Turbo lader van DBILAS

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Elise
Mega lid
Berichten: 681
Lid geworden op: 03 aug 2007 16:21

Bericht door Elise »

Heeft helemaal niks met dit bedrijf te maken, het heeft te maken met je posting te maken.
Jij legt een relatie tussen garantie geven en vertrouwen in je product hebben. En dat is, zoals ik aangaf, niet correct mijns inziens.
Dat je dan een zak over je kop trekt.....tja :?
Gebruikersavatar
the-duke
Mega lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 30 aug 2007 12:52
Locatie: Provincie Zeeland

Bericht door the-duke »

MartinB zei:
Bericht van Dbilas, a.s. maandag gaat de auto erheen. Eind van de week kan ik hem dan weer ophalen.
Leuk man!
Ik kan niet wachten om te horen hoe alles is gegaan en wat je ervan vindt..
Ik denk dat je je auto niet echt meer terug kent. Ik zou de eerste tijd echt adviseren een beetje rustig op te bouwen en vooral rechtuit pas flink op het gas te gaan, zeker als je niet al te brede banden hebt achter.. 8)

gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
Gebruikersavatar
the-duke
Mega lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 30 aug 2007 12:52
Locatie: Provincie Zeeland

Bericht door the-duke »

al terug uit Duitsland ?
The bullshit stops when the light drops
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1924
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

Bericht door S. Gonzales »

the-duke schreef:al terug uit Duitsland ?
Krijg net een belletje van MartinB, hij is net de grens overgekomen en zit nu ff lekker onderweg te eten. Auto loopt iig super! Heeft alleen de hele weg terug al het weer zoals het hier nu is, storm en regen. Morgen komt hij ook even bij Yvo langs.
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Gebruikersavatar
martinb
Mega lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 30 mar 2009 9:53

Bericht door martinb »

Even heel kort alvast:
Vanavond rond 21:00 terug. Onderweg veel regen gehad, en stau.
Wanneer het droog was, en het verkeer het toeliet even geprobeerd hoe de speedster nu rijdt. Echt geweldig, gewoon 100 rijden, niet terugschakelen maar gas erop, je hoort de turbo en voor je het weet staat de teller op 220. Wat trekt de motor. Zal binnenkort mijn hele ervaring hier plaatsen.
martin

dbilas dynamic, opel speedster 2.2se turbo, 255,1 pk.
http://www.boltje.com/fotoalbum/Auto/sp ... index.html
en natuurlijk alvast wat foto's.
Opel speedster dbilas turbo, Lotus Elan m100 turbo
Gebruikersavatar
Rallye
Actief lid
Berichten: 346
Lid geworden op: 06 jul 2008 11:18
Locatie: Oosterhout

Bericht door Rallye »

Netjes!

Ben benieuwd naar je ervaringen. Ik kan me trouwens ook wel voorstellen dat je op de terugweg 'op eieren' hebt gereden. Even wennen weer en zo'n speedy met boost zal vast een stuk 'trickier' zijn op een nat wegdek.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti
Gebruikersavatar
paul
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1092
Lid geworden op: 03 dec 2004 8:10
Locatie: Groningen

Bericht door paul »

Klinkt goed Martin,

Hou 'm wel heel hè, met al die extra (TURBO) POWER :shock:

Groeten,
Paul.
Cars are fun and without fun, life is nothing.
Gebruikersavatar
martinb
Mega lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 30 mar 2009 9:53

Bericht door martinb »

Nu 2 weken de Turbo en afgelopen week enkele keren kunnen ervaren dat er echt veel meer vermogen in zit.
Je wordt niet verrast door de turbo, rond 2800 komt deze erin. Het geeft dan echt een geweldige kick. Als de turbo erbij komt hoor je ook even een sisselend geluid, leuk om te horen.
Ook de rvs demper geeft een mooi geluid, ik was bang dat ik mijn eigen demper zou missen qua geluid. Alleen het gorgelen bij gas los mis ik. (demper is nu dus te koop, ongeveer 10000km en 1 jaar oud).
Verder helemaal goed.
Tsja, Gonzales en Spider kunnen misschien ook nog reageren, aangezien ze ook in de speedster 2.2 turbo hebben gereden.
Je kunt makkelijk een bocht in, gas erop, je voelt dan even de achterwielen wegglijden, maar het blijft controleerbaar.

Oja, niet geheel onbelangrijk denk ik, de financien. Na 1 mailtje met dbilas kreeg ik als antwoord dat ik gelijk 8% korting kreeg. ipv 6290 euro zou het 5850 euro kosten (geen korting op arbeidsloon, maar wel op de spullen). Deze korting geldt overigens voor iedereen van het forum. Zelf heb ik nog iets minder betaald. Beetje onderhandelen, omdat ik misschien ook mijn vectra daar onderhanden laat nemen. Er is dus nog ruimte.

Verdere info: Dbilas zit ongeveer 20km onder Frankfurt, ongeveer 400km vanaf utrecht. Het hotel waar we verbleven heet Hotel Rödermark, prima hotel met lekker ontbijt en prima keuken.

Om de garantie van 2 jaar te krijgen moest ik een papiertje tekenen waarop staat dat ik de olie van opel gebruik 10W40, om de 15000km, bougies gebruik die door opel geadviseerd wordt. Ook dat ik de auto goed opwarm alvorens het vermogen aan te spreken en ook dat de motor tijd heeft om even af te koelen, dus niet vol vermogen en gelijk de motor stil zetten.

Afbeelding
Opel speedster dbilas turbo, Lotus Elan m100 turbo
Gebruikersavatar
the-duke
Mega lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 30 aug 2007 12:52
Locatie: Provincie Zeeland

Bericht door the-duke »

Mooi man! Lekker van genieten.

Had jij trouwens de DBilas zelfbouw doorstroomdemper genomen die eigenlijk voor Stufe II is bedoeld (heb ik) of die van Bastuck ?

Ik zie namelijk dat jouw koppelgrafiek anders verloopt dan de mijne op verschillende plekken, vooral aan het eind, vanaf de max.
Ik zie ook dat hij even geslipt heeft op de bank (piekje bij 6150 rpm), ik denk omdat ze een meting hebben gedaan in zijn 4-de versnelling, in zijn 5-de slipt hij normaal gezien niet op een Maha-bank met DB ombouw zonder vastsjorren, maar in zijn 4-de kan het net niet helemaal aan de grond gebracht worden 8)

gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
Gebruikersavatar
the-duke
Mega lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 30 aug 2007 12:52
Locatie: Provincie Zeeland

Bericht door the-duke »

Even wat zitten spelen vandaag met Excel en OPCOM data..
Van de drukopbouw van mijn Speedster een grafiekje gemaakt. Zoiets had ik nog niet voorbij zien komen, dus misschien leuk om even te delen.

Hiervoor heb ik wat gelogde data geanalyseerd (vanaf 1500 RPM tot de begrenzer volgas voor Road Dyno meting in derde versnelling) en er een grafiekje van getrokken. Blijft vermakelijk om wat te spelen met data :wink:

Gr,
The Duke

P.S.
De getekende grafiek verloopt niet zo “smooth”, omdat met de OPCOM via OBDII gelogd is en met deze methode heb ik maar 3 samples per seconde..
Bijlagen
Boost verloop Duke.pdf
(291.51 KiB) 205 keer gedownload
The bullshit stops when the light drops
Gebruikersavatar
martinb
Mega lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 30 mar 2009 9:53

Bericht door martinb »

Mooi grafiekje zo duke.
Misschien handig om dit volgend jaar ook eens bij Spider, tibby en mijn speedster uit te lezen.

(is dit op basis van een oude quote ergens anders op dit forum:
Quote:
De mapping van de 2,2 SC's is vrijwel identiek aan die van de DBilas turbo's, en bij de 2,2 SC's wordt een Delphi 16235939 MAP sensor gebruikt.
Range 20-200 KPa
(Absoluut, dus klopt met 1 bar boostdruk = 4.9V)
Opel speedster dbilas turbo, Lotus Elan m100 turbo
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Bericht door tibby »

:thumbup:
Laat ma weten en i'll be there!
Grtz
captain slow
Plaats reactie