Inlaatspruitstuk en TB

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
patje
Actief lid
Berichten: 140
Lid geworden op: 22 mei 2005 9:34

Bericht door patje »

Vandaag begonnen met de 2.4 inlaat en jawel hoor er zit een 120A alternator in :evil:
Na overleg met garagist denken we toch om een andere van 100A te steken .
Een nieuwe is overdreven duur (875€ :? )
Is de alternator van de turbo hetzelfde of de 2.2?
Of weet er iemand een schade speedster staan ?
Inruil is ook moeilijk zeker 120A en de andere is 100A?

alle suggesties welkom
groetjes patje
RCduck7
Actief lid
Berichten: 265
Lid geworden op: 19 jun 2006 19:19
Locatie: Wetteren

Bericht door RCduck7 »

Jammer...
Zijn het niet dezelfde alternatoren die ze gebruiken in een astra, vectra, zafira...???
De modellen die dezelfde motor als de 2.2 hebben hebben natuurlijk.
Gebruikersavatar
speedster
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:10

Bericht door speedster »

RCduck7 schreef:Jammer...
Zijn het niet dezelfde alternatoren die ze gebruiken in een astra, vectra, zafira...???
De modellen die dezelfde motor als de 2.2 hebben hebben natuurlijk.
Deze auto's hebben meer electronica, dus een zwaardere dynamo.
Ik heb een stuk van mijn inlaat afgeslepen en een stuk plastic erop gelijmt en toen afgekit en de achter kant van de dynamo en beetje glad geslijpt. Alles is niet zonder risico, maar bij werk alles goed.
patje
Actief lid
Berichten: 140
Lid geworden op: 22 mei 2005 9:34

Bericht door patje »

Kan proberen van ruil dynamo alleen is de vraag dan of de maten langs de andere zijde van de poellie hetzelfde als die van de standaard 100A .
We hebben al gekeken, maar de maten die van de alternator te vinden zijn waren de afstanden tot de poeilie en niet naar de andere zijde.

groetjes patje
RCduck7
Actief lid
Berichten: 265
Lid geworden op: 19 jun 2006 19:19
Locatie: Wetteren

Bericht door RCduck7 »

Misschien kan dit topic helpen??

http://www.z22se.co.uk/forum/viewtopic.php?t=6979
Gebruikersavatar
Co'tje
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1477
Lid geworden op: 12 mar 2008 17:15

Bericht door Co'tje »

Heb vorige week bij mijn garage in de computer gekeken bij alle speedster onderdelen, en daar stond een prijs van 240 euro voor een dynamo als ik het goed heb. Weet alleen niet of dat de 100 of 120 amp. versie was. Wel een groot prijsverschil. Kan schelen dat het een universele garage is.... Je zou het eens na kunnen vragen bij een universele garage bij je in de buurt.

Deze winter eens kijken of we ook een 2.4 inlaatspruitstuk op mijn speedy kunnen zetten, de resultaten klinken erg veelbelovend. Misschien ook direct de precat uitboren.

P.s. hoop dat mijn wiellagers er voorlopig nog niet uitlopen, die zijn niet echt gratis......
Gebruikersavatar
janr7imi
Nieuw lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 jul 2008 19:07
Locatie: LUNTEREN

pre cat uitboren

Bericht door janr7imi »

ik lees dat julie de pre cat eruit boren en dat het veel werk is maar ik klopte hem er zo uit pijp op zijn kop gehouden een paar klappen me een kunststof hamer en hij was eruit
die van mij was helemaal dichtgebrand :oops:
gpr klep meteen dicht gemaakt plus de leiding uit het inlaatspruitstuk eruit gehaald en op het blok afgedicht meteen rvs plaatje en in het spruitstuk een kunststof bus gemaakt die er strak inpast een ronde buis vanaf het luchtfilter naar de gasklep gemaakt k&n inleg filter gemonteerd
en de aanzuigbuis van het luchtfilter verlegdt zodat hij nu extra veel koude lucht krijgt :D
nou dat alles bij elkaar dat merk je wel onderin sterker en bij 4000 tmp krijg je nu een echte duw in je rug
nu nog turks software zien te krijgen schijnt een pk of 10 te zijn ivm emisie eisen die ze daar niet hadden. :lol:
en ik zit er over te denken om zelf een uitlaat spruitstuk van rvs te gaan maken de cat eronderuit en dan ben ik er wel denk ik :twisted:
vrgr jan
Gebruikersavatar
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2038
Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: pre cat uitboren

Bericht door Pipo »

janr7imi schreef:ik lees dat julie de pre cat eruit boren en dat het veel werk is maar ik klopte hem er zo uit pijp op zijn kop gehouden een paar klappen me een kunststof hamer en hij was eruit
die van mij was helemaal dichtgebrand :oops:
vrgr jan
Die truk lukt helaas niet altijd. Bij mijn atmo gaf mijn precat geen krimp. En ik wou geen zware moker gebruiken daar de keramische hoofdkatalysator gevoelig is aan zware slagen. Hij kan ervan breken, en dat grapje is niet goedkoop te herstellen.
A thing of beauty is a joy forever!
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Bericht door Exmantaa »

Dat is inderdaad niet helemaal de standaard methode...

Zelf met steenboor (goed koelen door zeer regelmatig met water te sprayen!! Anders smelt je boortje gelijk weg..) en beiteltje aan de gang geweest. Rommelig en kost wel wat tijd, maar gaat op zich prima
Gebruikersavatar
Super7
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1119
Lid geworden op: 08 jan 2006 20:08

Bericht door Super7 »

Onze dynamo boer in Eindhoven wou voor 75 EURO de dynamo ruilen...

Waar moet ik op letten?
Gebruikersavatar
M-speed
Actief lid
Berichten: 422
Lid geworden op: 25 mei 2008 19:57

Bericht door M-speed »

ik heb even dik 2 uur zitten lezen op deze 19 pagina's

maar dit is zeker een must have mod ik ga hier na mijn vakantie zeker aan beginnen.

moet me er nog wel even goed in verdiepen

hoe kan ik zien of ik een 120a of 100a alternator heb?
of zie je dit pas bij het aanbrengen

en hebben de 2.0sc injectoren nu echt al functie of is dit pas bij veel meer vermogen nodig ?
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Ik denk dat je dat pas kan zien als je de boel los hebt en gaat passen inderdaad... Maar ook je speedsternummer zou weleens wat kunnen zeggen. Als je een vroege speedster hebt kan je er al gewoon vanuit gaan dat je de verkeerde dynamo hebt :(
Afbeelding
Gebruikersavatar
M-speed
Actief lid
Berichten: 422
Lid geworden op: 25 mei 2008 19:57

Bericht door M-speed »

ik heb nr 0687

dus ik zal wel weer pech hebben

maar ik ga na de zomer er is lekker aan beginnen dan kan die naar binnen en kan die uit elkaar en kan ik er denk ik ook makkelijker bij


en maik weet jij ook of die injectoren al functie hebben?
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Nee hoor, die injectoren zal je nog niets aan hebben. De standaard z22se injectoren schijnen pas bij 200pk buiten adem te raken, dus dat zal nog wel even goed zitten dan. Dat wil niet zeggen dat je ze pas moet vervangen als je OVER de 200pk gaat, want injectoren die op hun laatste gaatje lopen zullen minder goed (precies) werken. Dus ik zou al bij 190pk ofzo beginnen met grotere injectoren. Vervelende is wel dat je ECU daar weer mee om moet gaan, want ik begreep dat de SC injectoren niet plug-and-play zijn... :?
Afbeelding
Gebruikersavatar
M-speed
Actief lid
Berichten: 422
Lid geworden op: 25 mei 2008 19:57

Bericht door M-speed »

ok nou das weer een meevaller

alvast bedankt voor wat info
ik zal hier zeker nog op terug komen

ik ga nu eerst 10dagen in de zon liggen op de canarische eilanden :P

kan ik me klaar maken voor het hele plan :wink:

groeten michael
Plaats reactie