Goed, vandaag dus bij de dealer geweest voor 15K beurt. Had al leesvoer meegenomen om door de wachttijd van 2 uur heen te komen, maar tot mijn verbazig werd ik door de monteur (Leo) gevraagd of ik er niet mee wilde kijken. Laat ik me natuurlijk geen twee keer zeggen  

Even gepraat over de olie. Zij doen standaard in al hun auto's 5W40 half syntetisch. Vond het niet vreemd dat ik er juist vol synthetisch in wilde hebben. 0W30 vond ie een beetje vreemd voor deze motor, was ie alleen tegengekomen bij bepaalde dieselmotoren, maar niet bij deze auto. En had ook niet gehoord van Opel dat dat zou moeten.
Helaas wist ie ook niet of een 10W50 voor in de zomer zou mogen. Moet dus een andere manier zien te vinden om erachter te komen of dat mag.
Verder de bougies laten vervangen (hoeft weliswaar niet bij een 15K beurt). Was te merken bij de testrit. Liep toch weer stukje netter.
De middenconsole was ook binnen (was beschadigd geraakt toen de vorige keer het stoelframe van de bestuurdersstoel vervangen is). Moet zeggen dat die wel een stuk beter is dan de vorige versie. Degene die ik had was zwart kunststof met daarover een soort aluminium kleurige "verf". De nieuwe is door en door gekleurd. Daar kwamen we achter aangezien het gaatje voor het alarm ledje er niet in zat. Kan het zijn dat dat er bij de turbo standaard niet opzit, maar dat het in de stack unit zit net als bij de elise? Zou verklaren waarom deze nieuwe console dus anders was, waarschijnlijk de turbo versie..
Verder natuurlijk injectorreiniger erin gedaan en hij heeft alles netjes gecontroleerd (incl. banden en bandenspanning). Moet zeggen dat het erg netjes ging, ben ik meestal niet gewend van dealers. Maar deze monteur vind het ook duidelijk er leuk om aan de auto te werken.
Nog wat navraag gedaan over wat technische dingen. Vind zelf dat er erg weinig informatie te vinden is over de speedster (technisch dan). Mocht zijn cursus boek lenen en heb wat kopietjes gekregen van bedradingsdiagrammen! Erg cool, weer hoop leesvoer voor vanavond  

Moet zeggen dat ik na een zeeer slechte start bij het motorhuis in gouda nu wel tevreden ben over hoe er met de auto om wordt gegaan. Is wel super belangrijk welke monteur je hebt (Leo was de eerste keren dat ik daar kwam op vakantie en de andere monteurs hebben er blijkbaar niet zoveel verstand van)... Ben wat blij, anders moet ik naar een andere dealer en das een stuk verder rijden...
Mark