Seizoen 2007 -> 2008 (Vmax evo450...)

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Gebruikersavatar
Rikster
Mega lid
Berichten: 812
Lid geworden op: 16 apr 2005 18:05
Locatie: NL

Seizoen 2007 -> 2008 (Vmax evo450...)

Bericht door Rikster »

Helaas is dit jaar niet erg succes vol geweest... Eerst problemen met de afstelling van het motormanagement, de begrenzer greep eigenlijk te vroeg in :roll: en nadat dat verholpen was begaf de versnellingsbak (synchro's) het een dag later op Zandvoort :cry: Heb er voor gekozen deze niet met origineel materiaal te renoveren, maar motorsport onderdelen. Die nog altijd niet binnen zijn, dus ga me nu richten op volgend seizoen :wink:

Naast renoveren van de bak heb ik daarom na lang wikken en wegen besloten de motor toch nog iets verder op te schroeven. Zoals de motor nu is had er een zeer lage 11s, misschien een 10.9 ingezeten (11.4 was mijn beste tijd, maar met een zeer slechte start...). De motor wordt komende winter verder verbouwd naar
Vmax EVO450 :!: Het motorvermogen zal dus gaan stijgen van 380pk nu naar 450pk en het koppel zal daarbij met zo'n 70 tot 100nm stijgen. Hiermee hoop ik volgend jaar rond de 10.5 te kunnen rijden, waarmee ik toch vooraan moet kunnen eindigen in de S/M klasse van OSL :roll: (index tot 10.00, beste dit seizoen reed 10.8...)

Bij de stap van evo360+ naar evo450 komt nog wel aardig wat kijken... Naast aanpassing van het motormanagement (in combinatie met Apexi boostcontrol) komt er een grotere turbo, waardoor het uitlaatspruitstuk moet worden aangepast; spagetti met externe wastegate en hierdoor moet ook de uitlaat weer ietsjes worden aangepast. Verder moet de kop worden bewerkt om meer druk aan te kunnen en voor een betere flow. Doordat de turbodruk om hoog gaat (2bar) moet de compressie van het blok verder verlaagt worden en nog wat kleine zaken als andere nokken (zodat de begrenzer naar 8200rpm kan)...

Kijk nu al uit naar volgend jaar :lol:

p.s. Voor volgend jaar heb ik al een set ATS DTC's thuis liggen, voor 7,5x17 met 215/45 achter 9x17 met 255/408x15 Toyo R888 voor de sprint 8x15 met Mickey Thompson ET Drag Radials. Ben dus ook nog iets afgevallen :wink:
Laatst gewijzigd door Rikster op 11 dec 2007 8:31, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

:shock:

Ik denk dat ik volgend seizoen weer eens kom kijken naar 1 van je wedstrijden... Dat moet echt afgaan :twisted:

:thumbup:
Afbeelding
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

Verveel je je daar in afghanistan Rik :?: ( Geintje )
Heb je het laatste nieuws ook al gehoord dan :?: S.Klasen heeft de complete aandrijving van die speedster met de GT 42 gemold :lol:
bullet proof had ie nog gezegd 8)
Gebruikersavatar
Rikster
Mega lid
Berichten: 812
Lid geworden op: 16 apr 2005 18:05
Locatie: NL

Bericht door Rikster »

Jan Klasen zet alles op alles en draait de boost vol open voor één goede run om dan te kunnen zeggen; 10.6!!!... maar hij rookt nu wel :wink:
Zal volgend jaar ook niet gelijk in de eerste versnelling met 2.0bar rijden. Wil weg rijden zoals dit jaar, iets meer snelheid maken doordat ik meer toeren kan draaiien en dan vol vermogen na overschakelen... We gaan het zien en meemaken 8)

@Maik: Gezellig... eerste zal ergens april '07 zijn.

@Jans: Ben nog niet weg, al duurt het niet lang meer...
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Altijd leuk om naar uit te kijken, de motor verbouwing dan.
Zorg dat je heel terug komt en succes daar.
Mag je daar internetten?
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

Denk op het Taliban netwek 8) :lol:
Gebruikersavatar
Rikster
Mega lid
Berichten: 812
Lid geworden op: 16 apr 2005 18:05
Locatie: NL

Bericht door Rikster »

Heb alle moderne comunicatiemiddelen tot mijn beschikking daar... Tali B doet het met spiegeltjes, wat wel sneller is dan de internetverbinding daar :wink:
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

In april op Zandvoort? :wink:

Veel succes met je missie straks! En inderdaad graag weer heel terugkomen... :thumbup:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rikster
Mega lid
Berichten: 812
Lid geworden op: 16 apr 2005 18:05
Locatie: NL

Bericht door Rikster »

Zodra de agenda voor volgend jaar bekend wordt zal ik hem posten...

Ga daar geen gekke dingen doen, dus ik verwacht zeker heel terug te komen... anders moet de vriendin met de Speedster gaan knallen volgend jaar :bag:
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

alweer een gewicht voordeel 8)
Gebruikersavatar
Rikster
Mega lid
Berichten: 812
Lid geworden op: 16 apr 2005 18:05
Locatie: NL

Bericht door Rikster »

Dat wel ja, maar een beetje gas geven durft ze niet... zodra de turbo op druk begint te komen wordt het haar te veel :roll:

Ja, ik heb haar inderdaad ook eens laten rijden... al was dat nog met ±280pk/450nm.
Raphael
Actief lid
Berichten: 201
Lid geworden op: 11 sep 2006 13:41
Locatie: noord-holland

Bericht door Raphael »

Rikster schreef:Zodra de agenda voor volgend jaar bekend wordt zal ik hem posten...

Ga daar geen gekke dingen doen, dus ik verwacht zeker heel terug te komen... anders moet de vriendin met de Speedster gaan knallen volgend jaar :bag:
Hopelijk houd ze em op de baan, ik zou alvast beginnen met er te trainen :wink:
Gebruikersavatar
Rikster
Mega lid
Berichten: 812
Lid geworden op: 16 apr 2005 18:05
Locatie: NL

Bericht door Rikster »

Of ze hem op de baan zal houden maak ik me geen zorgen om, maar de tijden die ze zal rijden :wallbash:
Mocht ze wel eens gas durven te geven... zou theoretisch 0.04s schelen op de ¼mile (30kg verschil).
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Dat wordt dan samen met die van Jans een van de meest "vermogende" Speedsters van Europa met een Opel motor erin.

Ben heel benieuwd naar de resultaten!

SteV6

Ps. Ken jij Matthijs J.? Vliegt dacht ik een Cougar ...
Laatst gewijzigd door SteV6 op 15 sep 2006 7:49, 1 keer totaal gewijzigd.
S4 Avant
Gebruikersavatar
Rikster
Mega lid
Berichten: 812
Lid geworden op: 16 apr 2005 18:05
Locatie: NL

Bericht door Rikster »

Jans kogel en die van mij verschillen nu al niet al te veel (motorisch eigenlijk alleen qua nokassen), maar het wordt voor het eerst dat ik meer pk's zal hebben. Ben benieuwd hoe lang Jans achter zal blijven... :lol:

p.s. Matthijs vliegt idd net als ik Cougar en nu we nog intern een kamer hebben zelfs mijn buurman...
Plaats reactie