Inlaatspruitstuk en TB
Dat doet dan ook niet zoveel met de doorstroming of de gasresponse.. De aanpassingen die ik had gemaakt hadden wel echt een merkbaar verschil. Helaas wel zoveel dat ie dus niet meer bruikbaar was op de standaard ECU..Smiley schreef:Ah, ok...de mijne was alleen gepolijst
Dan krijg je geen code.
Mark
C30-94@0.55bar
Ik heb vandaag de 2.4 inlaat uit de kast gehaald en zag dat de groene rubberen dichtinkjes er niet op zaten. Hoogstwaarschijnlijk zaten die er gewoon niet bij toen ik indertijd de inlaat bestelde. Worden de originele dichtingen van de oude inlaat voor het inbouwen van de nieuwe inlaat hergebruikt? Of moeten die appart besteld worden? Zoja, weet iemand het bestelnummer?
Ook zag ik een metalen stukje van ongeveer zo een 2 op 3 cm groot met een groen kunststof randje, dit zat op de inlaat vastgetaped. Als ik me niet vergis was dit nodig bij het terug monteren van de inlaat op de gasklep??
Ook zag ik een metalen stukje van ongeveer zo een 2 op 3 cm groot met een groen kunststof randje, dit zat op de inlaat vastgetaped. Als ik me niet vergis was dit nodig bij het terug monteren van de inlaat op de gasklep??
Thanks, weer een stap dichter met mijn voorbereiding.
Bij mijn groupbuy op het Z22SE forum was ik bij de ongelukkigen dat één van de 2 pijpjes was afgebroken op de inlaat, ik vermoed dat dit pijpje die bij mij afgebroken was het minst belangrijke van de 2 is.
Hier in dit topic zijn de foto's ervan te zien...
http://www.z22se.co.uk/forum/viewtopic. ... &start=200
Klopt het dat dit pijpje enkel dient voor dampen op te vangen van de inlaat en dus minder belangrijk dan de andere L-vormige pijp op de luchtinlaat?
Had iemand hetzelfde probleem met zijn inlaat? Gewoon lijmen?
Op het forum spreekt er iemand van het gebrolen stuk af te zagen en er een adapter stuk op te bevestigen...
Bij mijn groupbuy op het Z22SE forum was ik bij de ongelukkigen dat één van de 2 pijpjes was afgebroken op de inlaat, ik vermoed dat dit pijpje die bij mij afgebroken was het minst belangrijke van de 2 is.
Hier in dit topic zijn de foto's ervan te zien...
http://www.z22se.co.uk/forum/viewtopic. ... &start=200
Klopt het dat dit pijpje enkel dient voor dampen op te vangen van de inlaat en dus minder belangrijk dan de andere L-vormige pijp op de luchtinlaat?
Had iemand hetzelfde probleem met zijn inlaat? Gewoon lijmen?
Op het forum spreekt er iemand van het gebrolen stuk af te zagen en er een adapter stuk op te bevestigen...
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7343
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Het pijpje bovenop is van je koolstof filter.
Je achterste pijpje moet je op de vacuum slang van je rem aansluiten (brake booster)
Ik heb nog een complete 2.4 liggen, met alle dichtingen, ecu bracket, vacuum slang en corsa klep (5000 km gebruikt)
Is mischien makkelijker voor je, en kun je je huidige op ebay donderen.
p.m. me als je interesse hebt.
Hier mijn 2.4 inbouwaktie van vorige jaar, ter lering en vermaak:
http://www.auto-editie.nl/prive/clamremoval/2.4.zip
Je achterste pijpje moet je op de vacuum slang van je rem aansluiten (brake booster)
Ik heb nog een complete 2.4 liggen, met alle dichtingen, ecu bracket, vacuum slang en corsa klep (5000 km gebruikt)
Is mischien makkelijker voor je, en kun je je huidige op ebay donderen.
p.m. me als je interesse hebt.
Hier mijn 2.4 inbouwaktie van vorige jaar, ter lering en vermaak:
http://www.auto-editie.nl/prive/clamremoval/2.4.zip
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- Dennizz
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1417
- Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
- Locatie: Nieuwe Wetering
Die was bij mij ook afgebroken. Bout met kit erin en klaar! Gaat al >20.000 km zonder problemen.RCduck7 schreef:Thanks, weer een stap dichter met mijn voorbereiding.
Bij mijn groupbuy op het Z22SE forum was ik bij de ongelukkigen dat één van de 2 pijpjes was afgebroken op de inlaat, ik vermoed dat dit pijpje die bij mij afgebroken was het minst belangrijke van de 2 is.
Hier in dit topic zijn de foto's ervan te zien...
http://www.z22se.co.uk/forum/viewtopic. ... &start=200
Klopt het dat dit pijpje enkel dient voor dampen op te vangen van de inlaat en dus minder belangrijk dan de andere L-vormige pijp op de luchtinlaat?
Had iemand hetzelfde probleem met zijn inlaat? Gewoon lijmen?
Op het forum spreekt er iemand van het gebrolen stuk af te zagen en er een adapter stuk op te bevestigen...
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
De nieuwe inlaat is geinstalleerd
De eerste 50 tal km's wat rustig aan gereden en daarna enkele keren volgas geven tot dichtbij de begrenzer (waar dit toelaatbaar was op de weg). Je voelt dat het optrekken wat beter, minder geremd is in de hoge toeren. En om te zeggen dat deze upgrade het meeste nut heeft in samenwerking met andere upgrades zoals sport uitlaat en luchtfilter, ecu... dan kan ik daar enkel positief over zijn.
Ik ondervond ook dat de speedster wat rauwer klonk, kan dit?
Maar de bodemplaat zit er nog niet op, misschien daardoor.
Tegelijk zijn ook de motorsteunen vervangen links en rechts, inserts gemonteerd voor en achter.
Dit brengt wel wat trillingen over naar het interieur maar over het algemeen ook wel een verbetering.
De eerste 50 tal km's wat rustig aan gereden en daarna enkele keren volgas geven tot dichtbij de begrenzer (waar dit toelaatbaar was op de weg). Je voelt dat het optrekken wat beter, minder geremd is in de hoge toeren. En om te zeggen dat deze upgrade het meeste nut heeft in samenwerking met andere upgrades zoals sport uitlaat en luchtfilter, ecu... dan kan ik daar enkel positief over zijn.
Ik ondervond ook dat de speedster wat rauwer klonk, kan dit?
Maar de bodemplaat zit er nog niet op, misschien daardoor.
Tegelijk zijn ook de motorsteunen vervangen links en rechts, inserts gemonteerd voor en achter.
Dit brengt wel wat trillingen over naar het interieur maar over het algemeen ook wel een verbetering.
Oh, waar ik mij ook nog vragen bij stel is dat er een bruine en een zwarte elecktrische draad overblijft die vermoedelijk tesamen naar een fiche gaan, die heeft de garagist mooi ingetaped rond een rubberen slang aan de rechter voorkant van de motor ruimte. Daarom ben ik niet zeker of die 2 draden oorspronkelijk naar een fiche gaan of dat de garagist gewoon 2 overblijvende losse draden daar ingetaped heeft. Alles lijkt normaal te werken maar ik vraag mij toch af waar dit voor diende.