500+ in zicht...

Alles over turbos, luchtfilters e.d.

Re: 500+ in zicht...

Berichtdoor Exmantaa » 25 jul 2017 20:29

Toevallig ook nog ergens een verdwaalde Spexige tegengekomen daar bij VMax? :wink:

(Lekkere cijfers, maar mag van mij wel wat vloeiender verlopen onderin. :bag: )
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
 
Berichten: 2029
Images: 2
Geregistreerd: 06 dec 2006 21:14
Woonplaats: Alkmaar

Re: 500+ in zicht...

Berichtdoor Rikster » 25 jul 2017 20:51

Ben zelf niet in Borken geweest vandaag, vrijdag kan ik de Speedster pas ophalen... Helaas moet er ook nog gewerkt worden :wink:
Zoals ik al schreef is het nog altijd wachten tot 4000 toeren, dus een upgrade van de turbo zou passen. Anderzijds is het in het verleden ook nooit een probleem geweest. Eerst weer genieten van de auto :D
Avatar gebruiker
Rikster
Mega lid
 
Berichten: 793
Images: 1
Geregistreerd: 16 apr 2005 20:05
Woonplaats: NL

Re: 500+ in zicht...

Berichtdoor tibby » 25 jul 2017 21:01

Rikster schreef:Ben zelf niet in Borken geweest vandaag, vrijdag kan ik de Speedster pas ophalen... Helaas moet er ook nog gewerkt worden :wink:
Zoals ik al schreef is het nog altijd wachten tot 4000 toeren, dus een upgrade van de turbo zou passen. Anderzijds is het in het verleden ook nooit een probleem geweest. Eerst weer genieten van de auto :D



Borg Warner EFR 7163 ????? :yes:
captain slow
Avatar gebruiker
tibby
Opperlid 1ste graad
 
Berichten: 4439
Geregistreerd: 10 sep 2009 19:39
Woonplaats: In turboland

Re: 500+ in zicht...

Berichtdoor Herman » 26 jul 2017 19:37

Je auto zag er heel erg netjes uit vorige week. Ook de onderkant oogt als nieuw. Prachtige drysump bodem, maar de riem voor pompaandrijving lijkt me wat kwetsbaar.
Had je al een TC of mag dat wellicht niet in de auto zitten bij het sprinten?
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Avatar gebruiker
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
 
Berichten: 2479
Geregistreerd: 02 okt 2006 21:28
Woonplaats: Zeeland

Re: 500+ in zicht...

Berichtdoor Rikster » 27 jul 2017 12:23

Dank! Ik ben er ook altijd zuinig op geweest, en stiekem een beetje een poetser... :bag:
Ruimte vinden voor de riem was al een uitdaging, laat staan een betere oplossing. Geen traction of launch control gemonteerd, al zijn beiden ook toegestaan bij drag races. Nooit de behoefte gehad, maar wie weet?! En mocht ik de turbo vervangen overweeg ik inderdaad de EFR7163, of in elk geval een twin scroll turbo die hetzelfde eindvermogen kan leveren. :wink:
Avatar gebruiker
Rikster
Mega lid
 
Berichten: 793
Images: 1
Geregistreerd: 16 apr 2005 20:05
Woonplaats: NL

Re: 500+ in zicht...

Berichtdoor tibby » 11 aug 2017 16:14

Een vraagje aub,
Heb jij je MAF sensor nog zitten of heeft Markus hem uitgeprogrammeerd?

grtrz
captain slow
Avatar gebruiker
tibby
Opperlid 1ste graad
 
Berichten: 4439
Geregistreerd: 10 sep 2009 19:39
Woonplaats: In turboland

Re: 500+ in zicht...

Berichtdoor Rikster » 22 aug 2017 11:58

tibby schreef:Een vraagje aub,
Heb jij je MAF sensor nog zitten of heeft Markus hem uitgeprogrammeerd?

grtrz


Ik heb nu de MAF sensor van een RS4 ingebouwd in mijn Speedster. Voorheen was hij uitgeprogrammeerd, maar dan is de programmering niet altijd optimaal natuurlijk :wink:
Avatar gebruiker
Rikster
Mega lid
 
Berichten: 793
Images: 1
Geregistreerd: 16 apr 2005 20:05
Woonplaats: NL

Re: 500+ in zicht...

Berichtdoor tibby » 22 aug 2017 13:22

Frank Janssen raade mij het ook af zonder MAF te rijden zoals jij/Markus voorschrijft. Ik heb ook de audi maf steken. Helaas eet m'n speedster graag die sensors op.
Welke luchtfilter heb je steken?
Ik zit met een Sandtler polyester filter. Laat veel te veel door.....waardoor m'n maf de geest geeft.....
captain slow
Avatar gebruiker
tibby
Opperlid 1ste graad
 
Berichten: 4439
Geregistreerd: 10 sep 2009 19:39
Woonplaats: In turboland

Re: 500+ in zicht...

Berichtdoor Daan » 23 aug 2017 6:54

Waarom ga je niet blow-through setup? Maf na de turbo.
Opel Speedster 2.2 Turbo
Avatar gebruiker
Daan
Mega lid
 
Berichten: 900
Geregistreerd: 18 apr 2012 20:34
Woonplaats: Goes

Re: 500+ in zicht...

Berichtdoor Pipo » 23 aug 2017 15:08

tibby schreef: Helaas eet m'n speedster graag die sensors op. Welke luchtfilter heb je steken?
Ik zit met een Sandtler polyester filter. Laat veel te veel door.....waardoor m'n maf de geest geeft.....

Ik hou me aan die harmonica papierfilters. Die filteren zeer fijn stof uit (tussen 1 en 6 microns). Ze moeten enkel regelmatig vervangen worden, maar dat is de grote kost niet. Sommige van die zogenaamde 'performance' filters filteren maar tot ca 500 micron! En dat is nefast voor de levensduur van je motor! Je wint iets aan vermogen, maar de vraag is voor hoelang voor de extra slijtage je winst weer teniet doet :wink:
A thing of beauty is a joy forever!
Avatar gebruiker
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje
 
Berichten: 2029
Images: 1
Geregistreerd: 17 dec 2004 15:40
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: 500+ in zicht...

Berichtdoor tibby » 23 aug 2017 17:04

Daan schreef:Waarom ga je niet blow-through setup? Maf na de turbo.


Hey Daan. Ben opzoek werk aan het doen erover. Nog niets gevonden eigenlijk ivm de z20let configuratie....
Denk het beste geval is voor een grote AEM luchtfilter gaan.... :yes:
captain slow
Avatar gebruiker
tibby
Opperlid 1ste graad
 
Berichten: 4439
Geregistreerd: 10 sep 2009 19:39
Woonplaats: In turboland

Re: 500+ in zicht...

Berichtdoor tibby » 23 aug 2017 17:15

Pipo schreef:
tibby schreef: Helaas eet m'n speedster graag die sensors op. Welke luchtfilter heb je steken?
Ik zit met een Sandtler polyester filter. Laat veel te veel door.....waardoor m'n maf de geest geeft.....

Ik hou me aan die harmonica papierfilters. Die filteren zeer fijn stof uit (tussen 1 en 6 microns). Ze moeten enkel regelmatig vervangen worden, maar dat is de grote kost niet. Sommige van die zogenaamde 'performance' filters filteren maar tot ca 500 micron! En dat is nefast voor de levensduur van je motor! Je wint iets aan vermogen, maar de vraag is voor hoelang voor de extra slijtage je winst weer teniet doet :wink:


De oem filters zijn natuurlijk het allerbeste ivm filtratie. Helaas zijn ze filterhuis/filter een belemmering voor mij. Er bestaan ombouwkits voor de filterbak voor hogere vermogens te draaien maar dan nog waar ik naartoe wil zijn ze te restrictief.

http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=& ... cuSnCr9C6Q

Op zich vind ik m'n Sandtler filter OK, maar er vormen zich kleine stofjes op de siliconen slangen . Op zich heb ik hier geen problemen bij. (Markus trouwens ook niet)
Mocht het echt te erg zijn had ik die filter er al lang afgesmeten natuurlijk :yes:

De Sandtler is van Sprint filters afkomstig.

http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=& ... 70CiPgBEVQ

Ze zouden beter filteren dan een katoen type filter.

Ik stoot het hierop, de filter, dat m'n maf stuk gaat, ik zou het anders niet weten..... Mss krijg ik wel altijd slechte mafs aan. Ik koop ze dan tenslotte ook via ebay ipv een echte Opel winkel/garage.....

grtz
captain slow
Avatar gebruiker
tibby
Opperlid 1ste graad
 
Berichten: 4439
Geregistreerd: 10 sep 2009 19:39
Woonplaats: In turboland

Re: 500+ in zicht...

Berichtdoor Weazle » 24 okt 2017 10:09

hhahahaha Rik leeft nog :mrgreen:
Avatar gebruiker
Weazle
Actief lid
 
Berichten: 372
Geregistreerd: 16 dec 2011 16:35

Re: 500+ in zicht...

Berichtdoor Rikster » 11 apr 2019 22:18

Uiteraard, wat dacht jij dan... :toot:
Bijlagen
74E38447-6C6E-46A3-BF76-73C6F18361D2.jpeg
74E38447-6C6E-46A3-BF76-73C6F18361D2.jpeg (113.55 KiB) 141 keer bekeken
Avatar gebruiker
Rikster
Mega lid
 
Berichten: 793
Images: 1
Geregistreerd: 16 apr 2005 20:05
Woonplaats: NL

Vorige

Keer terug naar Motorisch

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast