Ondertussen ergens op de Veluwe
- aboellaard
- Mega lid
- Berichten: 821
- Lid geworden op: 13 dec 2010 10:56
- Locatie: Emst
Re: Ondertussen ergens op de Veluwe
Wat is het verschil tussen een slang en een pijp?
(Tibby mag niet meedoen, moet wel een beetje netjes blijven)
((Vraag me werkelijk af of iemand het weet))
(Tibby mag niet meedoen, moet wel een beetje netjes blijven)
((Vraag me werkelijk af of iemand het weet))
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Re: Ondertussen ergens op de Veluwe
?
rubber slang, koperen pijp, ijzeren buis...?? (vul in wat gewenst wordt)
rubber slang, koperen pijp, ijzeren buis...?? (vul in wat gewenst wordt)
Re: Ondertussen ergens op de Veluwe
Te laat !!!aboellaard schreef:Wat is het verschil tussen een slang en een pijp?
(Tibby mag niet meedoen, moet wel een beetje netjes blijven)
((Vraag me werkelijk af of iemand het weet))
(ik sluit mij aan bij exmantaa)
netjes he
captain slow
- aboellaard
- Mega lid
- Berichten: 821
- Lid geworden op: 13 dec 2010 10:56
- Locatie: Emst
Re: Ondertussen ergens op de Veluwe
Heel netjes. Maar het verschil tussen een slang en een pijp is niet dat de een flexibel of van een of ander materiaal is en de ander niet. Verschil is dat per definitie bij een slang de binnendiameter wordt gespecificeerd en bij een pijp de buitendiameter. So what zou je dan zeggen, maar dat kan dus tot eindeloze discussies leiden, omdat de koppelingen dus ook uitgaan van binnen of buitenmaat. Alle slangkoppingen gaan uit van de binnenmaat en pijpkoppelingen van de buitenmaat. En als je dan een AN10 male moet laten verlopen naar een BSPP 5/8" female conische aansluiting kan dat tot de nodige verwarring leiden. Dus nu voor de derde keer de verkeerde adapters (van de specialisten) om de oliekoeler aan te sluiten.
- aboellaard
- Mega lid
- Berichten: 821
- Lid geworden op: 13 dec 2010 10:56
- Locatie: Emst
Re: Ondertussen ergens op de Veluwe
Update.
De chargecooler met de slangen naar de Rotrex. Zit een zg. humphose tussnen die wat speling toelaat. Of dat voldoende is om de beweging van de motor op te vangen? We zullen zien. En met de slangen van de CC naar de TB. Open eindjes zijn voor de BOV's. Gewoon twee OEM VAG BOV's genomen op aanraden van Clubsport, de Rotrex distributeur. Iedereen die z'n VAG turbo tuned doet die dingen weg, terwijl je juist prima werken. Twee voor 20 euro. Waarschijnlijk met uitgang naar de aanzuigbuis.
De chargecooler met de slangen naar de Rotrex. Zit een zg. humphose tussnen die wat speling toelaat. Of dat voldoende is om de beweging van de motor op te vangen? We zullen zien. En met de slangen van de CC naar de TB. Open eindjes zijn voor de BOV's. Gewoon twee OEM VAG BOV's genomen op aanraden van Clubsport, de Rotrex distributeur. Iedereen die z'n VAG turbo tuned doet die dingen weg, terwijl je juist prima werken. Twee voor 20 euro. Waarschijnlijk met uitgang naar de aanzuigbuis.
- aboellaard
- Mega lid
- Berichten: 821
- Lid geworden op: 13 dec 2010 10:56
- Locatie: Emst
Re: Ondertussen ergens op de Veluwe
De koeling van de Rotrex met zuigende fan
En het verdeelblokje waar nu alleen de thermostaatschakelaar op zit. Die schakeld bij iets van 70C en zet de fan aan en een telltale LED in de cabine. Rotrex olie mag niet boven de 80C komen.
- aboellaard
- Mega lid
- Berichten: 821
- Lid geworden op: 13 dec 2010 10:56
- Locatie: Emst
Re: Ondertussen ergens op de Veluwe
En van binnen. De TCS.
En de relais die normaal in de achterbak zitten. Samen met een normaal zekeringenhuis. Ik gebruik het oude brandstofpomp relais voor de waterpomp, de fan voor de Rotrex en de TCS. Alles apart gezekerd. Voor de nieuwe brandstofpomp ook een wat groter relais. Niet echt nodig.
- aboellaard
- Mega lid
- Berichten: 821
- Lid geworden op: 13 dec 2010 10:56
- Locatie: Emst
Re: Ondertussen ergens op de Veluwe
En uiteindelijk het luchtfilter. Filter zelf is van een Audi A8. Grootste cilindrische filter dat ik kon vinden. Buiten die voor commerciele voertuigen dan en die zijn niet echt geschikt. Jammer genoeg. Behuizing is een stuk rioolbuis met bijpassende deksels. In combinatie met wat HWA buis. Om dat thema een beetje aan te houden zit ik te denken aan agrarische aanzuigslang, die voor mest ja, tussen filter en Rotrex. Moet haast wel spiraalslang worden omdat er wat ongelukkige bochtjes tussen de Rotrex en het filter zitten. Die mestslang is haast perfect glad van binnen, heel degelijk en ook nog heel goed buigbaar.
Bedoeling is het filter te kunnen wisselen zonder de achterclam te hoeven verwijderen. Zou net moeten kunnen (famous last words)
En de aanzuigkant. Moet nog een HWA bochtje aan. De licht mantelbuis (voorbeeld van een heel flexible buis. Dus geen mantelslang ) bevat de TCS draden en nog wat extra draden voor eventueel wat ander spul. Die zit dus helemaal vol met draad
- aboellaard
- Mega lid
- Berichten: 821
- Lid geworden op: 13 dec 2010 10:56
- Locatie: Emst
Re: Ondertussen ergens op de Veluwe
Uitlaat vergeten. Freudiaans. Moet uiteraard nog gelast worden. De kat met twee v-clamps vast, zodat wisselen in principe snel zou moeten gaan. Wisselen met een klein voordempertje bijvoorbeeld, of als deze kat affikt. De vleugelmoer op de v-clamp alleen om het nu makkelijk te maken. Komt natuurlijk een gewone moer op. Die clamp wordt geleverd met een nyloc moer. Stond ik wel van te kijken, want dat smelt weg voordat die uitlaat echt warm wordt.
- timmyboy55
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1590
- Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
- Locatie: Schoorl
- Contacteer:
Re: Ondertussen ergens op de Veluwe
Jezus wat is dit mooi zeg!
Dat luchtfilter ook echt Ben echt heel benieuwd hoe dit gaat werken, ziet er in ieder geval fantastisch uit!
Dat luchtfilter ook echt Ben echt heel benieuwd hoe dit gaat werken, ziet er in ieder geval fantastisch uit!
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
- Locatie: Woubrugge
- Contacteer:
Re: Ondertussen ergens op de Veluwe
Vast om effe te testen, maarruh....aboellaard schreef:En van binnen. De TCS.
Kroonsteentjes?!!?!?
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
- Locatie: Woubrugge
- Contacteer:
Re: Ondertussen ergens op de Veluwe
Ja, is me ook opgevallen dat meer V-bands dat hebben. Apart..aboellaard schreef:Die clamp wordt geleverd met een nyloc moer. Stond ik wel van te kijken, want dat smelt weg voordat die uitlaat echt warm wordt.
Nou zou het in plaats van een nylon insertje in de moer een PTFE/teflon ringetje kunnen zijn. Bij degene die ik heb is het materiaal ook wit-grijzig in de moer.
PTFE houdt het een stuk langer qua temperatuur en dit deel van de klem (wegens de moeizame warmtegeleiding van RVS) kan nog wel eens beperkt zijn in de piek-temperatuur die het haalt.
Als de schroefdraad niet te gek is op de klem gewoon een geheel metalen borgmoer (licht vervormd type of met metalen 'grijpertjes' in de moee) gebruiken. Wel de draad en moer goed in een keramische anti-seize zetten, anders heeft het RVS (vooral met dit soort borgmoeren) onderling sterk de neiging tot invreten en koud-lassen..
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Re: Ondertussen ergens op de Veluwe
Netjes!aboellaard schreef:Uitlaat vergeten. Freudiaans. Moet uiteraard nog gelast worden. De kat met twee v-clamps vast, zodat wisselen in principe snel zou moeten gaan. Wisselen met een klein voordempertje bijvoorbeeld, of als deze kat affikt. De vleugelmoer op de v-clamp alleen om het nu makkelijk te maken. Komt natuurlijk een gewone moer op. Die clamp wordt geleverd met een nyloc moer. Stond ik wel van te kijken, want dat smelt weg voordat die uitlaat echt warm wordt.
Heb je ook een zijaanzicht hiervan, want ben erg benieuwd hoe je die flex nog onder je 3" spruitstuk hebt weten te frommelen.
ps; dit lijkt beter te zitten dan hoe Tullett het doet...
- aboellaard
- Mega lid
- Berichten: 821
- Lid geworden op: 13 dec 2010 10:56
- Locatie: Emst
Re: Ondertussen ergens op de Veluwe
Daar schaam ik me wel voor ja. Maar eh, 4 aarde aansluitingen nodig een eentje voorhanden. Doorgelust met 1,5 mm2 schakeldraad ook nog. En daarnaast nog twee aarde aanslutingen voor de injectoren ook met 1,5 mm2 schakeldraad. Ik probeer het nog een beetje weg te frummelen, maar zit me inderdaad niet echt lekker.Arno schreef:Vast om effe te testen, maarruh....aboellaard schreef:En van binnen. De TCS.
Kroonsteentjes?!!?!?
Bye, Arno.
Die hele electrische installatie is best wel 18de eeuws. Gedoe met kabelbomen, niets onderverdeeld in functionele groepen e.d. Heel onderzichtig. En dat is er met CANBUS nauwelijks beter op geworden lijkt het.
- aboellaard
- Mega lid
- Berichten: 821
- Lid geworden op: 13 dec 2010 10:56
- Locatie: Emst
Re: Ondertussen ergens op de Veluwe
Maak nog wel even een foto, maar die downpipe gaat wel door de diffusor heen. Dus daar moet een gat in komen. Tullett werkt keurig tussen de lijntjes en ik neem her en der wat vrijheid.Exmantaa schreef:
Heb je ook een zijaanzicht hiervan, want ben erg benieuwd hoe je die flex nog onder je 3" spruitstuk hebt weten te frommelen.
ps; dit lijkt beter te zitten dan hoe Tullett het doet...