gt rijder

Voor alles wat niet met de Speedster te maken heeft.
Plaats reactie
speedstermr2
Lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 30 sep 2008 9:27
Locatie: Numansdorp
Contacteer:

gt rijder

Bericht door speedstermr2 »

Welke gt rijder heeft winterbanden onder zijn auto? En scheelt dit ook echt. Graag advies. Een set banden komt rond de 1300 euro voor bridgetone.
Groetjes Monique
Gebruikersavatar
jaydee
Mega lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 15 mei 2006 9:35
Locatie: Flevoland

Bericht door jaydee »

Het type auto maakt niet uit. Winterbanden zijn gewoon beter in winterse omstandigheden.

Als winterbanden in de originele maat je te duur zijn, zou je een maat kleiner kunnen overwegen: geen 18 inch, maar 17, of zelfs 16 als dat past. En geen 225 (heeft een GT dat?) maar 205. Wel opletten dat de omtrek blijft kloppen: http://www.miata.net/garage/tirecalc.html

Succes met het vinden van een goed stel winterwielen. Als je ze eenmaal hebt, wil je nooit meer zonder 8)
Jägertee
speedstermr2
Lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 30 sep 2008 9:27
Locatie: Numansdorp
Contacteer:

banden

Bericht door speedstermr2 »

Er zit 245 45 18 inch bandmaat op nu. De keus is erg beperkt. Men zegt dat kleiner niet echt past.
Gebruikersavatar
Humboldt-OPC
Lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 27 dec 2006 19:59

Bericht door Humboldt-OPC »

Volgens mij kun je alleen 18 inch kwijt op de GT en niet kleiner.
Bij glad weer en sneeuw blijft onze GT in de garage, wij hebben dan ook geen winterbanden.

Zonder winterbanden is er niet fatsoenlijk mee te rijden, afgelopen winterperiode heeft mijn vrouw dit aan den lijve kunnen ondervinden.
De hevige sneeuwval maakt het rijden in de GT erg lastig.

Succes met het zoeken naar een oplossing, Monique
speedstermr2
Lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 30 sep 2008 9:27
Locatie: Numansdorp
Contacteer:

Bericht door speedstermr2 »

Ja ik ben de vorige winter niet vergeten ben een keer in de sneeuw terechtgekomen en kwam gewoon niet vooruit haha. Had een bezem in de auto liggen,ben een keer op 1 dag 4 keer weggeduwd wat een armoe dan. :roll:
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Humboldt-OPC schreef:Volgens mij kun je alleen 18 inch kwijt op de GT en niet kleiner.
Zijn die remklauwen zo groot, want discussies gaan zelfs terug tot 16"
http://www.skyroadster.com/forums/f2/wh ... 18-a-7475/
Laatst gewijzigd door Smiley op 04 sep 2011 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Humboldt-OPC
Lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 27 dec 2006 19:59

Bericht door Humboldt-OPC »

Ja hier hoorde ik ook van die verhalen, de rotonde linksom moeten nemen omdat het echt niet anders wil en alle kanten op glijden.
Mijn vrouw is thuis met de auto de garage ingereden en hij is er de hele sneeuw periode niet meer uit geweest.

We zijn aan het denken aan andere velgen voor de GT en dan zouden we op de originele velgen winterbanden kunnen leggen.
Maar eerst nog een mooi setje nieuwe velgen zien te vinden.
speedstermr2
Lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 30 sep 2008 9:27
Locatie: Numansdorp
Contacteer:

Bericht door speedstermr2 »

Er bestaan geen stalen wintervelgen. Dacht daarom tweedehands velgen te zoeken. Moet anders elke keer de auto laten uitlijnen bij wisseling. Nieuwe velgen zijn 600 euro. Dan ben ik bij elkaar 1900 euro kwijt. :?
Gebruikersavatar
jaydee
Mega lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 15 mei 2006 9:35
Locatie: Flevoland

Bericht door jaydee »

Uitlijnen bij velgen wisselen? Dat lijkt me niet nodig...

Ik zou gewoon een (tweedehands) setje lichtmetaal zoeken dat past - liefst 17 inch zodat de banden een beetje betaalbaar blijven.
Jägertee
Gebruikersavatar
sooike
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1058
Lid geworden op: 09 jan 2009 20:46
Locatie: Noorderkempen (België)

Bericht door sooike »

De oplossing, origineel van Opel, al moet 17 of 16" ook wel mogelijk zijn, die remmen zijn echt niet groot :wink:

462 euro/stuk incl. alu velg 18"

http://www.opel-accessories.com/subprod ... r%C3%A4der
Einfach nur ein nackter Sportler
Plaats reactie