maken we prijs wat hoger. :wink:
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

Ja ''héééél hoog.Afbeelding
Gebruikersavatar
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2804
Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Misschien een idee om contact te leggen met opel NL :?:

Er zullen af en toe best dingen terug komen ivm garantie die goed te gebruiken zijn :?: en ik weet niet wat hun ermee doen.....misschien gooien hun het gewoon weg.

Koplampen en achterlichten met blaasjes zou je een wilbert behandeling kunnen geven :wink: bij de Turbo was bij mij één koplamp vervangen omdar een randje een beetje los begon te raken....prima te gebruiken dus.
Nu is er een achterlicht besteld ivm blaasjes, had ik niet eens gezien, kwamen ze zelf mee.

Ook zou ik als ik jullie was een prijs afspreken war een onderdeel waard is, dat als je hem op E-bay ziet je een max prijs hebt :!:

Vorige week zijn er totaal 4 turbo koplampen uitgegaan 2 gebruikte en 2 nieuwe :!: helaas geen achterlichten anders kan het aantrekkelijk zijn :wink:

Hou er ook rekening mee als je het met 10 man doet, en je hebt een set turbo koplampen en een set turbo achterlichten dat er meer als één man is die het wil hebben, hoe los je dat op en wat geef je terug voor zijn oude lichten.......best moeilijk allemaal :!:
Gebruikersavatar
linne150
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1649
Lid geworden op: 23 jan 2005 14:09
Locatie: duh haag

centraal magazijn

Bericht door linne150 »

De lampen met blaasjes kan ik repareren,geen probleem dus koop kapotte lampen breng ze bij mij en het komt voor elkaar.MAARRRR ik wil wel een stofjas met clublogo . :wink: Wilbert o ja en een bezem om op te leunen.Nu even serieus,het plan is perfekt je moet het ook europees zien en alleen al met lampen voorziet het in een behoefte lampen zijn te rep maar je moet de onderdelen verzamelen.Bijv. er staat nu een achterzijde te koop,op duitse club een waar de achterkant kapot van is we hebben een expert in ons midden wat inkopen in duitsland betreft,er zijn monteurs spuiters banden en wielen experts en slappe ouwe h**ren. :P Maar als je denk dat geeft teveel problemen dus maar niet,ja als er altijd zo gedacht zou zijn hadden we nog in ons blote r**t gelopen.Ik doe mee.Ik kan het nog even aan mijn vrouw vragen.................Ja ze vind het goed .vr.gr.linne150
Laatst gewijzigd door linne150 op 04 nov 2005 7:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon
Berichten: 3048
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
Locatie: Paleis 't Loo

Bericht door Hendrik-Jan »

linne150 schreef:De lampen met blaasjes kan ik repareren,geen probleem dus koop kapotte lampen breng ze bij mij en het komt voor elkaar.MAARRRR ik wil wel een stofjas met clublogo . :wink: Wilbert o ja en een bezem om op te leunen.
Ik regel die stofjas met clublogo voor je. Die bezem heeft Marcel wel (van zijn garage schoonvegen uit de tijd dat hij nog een Turbo had).
Lotus Elise S2
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Kijk, er wordt meegedacht :thumbup:
Ik laat dit topic nog even lekker sudderen en spetteren, dan kijken we even hoe we dit projekt ECHT gestalte kunnen geven.

Ik voorzie nog een aantal problemen:

- toch het aantal potentiele leden. Met minder dan 10 komen we er niet ben ik bang, richting de 20 zou mijns inziens echt een leuke geldpot op kunnen leveren (ik beheer die pot wel :lol: ).

- hoogte van het te storten bedrag. Ik gaf al aan, 20 man met 400 euro elk geeft 8000 euro. Daar kan je misschien zelfs een schade speedster voor kopen (en dan heb je geen geld meer over voor andere dingen...). Maar ik bedoel maar, 400euro moet je al snel aan denken, als je dus 20 gekken kan vinden! Voor sommigen niet veel geld, voor anderen wel.
Ik zelf kan het wel missen voor dit doel, als je later iets stuk rijd, of iets gaat kapot, en het onderdeel is niet meer te koop, of tegen een belachelijk bedrag, dan ben je blij dat je hierop terug kan vallen.

- de opslag. Als iemand een mooie lege, warme, vochtvrije, goed beveiligde schuur heeft staan, liefst centraal in NL, dan zijn we het mannetje. Maar zo makkelijk zal het niet zijn denk ik. Dus opslag zal wel geld gaan kosten....


En nu weer even laten sudderen :wink:
Afbeelding
Plaats reactie