Inlaatspruitstuk en TB
Vandaag begonnen met de 2.4 inlaat en jawel hoor er zit een 120A alternator in
Na overleg met garagist denken we toch om een andere van 100A te steken .
Een nieuwe is overdreven duur (875€ )
Is de alternator van de turbo hetzelfde of de 2.2?
Of weet er iemand een schade speedster staan ?
Inruil is ook moeilijk zeker 120A en de andere is 100A?
alle suggesties welkom
groetjes patje
Na overleg met garagist denken we toch om een andere van 100A te steken .
Een nieuwe is overdreven duur (875€ )
Is de alternator van de turbo hetzelfde of de 2.2?
Of weet er iemand een schade speedster staan ?
Inruil is ook moeilijk zeker 120A en de andere is 100A?
alle suggesties welkom
groetjes patje
- speedster
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1367
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:10
Deze auto's hebben meer electronica, dus een zwaardere dynamo.RCduck7 schreef:Jammer...
Zijn het niet dezelfde alternatoren die ze gebruiken in een astra, vectra, zafira...???
De modellen die dezelfde motor als de 2.2 hebben hebben natuurlijk.
Ik heb een stuk van mijn inlaat afgeslepen en een stuk plastic erop gelijmt en toen afgekit en de achter kant van de dynamo en beetje glad geslijpt. Alles is niet zonder risico, maar bij werk alles goed.
Heb vorige week bij mijn garage in de computer gekeken bij alle speedster onderdelen, en daar stond een prijs van 240 euro voor een dynamo als ik het goed heb. Weet alleen niet of dat de 100 of 120 amp. versie was. Wel een groot prijsverschil. Kan schelen dat het een universele garage is.... Je zou het eens na kunnen vragen bij een universele garage bij je in de buurt.
Deze winter eens kijken of we ook een 2.4 inlaatspruitstuk op mijn speedy kunnen zetten, de resultaten klinken erg veelbelovend. Misschien ook direct de precat uitboren.
P.s. hoop dat mijn wiellagers er voorlopig nog niet uitlopen, die zijn niet echt gratis......
Deze winter eens kijken of we ook een 2.4 inlaatspruitstuk op mijn speedy kunnen zetten, de resultaten klinken erg veelbelovend. Misschien ook direct de precat uitboren.
P.s. hoop dat mijn wiellagers er voorlopig nog niet uitlopen, die zijn niet echt gratis......
pre cat uitboren
ik lees dat julie de pre cat eruit boren en dat het veel werk is maar ik klopte hem er zo uit pijp op zijn kop gehouden een paar klappen me een kunststof hamer en hij was eruit
die van mij was helemaal dichtgebrand
gpr klep meteen dicht gemaakt plus de leiding uit het inlaatspruitstuk eruit gehaald en op het blok afgedicht meteen rvs plaatje en in het spruitstuk een kunststof bus gemaakt die er strak inpast een ronde buis vanaf het luchtfilter naar de gasklep gemaakt k&n inleg filter gemonteerd
en de aanzuigbuis van het luchtfilter verlegdt zodat hij nu extra veel koude lucht krijgt
nou dat alles bij elkaar dat merk je wel onderin sterker en bij 4000 tmp krijg je nu een echte duw in je rug
nu nog turks software zien te krijgen schijnt een pk of 10 te zijn ivm emisie eisen die ze daar niet hadden.
en ik zit er over te denken om zelf een uitlaat spruitstuk van rvs te gaan maken de cat eronderuit en dan ben ik er wel denk ik
vrgr jan
die van mij was helemaal dichtgebrand
gpr klep meteen dicht gemaakt plus de leiding uit het inlaatspruitstuk eruit gehaald en op het blok afgedicht meteen rvs plaatje en in het spruitstuk een kunststof bus gemaakt die er strak inpast een ronde buis vanaf het luchtfilter naar de gasklep gemaakt k&n inleg filter gemonteerd
en de aanzuigbuis van het luchtfilter verlegdt zodat hij nu extra veel koude lucht krijgt
nou dat alles bij elkaar dat merk je wel onderin sterker en bij 4000 tmp krijg je nu een echte duw in je rug
nu nog turks software zien te krijgen schijnt een pk of 10 te zijn ivm emisie eisen die ze daar niet hadden.
en ik zit er over te denken om zelf een uitlaat spruitstuk van rvs te gaan maken de cat eronderuit en dan ben ik er wel denk ik
vrgr jan
- Pipo
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2038
- Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
- Locatie: Oost-Vlaanderen
Re: pre cat uitboren
Die truk lukt helaas niet altijd. Bij mijn atmo gaf mijn precat geen krimp. En ik wou geen zware moker gebruiken daar de keramische hoofdkatalysator gevoelig is aan zware slagen. Hij kan ervan breken, en dat grapje is niet goedkoop te herstellen.janr7imi schreef:ik lees dat julie de pre cat eruit boren en dat het veel werk is maar ik klopte hem er zo uit pijp op zijn kop gehouden een paar klappen me een kunststof hamer en hij was eruit
die van mij was helemaal dichtgebrand
vrgr jan
A thing of beauty is a joy forever!
ik heb even dik 2 uur zitten lezen op deze 19 pagina's
maar dit is zeker een must have mod ik ga hier na mijn vakantie zeker aan beginnen.
moet me er nog wel even goed in verdiepen
hoe kan ik zien of ik een 120a of 100a alternator heb?
of zie je dit pas bij het aanbrengen
en hebben de 2.0sc injectoren nu echt al functie of is dit pas bij veel meer vermogen nodig ?
maar dit is zeker een must have mod ik ga hier na mijn vakantie zeker aan beginnen.
moet me er nog wel even goed in verdiepen
hoe kan ik zien of ik een 120a of 100a alternator heb?
of zie je dit pas bij het aanbrengen
en hebben de 2.0sc injectoren nu echt al functie of is dit pas bij veel meer vermogen nodig ?
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Nee hoor, die injectoren zal je nog niets aan hebben. De standaard z22se injectoren schijnen pas bij 200pk buiten adem te raken, dus dat zal nog wel even goed zitten dan. Dat wil niet zeggen dat je ze pas moet vervangen als je OVER de 200pk gaat, want injectoren die op hun laatste gaatje lopen zullen minder goed (precies) werken. Dus ik zou al bij 190pk ofzo beginnen met grotere injectoren. Vervelende is wel dat je ECU daar weer mee om moet gaan, want ik begreep dat de SC injectoren niet plug-and-play zijn...