Welke console en spellen?

Voor alles wat niet met de Speedster te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Co'tje
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1477
Lid geworden op: 12 mar 2008 17:15

Welke console en spellen?

Bericht door Co'tje »

De komende jaren wil ik graag nieuwe circuits rijden met mijn Speedster. Ik merk dat ik best wat tijd nodig heb om circuits te leren kennen.
En rij pas echt lekker als is het circuit een beetje ken. Daarom wil ik een (hele simpele) racesimulator bouwen.
En er zijn hier op het forum ook vast en zeker mensen die hier ervaring mee hebben. Ben met name op zoek welke console en welke games goed zijn.

Wat ik zoek: racen met een lotus achtige wagen, kunnen schakelen, zoveel mogelijk circuits in Europa, plug&play
Wat niet nodig is: social gaming, racen op straat, formule 1 wagens, nieuwste consoles of games, internetverbinding
pixr
Lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 08 jul 2018 12:08

Re: Welke console en spellen?

Bericht door pixr »

Nou voor de tweede keer dan maar (forum bleef hangen :bash:)

Hoi Co-tje, ik heb de laatste 10+ jaren ge-simracet. Dus kan je wel een beetje op weg helpen.

Als eerste zou ik iRacing aanraden. Deze sim heeft de meeste constante kwaliteit, wagen zijn veelal ontwikkeld met data van de fabrikant en/of raceteams. De setup mogelijkheden zijn ook gelijk aan de echte wereld. Er is jammer genoeg veel focus op de US qua content, maar desalniettemin is dit toch waar de beste competitie plaatsvind (ook al is dat niet echt je focus natuurlijk). Het is wel duurder dan de andere aanbieders. Er is ook een forum met heel veel informatie. Je komt hier zo nu en dan ook echte coureurs (veel GT3, ex-f1, nascar) etc. tegen aangezien iedereen met z'n echte naam erop zit (deze is gelinked aan je credit card).

Daarnaast Asseto Corsa, deze heeft zo'n beetje elke lotus van de laatste jaren erin zitten. Er is dacht ik ook een nieuwe versie in ontwikkeling (competizione oid.) waar dezelfde tracks & cars ook wel in zullen zitten.

Ik zou je ook aanraden een Oculus (of VR) headset aan te schaffen, helaas heb ik die van mij net verkocht (reden: zie hier beneden) want dat is of je echt in de auto zit. Ik heb het hier wel alleen over de PC varianten, aangezien je daar de meeste opties gaat vinden qua content en controller (pedalen & stuur).

Helaas ben ik de laatste 1,5jaar niet actief door zware gezondheidsproblemen (traumatic brain injury), waardoor ik nu genoodzaakt ben alles te verkopen aangezien ik grote cognitive uitdagingen heb. Misschien moet in de aankomende maanden ook de speedster er aan geloven (geld voor behandeling nodig) :oops: Ach het zijn maar spullen... :lol:

Mocht je nog op zoek zijn naar kwaliteitsspul? Ben alles nu langzaam aan het aanbieden. Stuurtje kan tegen de 20Nm geven dus je kan daar realistische kracht van een speedster simuleren 8)

Mocht je nog andere vragen hebben, help je graag op weg. Is echt een leuke hobby naast het "echte" werk. :yes:

https://link.marktplaats.nl/m1364547278
https://link.marktplaats.nl/m1364240605
Gebruikersavatar
Co'tje
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1477
Lid geworden op: 12 mar 2008 17:15

Re: Welke console en spellen?

Bericht door Co'tje »

pixr schreef:Nou voor de tweede keer dan maar (forum bleef hangen :bash:)
Waardeloze reden om je hobby voor te beindigen.....
Bedankt voor je tips. Ik twijfel nogal over de PC oplossing. Los van de kosten ben ik nogal slecht met windows. En ik heb geen idee of ik dat werkend kan houden.
Zo'n oculus is ook wel gaaf.
pixr
Lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 08 jul 2018 12:08

Re: Welke console en spellen?

Bericht door pixr »

Ja de PC is wel veel instellingen/drivers etc. Ik herken het onvermogen, ik heb dat bij echte auto’s

Assetto Corsa is dacht ik ook op consoles te krijgen, misschien is dat een mooie tussenoptie!?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gebruikersavatar
martinb
Mega lid
Berichten: 794
Lid geworden op: 30 mar 2009 9:53

Re: Welke console en spellen?

Bericht door martinb »

Co'tje schreef:De komende jaren wil ik graag nieuwe circuits rijden met mijn Speedster. Ik merk dat ik best wat tijd nodig heb om circuits te leren kennen.
En rij pas echt lekker als is het circuit een beetje ken. Daarom wil ik een (hele simpele) racesimulator bouwen.
En er zijn hier op het forum ook vast en zeker mensen die hier ervaring mee hebben. Ben met name op zoek welke console en welke games goed zijn.

Wat ik zoek: racen met een lotus achtige wagen, kunnen schakelen, zoveel mogelijk circuits in Europa, plug&play
Wat niet nodig is: social gaming, racen op straat, formule 1 wagens, nieuwste consoles of games, internetverbinding
Mick heeft onlangs voor zijn verjaardag een ps4 stuur gekregen. De Logitech G29 .
De G29 is dan wel iets meer dan 200 euro, maar is mij geadviseerd voor de kwaliteit en de feedback die het stuurtje geeft.
Het stuurtje kan aardig wat feedback geven en geeft nog meer de beleving.

Ik had eerst Project Cars 2 aangeschaft (was iets van 12 euro). Maar dit is dan een PSN versie. Play Station Network. Eens in de zoveel weken wordt dan online gekeken of je licentie nog klopt.
In deze simulator zitten aardig wat europese banen. Ook veel kleine baantjes. Voor Mick is dit ideaal omdat er ook kart banen aanwezig zijn.

De pedalen zijn ook goed en solide. Wel heb ik op internet gevonden dat er een extra veertje besteld kan worden om het remmen nog beter aan te kunnen voelen. Maar voor nu doet deze het uitstekend.

Er is een losse versnellingspook beschikbaar, maar standaard kun je met de flippers erg leuk schakelen.

(Sony heeft ook soms acties, zoals nu, F1 2018 is dan voor 24,95 ipv 69 euro te koop). Ook hier is volgens mij de mogelijkheid om het spel los te kopen (zodat je echt offline kunt spelen) of als psn licentie (waarbij af en toe gekeken wordt of je licentie wel klopt).

Volgens mij was de F1 2018 ook via de PS4 VR bril te spelen. (maar dat weet ik niet 100%).

Zelf een frame gemaakt waar het stuur en de pedalen in kunnen. (verstelbaar in hoogte en de pedalen kunnen naar voren en naar achter). Uiteraard kun je er nog van alles bij verzinnen, een mooi speedster stoeltje etc :-)

Zal kijken of ik een foto kan plaatsen hier.

(en je bent ook welkom als je het eens wilt ervaren zonder eerst flink te investeren en dan misschien een teleurstelling hebben).

Een windows computer kan ook natuurlijk, maar meestal moet je daar toch ook aardig in investeren, snelle processor, dure video kaart en flink wat geheugen.

Afbeelding
Afbeelding
Opel speedster dbilas turbo, Lotus Elan m100 turbo
Gebruikersavatar
RaoulLauffer
Actief lid
Berichten: 433
Lid geworden op: 20 mei 2010 9:00
Locatie: Sittard

Re: Welke console en spellen?

Bericht door RaoulLauffer »

Ik heb de PS4 met Gran Turismo Sport, de Playseat F1, Logitech G29 stuur en de VR bril. Realistischer kan bijna niet.
Het Logitech stuur ik uit te breiden met een handgeschakelde versnellingsbak en heeft een koppelingspedaal.
Ik race gewoon met semi-automaat en flippers maar kan dus ook volledig manueel, heb ik nog niet uitgeprobeerd.
Speedster 2.2 #1123
Gebruikersavatar
Co'tje
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1477
Lid geworden op: 12 mar 2008 17:15

Re: Welke console en spellen?

Bericht door Co'tje »

Bedankt voor de goede tips! Daar kan ik weer verder mee :yes: :yes:
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: Welke console en spellen?

Bericht door Smiley »

Ik zit in hetzelfde schuitje als jij Co :yes:

Wil ermee experimenteren, maar niet gelijk in het diepe duiken met iracing op een gaming pc met vr bril omdat ik nog niet weet of ik het wel 2000 euro leuk vindt zeg maar :wink: .
Heb voor nu een playseat en een Logitech G290 set gekocht.
De G290 is xbox en pc compliant. (De G29 is ps4 en pc compliant)

Op de xbox will ik arsetto corsa gaan spelen.
Als ik de set op mijn pc aansluit, zou ik (vermoedelijk op lage graphics) ook iracing moeten kunnen spelen.

Net als jij wil ik Europese circuits kunnen verkennen met een lotus achtige auto.

Vroegah heb ik ooit eens online gespeelt met een racespel op de xbox.
Daar was ik snel van genezen toen 10 jarigen na een slechte start een 180 graden deden om alles er dan maar af te beuken.
Ik ben benieuwd hoe dat met arsetto corso gaat.
Heb begrepen dat Iracing een stuk serieuzer gereden wordt.

Net uit de verpakking vandaag.
Afbeelding
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Co'tje
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1477
Lid geworden op: 12 mar 2008 17:15

Re: Welke console en spellen?

Bericht door Co'tje »

Smiley schreef:Ik zit in hetzelfde schuitje als jij Co :yes:
Net uit de verpakking vandaag.
Afbeelding
Dat ziet eruit als een prima set!
Ben benieuwd hoe de set je bevalt.
Gebruikersavatar
stefan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1449
Lid geworden op: 30 jun 2008 9:18
Locatie: grobbendonk

Re: Welke console en spellen?

Bericht door stefan »

tiens.....wij belgen begrijpen toch net iets anders onder de naam playseat........word vervolgd door iemand die een foto kan plaatsen...DRE,???
grasmaaiers..enz
Plaats reactie